וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוגבה ועוד 10

2.11.2009 / 13:57

אם למפארד אומר ש"הוא החלוץ הטוב בעולם", אז ענבל מנור חייב להכניס אותו שוב לנבחרת המחזור של אירופה. אבל מי עוד בהרכב ולמה הכוכב האורח הוא הדבר הבא בכדורגל הבלגי?

כדורגל הוא עסק נזיל ואכזרי. בשבוע שעבר היה רפא בניטז על גג העולם ועכשיו הוא שוב האיש המושמץ בפרמייר ליג. בשבוע שעבר מנואל פגריני רצה להיעלם מעל פני האדמה והנה הוא רחוק רק נקודה מברצלונה. בשבוע שעבר צמרת הבונדסליגה הייתה צפופה במיוחד והשבוע, תתפלאו, היא אפילו צפופה עוד יותר. וואלה! ספורט מסכמת את המחזור ההפכפך ומגישה לכם את נבחרת המחזור הכוללת את מצטייני סוף השבוע בליגות של ספרד, אנגליה גרמניה, איטליה וצרפת עם כמה צעירים מבטיחים לצד וותיקים מנוסים, ודידייה דרוגבה אחד שפוגש בחוד חבר לנבחרת חוף השנהב. ואם בצעירים עסקינן, הכוכב האורח השבועי מאיים להפוך לדבר הבא בכדורגל הבלגי.

חלוץ צ'לסי, דידיה דרוגבה, מול שחקן בולטון, גארי קייהיל. רויטרס
אז מי ישחק אתך בחוד השבוע? חכה ותראה. דרוגבה/רויטרס

שוער

האנס יורג בוט – באיירן מינכן

בקיץ 2008 נחת בוט באליאנץ ארנה כממלא מקום וכאיש שאמור לשמש מורה דרך למיכאל רנסינג. ספק אם גם הוא האמין שבגיל 35, הוא יזכה לפריחה מחודשת. בימיו בלברקוזן, בוט היה אחד משוערי הבונדסליגה הטובים, אך תמיד חסה בצילם של אוליבר קאן וינס להמאן. דווקא בשלהי הקריירה נפלה בחיקו הזדמנות להחזיר עטרה ליושנה על חשבון רנסינג המאכזב. בשבת, בוט הציל נקודה לקבוצתו בהופעה נהדרת בשטוטגרט (0:0) שכללה שש הצלות. אבל למרות היכולת הטובה, בבאיירן ממשיכים לתור אחרי שוער לקראת ינואר.

הגנה

בקארי סאניה – ארסנל

לצד הביקורת הנוקבת על ליברפול, באנגליה שכחו קצת את אחד הסיפורים הגדולים של העונה. בקיץ, ארסן ונגר וחבורת הילדים שלו נשחטו מכל עבר וההערכה הייתה שהתותחנים יאבדו את מקומם ברביעייה המובילה של הפרמיירליג. אבל ונגר ידע למה הכסף נשאר בארנק. החבורה שלו התבשלה, התבגרה ונראית פשוט נפלא. סאניה, 26, הוא אחד הוותיקים של ונגר ובשבת, רשם משחק נפלא עם שני בישולים ב-0:3 על טוטנהאם. התרנגולים שפתחו את העונה עם הרבה רעש, צלצולים וציפיות, סגרו דרבי מספר 21 ללא ניצחון. כנראה שבכדורגל בכל זאת יש דברים שלא משתנים.

בלם: אנדראה ראנוקיה – בארי

אחת ההפתעות היותר נעימות עד כה בסריה A היא בארי הקטנה. העולה החדשה נראית מצוין ולאחר 11 מחזורים ספגה את כמות השערים הנמוכה בליגה – שבעה בסך הכול. מי שאחראי בין היתר על הנתון הזה הוא ראנוקיה. הבלם בן ה-21, שכרטיסו שייך במשותף לגנואה, נחשב לשחקן הגנה קשוח ולא מתפשר שבאיטליה צופים לו עתיד ורוד. גם ביום ראשון ראנוקיה היה במיטבו כשבארי הסתדרה היטב עם קסאנו ופאציני וסיימה ב-0:0 מכובד עם סמפדוריה. נציגי ארסנל כבר הגיעו לצפות בביצועיו של הבלם וגם יובנטוס לוטשת עיניים. תזכרו את השם.

בלם: מרק פלאנוס – בורדו

משחק העונה בצרפת הפגיש את האלופה עם מונאקו, הקבוצה הלוהטת של הליגה. ננה והחברים הגיעו לסטאד שבאן דלמאס ומצאו את האלופה מוכנה היטב. משחק הגנה מצוין בורדו עצר לחלוטין האורחת, שמיעטה לסכן את השער. מעל כולם בלט פלאנוס, הבלם בן ה-27, שהנהיג את ההגנה וגם התכבד לכבוש את השער היחיד במשחק. בורדו שומרת על מאזן מושלם במגרשה, בו ספגה רק שער אחד. מחר (שלישי) פלאנוס יפגוש את טוני, קלוזה, גומז והחברים מבאיירן מינכן בקרב על ראשות בית א'.

מגן שמאלי: חואן קאפדווילה – ויאריאל

הצוללת הצהובה מתחילה להראות סימני התאוששות. אחרי הפתיחה האיומה והירידה למקום האחרון, פגשה ויאריאל בשתיים מנמושות הליגה וחזרה לחייך. ה-1:2 על מאלגה בשבוע שעבר שחרר את ארנסטו ואלוורדה ושחקניו שהתפוצצו עם 0:5 על טנריפה. חוסבה יורנטה, קאני וג'וזפה רוסי היו נפלאים, אבל אדריכל הניצחון היה המגן השמאלי הוותיק. קאפדווילה ניהל את ההתקפות מהאגף, תמך ללא הרף בהפסקה והוסיף גם בישול. בשבוע הבא, תצא ויאריאל למשחק חוץ מול סביליה ואז אפשר יהיה לשפוט האם מדובר במגמה או בהתאוששות זמנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

קישור

כריס – איינטרכט פרנקפורט

תחת הדרכתו של מיכאל סקיבה פרנקפורט נראית טוב בפתיחת העונה והיא רחוקה ממאבקי התחתית. אתמול (ראשון) גברו הנשרים 1:2 על בוכום ונהנו ממשחק נפלא של הקשר האחורי הברזילאי. כריס, שהוסט לקישור מעמדת הבלם, הפך לאחד השחקנים החשובים בקבוצה שהצליחה להשאירו למרות התעניינות מצד וולפסבורג. גם מול בוכום כריס היה האיש המרכזי במרכז המגרש עם חילוצי כדורים ומסירות חכמות שאחת מהן הפכה לשער הניצחון.

ארון האנט – ורדר ברמן

הבונדסליגה חוותה מחזור מטורף בו רק קבוצה אחת משמונה הראשונות (הופנהיים) השיגה ניצחון. הצמרת רותחת וצמודה, ואחת הקבוצות המעניינות בחבורה היא ברמן של תומאס שאף, שמציגה סגל מאוזן של צעירים לצד וותיקים ונראית נפלא. כמו יריבותיה, גם ברמן איבדה נקודות ב-2:2 בנירנברג, אבל יצאה מרוצה. צמד מאוחר של האנט (23) הציל נקודה. האנט כבש חמישה שערים בחמשת המחזורים האחרונים ונכנס לעין הסערה. הקשר, בן לאם אנגליה, נמצא על הכוונת של פאביו קאפלו. האנט כבר הופיע בנבחרת הצעירה של גרמניה ולחצים כבדים מופעלים על יואכים לאו לזמנו לבוגרת. על פי היכולת הנוכחית, זה צפוי לקרות בעתיד הקרוב.

מארק האמסיק – נאפולי

מאז פיטוריו של רוברטו דונאדוני, נאפולי היא קבוצה אחרת. עם 10 נקודות בארבעת המשחקים האחרונים, האימפריה של שנות ה-90 מתקרבת לעבר החלק העליון ולא לוקחת שבויים בדרך. מילאן הייתה הקורבן לקאמבק מדהים באמצע השבוע וביובנטוס מתקשים להבין כיצד הפך יתרון 0:2 להפסד 3:2 תוך 21 דקות. התשובה היא מארק האמסיק, הקשר הסלובקי הנפלא בן ה-22. ילד פלא מפוצץ בכישרון לצד טיפוס בעייתי ואימפולסיבי. כשהראש עובד כמו שצריך, האמסיק הוא בלתי ניתן לעצירה. קרלו אנצ'לוטי וצ'לסי כבר מכינים הצעה בסך 18 מיליון ליש"ט.

התקפה:

גונזאלו היגואין – ריאל מדריד

אחרי שכל ילד בעולם למד להגיד את המילה "אלקורקון", הגיע מחזור סוף השבוע והוכיח כמה מגוחך הלחץ המיותר סביב ריאל מדריד. ההפסד בגביע אמנם היה מביך, אבל אחרי ה-0:2 על חטאפה, ריאל רחוקה רק נקודה מברצלונה. סיפור האליפות בספרד פתוח, אבל ריאל כמו ריאל סובלת מהרס עצמי. כמו כל מאמני הגלאקטיקוס, גם פלגריני לא נהנה משניה של חסד ולזכותו ייאמר, שעד כה הוא עומד בזה בגבורה. מי שכרגיל הציל את המצב הוא אל פיפיטה. השחקן הכי נשכח בתוך סבך שחקני הרכש ההתקפיים היה שם כדי לכבוש את הצמד שהרגיע את הרוחות. לפחות עד הגומלין מול אלקורקון, או הדרבי בקלדרון במחזור הקרוב.


דידייה דרוגבה – צ'לסי

"מבחינתי, דרוגבה הוא החלוץ הטוב בעולם למרות שהוא לא מקבל את הקרדיט שהוא ראוי לו", אמר פרנק למפארד על חברו לצ'לסי לאחר עוד תצוגת תכלית של השניים ב-0:4 על בולטון. משהו השתנה בדרוגבה של העונה. לא עוד השחקן הכבוי והמתוסכל שמתווכח על הזכות לבעוט כדור חופשי, אלא 'אול אראונד פלייר' אמיתי. מדובר בדרוגבה קבוצתי, מחייך והסיומת קטלנית מאי פעם. השער בבולטון היה השמיני העונה ומעבר לזה החלוץ סחט פנדל וכרגיל היה מעורב בכל מהלך מסוכן של קבוצתו. כמה חבל עבור אנצ'לוטי שב-10 בינואר מתחילה אליפות אפריקה.

ארונה דינדאן – פורטסמות

בציניות אנגלית טיפוסית, הודה פול הארט בשישי כי אף אחד לא מעדכן אותו על הנעשה במועדון. הוא הופתע ממינויו של גרנט לתפקיד המנהל המקצועי, הופתע מהחלפת הבעלים ומהאיסור לצרף שחקנים חדשים בינואר. מה שעוד מפתיע, הוא שלצד הבעיות הכלכליות, הפיאסקו הניהולי ושרשרת הבעלים ההזויים (כשביניהם משתלב בטבעיות אברהם גרנט), פומפי מצליחה להוציא מעצמה על המגרש. גם הארט הופתע מה-0:4 המרשים על וויגאן שכלל תצוגת תכלית של הקשר ההתקפי מחוף השנהב. דינדאן שהגיע בהשאלה מלאנס, כבש שלושער והוסיף בישול. פומפי מסוגלת להישאר בליגה בסגל הנוכחי, אבל תלויה יותר בשקט תעשייתי שלא נראה באופק. עם דינדאן ודרוגבה ניפגש במונדיאל.

כוכב אורח

רומלו לוקאקו – אנדרלכט

הכירו את הדבר הבא בכדורגל הבלגי. לוקאקו, חלוץ ממוצא קונגולזי, בן 16.5 בלבד, אבל כבר כבש שישה שערים העונה ומשגע את אירופה. יכולת הכיבוש המדהימה של הילד באה לידי ביטוי במחלקות הנוער של פ.צ בריסל ואנדרלכט גם מול שחקנים מבוגרים בהרבה וגם הוקפץ ישירות לנבחרת הצעירה עוד לפני שמלאו לו 16. העונה, הוקפץ לוקאקו לקבוצה הבוגרת וכבש גם בניצחון 0:2 על לוקרן בשבת. באנדרלכט יודעים שלא יחזיקו זמן רב ביהלום. סקאוטים מכל רחבי היבשת מגיעים לראות אותו הסנסציה בפעולה כשעל פי הדיווחים ארסנל, צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד ומילאן נאבקות על שירותיו.

שווים אזכור

שיי גיבן (מנצ'סטר סיטי) – מנע הפסד בבירמינגהאם

דיאנבובו באלדה (ולנסיין) – מי יעצור את ולנסיין?

מרקו מרקיוני (פיורנטינה) – הצד המוצלח יותר של עסקת פליפה מלו

חאבי מרטינז (אתלטיק בילבאו) – ניצח את דרבי המדוכאות

ססק פברגאס (ארסנל) – אין מילים

בובי זאמורה (פולהאם) – אוי בניטז

דימיטאר ברבאטוב (מנצ'סטר יונייטד) – מתחיל להשתחרר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully