וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיה של שקרים

זאב אברהמי

30.10.2009 / 12:13

ההשעיה של דז בריאנט וההתחלה החדשה של ג'ון קליפארי שוב מלמדות על הצביעות של האמריקאים. הבלוג של זאב אברהמי

מי שרוצה לדעת בדיוק איך מסתכלת הנהלת ליגת המכללות על המאמנים שלה לעומת השחקנים שמשחקים בה, יכול לעשות זאת דרך השוואה מעניינת בין רמת השכר של המאמנים לעומת השחקנים. אבל מבט יותר מעמיק יהיה לראות איך מתייחסת הליגה למאמן שרוצה לעזוב אוניברסיטה אחת לטובת אחרת, לעומת שחקן שרוצה לעשות צעד דומה. מאמן יכול לחרבן על כל הילדים שהוא גייס לאוניברסיטה וההבטחות שהוא הבטיח למשפחות שלהן בסלון וללכת מאוניברסיטה אחת לשנייה תוך יום. שחקן, למרות שמספר שנותיו בקולג' קצוב, ולמרות שזו יכולה להיות התחנה הספורטיבית האחרונה שלו, צריך לעבור שנה של הקפאה לפני שהוא משחק בקבוצה חדשה.

מי שרוצה לדעת מי בליגת המכללות חושבת על השחקנים שלה לעומת המאמנים שלה (ומה היא חושבת על תחרותיות), לא צריך להסתכל רחוק יותר מההשעיה של דז בריאנט, התופס המצוין של אוקלהומה סטייט. בריאנט, התופס הטוב ביותר במכללות ושחקן שאמור להיבחר בין עשרת השחקנים הראשונים בדראפט הקרוב, הושעה שלשום, ימים ספורים לפני משחק העונה בביג 12 בין אוקלהומה סטייט לטקסס, על ידי ליגת המכללות בגלל, שבו בבקשה, ששיקר לליגה.

ככה זה הלך: מתברר שבריאנט נפגש עם שחקן העבר דיון סנדרס ואולי גם עם שחקן העבר וסוכן ההווה אומר סטוטומאייר. בחוקה של ליגת המכללות יש חוק שקובע שלשחקני הווה אסור להיפגש עם שחקני עבר שלא שיחקו באוניברסיטה שלהם (מי חושב על דברים כאלו?!), כדי שלא יקבלו יחס מועדף. האנטנות של הנהלת המכללות הזדקפו: כנראה שבריאנט מנסה לסדר לעצמו סוכן.

בריאנט נקרא לחקירה. בניגוד לעולם החיצוני, לבריאנט לא הוקראו זכויותיו. עורך דין מטעמו לא היה נוכח. רק ילד בן 20 עם ידיים נפלאות ועתיד מזהיר, מול אנשים בחליפות שמאשימים אותו בדברים נוראיים. בטח יחס מועדף: בריאנט הלך לארוחת ערב אצל סנדרס, שאני בטוח שהמטבח שלו מציע אפשרויות קצת יותר מגוונות ממה שבריאנט יכול להרשות לעצמו. אז בריאנט שיקר וענה שמעולם לא נפגש עם סנדרס. "הם חקרו אותי בצורה כזאת שהרגשתי שעשיתי משהו רע, למרות שלא עשיתי", אמר בריאנט אחרי ההחלטה להשעות אותו. כשהאמת יצאה לאור, בריאנט הודה שנפגש עם סנדרס לריצה קלה וארוחה, וטען ששיקר מפחד.

התירוצים של בריאנט לא ממש עניינו את הליגה, שהחליטה לסיים בכך את קריירת המכללות שלו. תזכורת: בשבוע הבא יתחיל ג'ון קליפארי את השנה הראשונה מתוך חוזה של שמונה שנים (ויותר משלושים מיליון דולר) באוניברסיטת קנטאקי. זה אותו קליפארי ששרף השתתפות של שתי האוניברסיטאות הקודמות שאותן אימן בפיינל פור, לאחר אי סדרים שהתגלו עם שחקניו בתקופה שבה אימן. אבל מה זה לעומת השקרים של בריאנט?

באמת תודה רבה

ובאותו איזור גיאוגרפי: מכירים את השם בוני ריצ'רדסון? ריצ'רדסון היא אתלטית מתיכון רושל בטקסס (59 תלמידים), שהיתה האתלטית היחידה מהתיכון שלה שעמדה בסטנדרטים של השתתפות באליפות האתלטיקה לתיכונים של מדינת טקסס. ריצ'רדסון זכתה בתחרות הכוללת, למרות שלא יכלה לצבור נקודות במרוצי השליחים - והיא זכתה בתחרות שנתיים ברציפות. וזה בטקסס, אחת מיצרניות האתלטיות הבכירות באמריקה, זה לא בצפון דקוטה.

אם ריצ'רדסון היתה גבר היא בוודאי היתה הופכת לגיבור, הפרצוף שלה היה נמרח על מגזינים והיא היתה אורחת בתוכניות האירוח של הבוקר והערב, אולי איזו חברת פרסום היתה מוכרת את הפרצוף שלה לקופסת קורנפלקס. מה שבטוח הוא שאיזה אוניברסיטה אחת, ולו בשם יחסי הציבור, היתה מעניקה לה כרטיס חופשי ללמוד ולהתאמן אצלה.

השבוע הודיעה אוניברסיטת טקסס איי אנד אם שהחליטה להעניק לריצ'רדסון חצי מלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully