וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין רפא למכה

לירן שבתאי

2.11.2009 / 11:06

אם חיפשתם עוד הוכחה לכך שבניטז צריך ללכת, מצאתם אותה בקרייבן קוטג'. איפה הוא ואיפה ונגר. לירן שבתאי סוגר מחזור

כוס התה שלי

הטוטאל פוטבול של ארסנל. אסתטיקה שמרטיטה אותנו במבט ראשון ובו ברגע אנחנו מתאהבים בכדורגל ומתמלאים בהשראה. נכון, ארסנל הפסידה נקודות בשבוע שעבר לווסטהאם בתיקו 2:2 אחרי שכבר הובילה וכן, לשחקניו של ונגר אין אופי של מנצחים וקרוב לוודאי שארסנל תמשיך לאבד נקודות בנאיביות. אבל זה הסטייל, לא ה-מה אלא ה-איך. אופי זה למכוערות, ולראיה שחקני ההגנה של התותחנים, אשר ספגו 13 שערים עד כה, מאזן הגנה מהגרועים ביותר בהיסטוריה של ארסנל לאחר עשרה משחקים. מאידך, בלמיו של ונגר כבשו שבעה שערים, הכמות הגבוהה ביותר מבין כל ההגנות בליגה. תשעה תותחנים בינלאומיים כבר כבשו העונה, וכל השחקנים משחקים על הילוך גבוה בלי נגיעות מיותרות בכדור. מה זה אם לא טוטאל פוטבול טהור שאין שני לו בעולם (כולל ברצלונה)?

בעונת 2004-2005 ארסנל כבשה 31 שערים במחזור ה-11, שיא פרמייר ליג תוצרת הגווארדיה הצרפתית של הנרי, פירס ופטריק ויירה. העונה, במחזור ה-11, עם משחק אחד פחות (!), ארסנל שוברת את השיא בניצחון 0:3 על טוטנהאם, עם 32 שערים. היום האדריכל הוא צייר ספרדי מהאסכולה של סלבדור דאלי ופיקאסו, החלוץ ההולנדי הוא בן של ציירת ואבא פסל, הקשר התוקף שחמטאי רוסי שבפעולה אחת חדה מוריד כל מלך ומלכה, ובדרך כלל אף נמצאת בהרכב מכוניתו של לואיס המילטון שמתחפשת לתיאו וולקוט. לארסנל יש כדורגל שובה עין, כל חובב כדורגל ניטראלי נופל שדוד לרגליה ואוהדי היריבות מקנאים עד כלות הנשימה. ועל כל הקאסט אמון הבמאי הצרפתי, שהשיג בשבת את נקודת ה-1,000 בארסנל, ז'אן לוק ונגר.

מייבש שיער

לרפא בניטז. אחרי ההפסד הכואב בשבת 3:1 לפולהאם, שבו ליברפול איבדה את עשתונותיה עם אדומים, הפקרות במשמעת הטקטית וחילופים הזויים, אמר בניטז: "כל המנג'רים רוצים לנצח וכשזה לא קורה, צריך לנתח מדוע ואנו עושים זאת". ובכן, המשחק בקרייבן קוטג' היה מסוג המשחקים שאחריהם מאמנים מאבדים אחיזה בהגה הקבוצה והולכים הביתה. תדמיתו של הספרדי נפגעה קשות, הבעלים נותנים גיבוי ובמקביל מחפשים להיפטר מהקבוצה, הלויאליות של האוהדים, ויותר חמור השחקנים, כלפיו נסדקה, והקללות של בניון בירידה לספסל יעידו על כך.

מסתבר שהניצחון על מנצ'סטר יונייטד בשבוע שעבר היה טיפה של בושם בשלולית של זוהמה, סם אשליה שסיפקו האוהדים ותו לא. במקום למנף את הניצחון ולחזור לתלם, בניטז רושם מאזן מחפיר של שישה הפסדים בשבעה משחקים. מתחילת דרכו באנפילד בזבז בניטז עשרות מליונים על שחקנים בינוניים, כמו למשל גלן ג'ונסון, שבמישור ההתקפי שווה 17 מיליון ליש"ט אבל לא שווה חצי מיליון בהגנה. אלברטו אקווילאני לא פחות טוב מצ'אבי אלונסו, אך ליברפול נואשת לחלוץ ברמה גבוהה לצד טורס, כי גם באטמן זקוק לרובין. וזה רק על קצה המזלג. בניטז נמצא בעונה השביעית שלו במועדון וטרם יצר שחקן צעיר ראוי תחת שרביטו, אף שחקן הוא לא קידם מהאקדמיה של ליברפול להרכב או לרוטציה. התלות האובססיבית בג'רארד וטורס שאותה יצר בעצמו לא בריאה למועדון, וזה נאמר באנדרסטייטמנט. שני הכוכבים כבשו כמעט 50 אחוז מהשערים מאז הגיע החלוץ הספרדי, וכמעט בכל ניצחון אחד מהשניים כובש.

דומה שעדיין שומרים לבניטז חסד בזכות הדרך המרגשת שבה זכה בגביע האלופות נגד מילאן. אולם בשבת הגיעו מים עד קצה נהר המרסי. רפא בניטז לא צריך להמשיך בליברפול, הוא חורט על דגל המועדון את סמל הבינוניות, עם כל הריירות, האאורליות והבאבלים, הסקרטלים והאגרים, הלוקאסים וכן, גם הבניונים והקינים למיניים. לליברפול נותר להילחם על מקום בליגת האלופות, בתקופה הקרובה ג'רארד עובר ניתוח וייעדר, גם טורס אינו במלוא הכשרות, כך שכרטיס לליגת האלופות יהיה בגדר הישג העונה. למזלו של בניטז הבעלים מעוניים למכור את הקבוצה והפיצויים שיקבל במקרה של פיטורים מרתיעים. לו עצמו אין כל כוונה להתפטר כעת, אך יתכן שזו העונה האחרונה של בניטז באנפילד.

סקאוט

בשבת הכניעה מנצ'סטר יונייטד את בלקבורן 0:2. השחקן שניווט את המשחק של השדים האדומים, סיפק כדורי עומק בתזמון של גנב בפבלה של ריו, בישל והשתלט ביד רמה על מרכז השדה היה לואיס אנדרסון. הברזילאי הובא על ידי קרלוס קירוש כחלק מהלטיניזציה שהוביל ביונייטד ויועד לרשת את סקולס הבלתי נלאה. הקשר הצעיר בן ה-21 נרכש מפורטו תמורת 18 מיליון ליש"ט כשעוד היה בן 19 בלבד, סכום עתק תמורת פוטנציאל גולמי. עונת הבכורה הייתה מוצלחת למדי, והתחילה בשיא כאשר אנדרסון חבר לאורגיה לטינית בחסותו של כריסטיאנו רונאלדו, חברו החדש. הפיק הספורטיבי שלו הגיע כששותף במשחקים מכריעים וכבש בלי קורטוב של יראה בדו קרב הפנדלים של גמר ליגת האלופות מול צ'לסי.

בעונה השנייה עקומת הגרף צנחה, במונחים מוסיקאים קוראים לתופעה "סימפטום הדיסק השני" משמע – נפילה לאחר הצלחת דיסק הבכורה. בשעה שפלטשר, קאריק ופארק סיפקו ניצחונות והשתלטו על הקישור וגיגס זכה לעדנה מחודשת, אנדרסון קמל. הקיץ צצו שמועות שהברזילאי רוצה לעזוב. "הוא לא משקיע באימונים ולכן לא זוכה לדקות משחק", רמז פרגוסון על עצלנות ברזילאית טיפוסית. אנדרסון חדל להתמרמר, הקשיב, הפנים, וביצע. העונה הברזילאי שיחק כבר שישה משחקי ליגה, מעורב יותר בהתקפה, ואפילו כבש לראשונה. מרכז השדה של השדים האדומים חיוור ואפור כמו גפילטע פיש. פלטשר, קאריק וג'י סונג פארק משעממים, למרות שבהיבט ההגנתי הם לא רעים, אך ברמה הגבוהה זה לא מספיק. סקולס, מוח מהלך, כבר בשלהי הקריירה. אנדרסון מזכיר אותו בטמפרמנט, ברגש למשחק, בקצב ויותר מכל במסירות הקצרות והארוכות כאחד. האחריות בידיעה שאסור לאבד כדורים באמצע ויכולת הכיבוש הם אספקטים שיוכל לרכוש. מוטב לנסות ולהיכשל מאשר לא לנסות כלל, לואיס אנדרסון חייב לקבל את הצ'אנס מאלכס פרגסון להוביל את הקישור של יונייטד ולהוסיף קצת ברק, סמבה ופלפל לאמצע.

מספרים

השבוע טוטנהאם רשמה את משחקה הרביעי והאחרון בסיבוב נגד נציגה ממושאי קנאתה, קבוצות הטופ פור. התרנגולים נורו שלוש פעמים באצטדיון האמירויות. מתוך ארבעת המשחקים, זוהי השלישייה השלישית שטוטנהאם סופגת. טוטנהאם מתיימרת להיות בתוך ארבע הגדולות, אולם המאזן שלה מול מועדוני הטופ פור בפרמייר ליג קטסטרופאלי – בשבת היה זה המפגש ה-140, ובו הפסידה טוטנהאם בפעם ה-76, ובכללי יש ללבנים מלונדון רק 19 ניצחונות על האליטה. כשם שטירונים משתתקים לנוכח הרס"ר, כך גם טוטנהאם רועדת מהקצינים הבכירים של הפרמיירליג. למזלה, יריבותיה אינן משכילות לנצח ולברוח כמו ליברפול ומנצ'סטר סיטי. אם אתה לא יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם. חניכו של רדנאפ במקום החמישי וחזק בפריים, כל עוד הם לא יפסידו משחקים כמו ה-1:0 לסטוק סיטי בשבוע שעבר, יש לתרנגולים סיכוי טוב לעבור סלקציה ללול של הגדולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

במחזור הבא

צ'לסי מארחת את מנצ'סטר יונייטד, האלופה נגד הטוענת לכתר. באנגליה קוראים לקרב מסוג זה "משחק מאסיבי", ואם כך, זוהי התמודדות על תואר אלוף העולם במשקל מאסיבי. מבין כל מאמני הטופ 4 ששיחק מולם, אנצ'לוטי ניצח את אלכס פרגסון הכי הרבה פעמים, 1:3 לאיטלקי. ללא ספק, המשחק בסטמפורד ברידג' משול לקרב אגרוף. בפינה הימנית עטופה בחלוק הכחול, צ'לסי - דידייה דרוגבה הנשק הקטלני והראוותני כיאה לאלופי אגרוף מפיל כל יריב לקרשים, לפרנק למפארד חזרה הסנוקרת האימתנית וג'ון טרי מתפקד על המגננה.

בפינה השמאלית, עם המכנס האדום, מנצ'סטר יונייטד – ווין רוני, מתאגרף בילדותו בעל סיבולת ספיגה וכוח של טנק, ואן דר סאר מגן עם ידיו הארוכות ואולי אואן ישוב לרחף כמו פרפר ולעקוץ כמו דבורה. מקום ראשון נגד שני, צ'לסי חוזרת הביתה אחרי עוד תבוסה מרשימה, 0:4 על בולטון ויונייטד התאוששה בבית כשגברה 0:2 על בלקבורן. למשחק הקרוב יהיו השלכות רבות להמשך העונה, צ'לסי חייבת לפתוח פער על יונייטד והמקום השני עד לינואר, אז טובי בניה יעדרו בשל אליפות אפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully