וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בנינו קבוצה כמעט מאפס"

27.10.2009 / 16:20

טיאגו ספליטר מספר בראיון לוואלה! ספורט על המהפכה בקאחה לאבורל וקשיי הקליטה של אליהו, לפני המפגש מול מכבי ת"א

עד ויטוריה הרחוקה הגיעו הדי פרשת פנאן. "שמענו על ההתאבדות של מוני. זה היה מצער מאוד", אומר לנו טיאגו ספליטר, קפטן קאחה לאבורל, יריבתה של מכבי תל אביב ביורוליג ביום חמישי הקרוב. "לא הבנו למה בדיוק זה קרה, אבל עדיין היה קשה לשמוע את זה. אני יודע שמוני היה אדם טוב שכולם במכבי מאוד אהבו. ליאור (אליהו) אמר לנו עליו רק דברים טובים. זה פשוט מצב מחורבן".

אליהו, מספר ספליטר, לקח קשה מאוד את הבשורה. "הוא היה במצב רוח רע מאוד. ליאור סיפר לנו כמה מוני היה חשוב למועדון. הוא ממש בכה כשסיפר לי סיפורים עליו. הוא בהחלט לקח את זה קשה".

טיאגו ספליטר טאו ויטוריה מול תיאדורס פאפאלוקאס צסק"א מוסקבה. יותם רונן
שמע מאליהו על פנאן. ספליטר/יותם רונן

זעזוע, כאמור, נרשם גם בויטוריה, אולם עם כל הכבוד לדרמות מחוץ לפרקט, המאורע החשוב ביותר עבור ספליטר הוא המפגש עם מכבי. אלפי באסקים צפויים למלא את יציעי ה"פרננדו בואסה ארינה", למשחק שכבר במחזור השני הופך קריטי עבור קאחה. למרות מאזן נקי בליגה הספרדית עד כה (0:4), את היורוליג פתחה הקבוצה ברגל שמאל, עם הפסד 77:65 ברומא בשבוע שעבר.

"פשוט לא שיחקנו מספיק טוב", מנסה ספליטר להסביר. "התחלנו את המשחק גרוע, ומנגד רומא עלתה לפרקט מאוד אגרסיבית. אנחנו יודעים שביורוליג המשחקים בדרך כלל יותר פיזיים מאשר בליגה הספרדית, ולכן ברור לנו שנצטרך לשנות את המנטאליות שלנו בין משחקי הליגה ליורוליג. זה היה שיעור חשוב".

ישנה גם סוגיית החיבור הקבוצתי: קאחה עברה הקיץ מהפכה של ממש. לא רק שנפרדה מהספונסרית הוותיקה טאו סרמיקה ושינתה את שמה, אלא בעיקר איבדה אייקונים דוגמת פאבלו פריג'יוני ואיגור ראקוצ'ביץ'. כמיטב המסורת הבאסקית, את מקומם של העוזבים ממלאים פרוספקטים מבטיחים, דוגמת פאו ריבאס, ליאור אליהו ואחרים. ספליטר הגיע גם הוא למועדון כנער צעיר, והוא משחק בקביעות בקבוצה הבוגרת החל מעונת 2003/4. רק בן 24, מאחוריו כבר שש עונות מלאות בויטוריה, וכעת הוא פותח את עונתו השביעית; מה שהופך את הברזילאי לשחק הוותיק בסגל, וגם הביא לו בקיץ האחרון את תואר הקפטן.

"המועדון קיבל החלטה לערוך שינוי מאסיבי", אומר ספליטר על הבנייה המחודשת שביצע המאמן דושקו איבאנוביץ'. "הביאו הרבה חבר'ה צעירים ושאפתניים. היה רצון לבצע מהפכה, ולפעמים זה טוב. אנחנו רק בשלבי היכרות עכשיו, אבל אני משוכנע שעם הזמן נשחק בדיוק כמו שדושקו רוצה. אנחנו רק צריכים להיות סבלניים. בתור הקפטן, אני מנסה להעביר לשחקנים החדשים את כל מה שאני יודע על הקבוצה, המאמן והסגנון שלנו, כדי שנוכל להתחבר כמה שיותר מהר".

"מכבי בנתה קבוצה אתלטית מאוד"

אחת ההחתמות המעניינות ביותר שביצעה הקיץ קאחה היא זו של אליהו. כיצד ספליטר מתרשם מהפורוורד הישראלי עד כה? "ליאור היה קצת פצוע בתקופת ההכנה. הוא נעדר כמעט חודש, ובשבוע שעבר הוא היה אמור לחזור אבל היה חולה עם חום. זה מצב קצת בעייתי, אבל עכשיו ליאור חזר אלינו והוא משתלב נהדר. אני בטוח שהוא יקבל את הדקות שלו. הוא שחקן מצוין, אינטנסיבי מאוד, שיכול לתת לנו הרבה".

על הדקות בעמדה 4 נאבק אליהו עם מירזה טלטוביץ', שבקיץ האריך את חוזהו במועדון עד 2014. "טלטוביץ' הוא שחקן שמשחק רחוק יותר מהטבעת ואוהב לזרוק מבחוץ", עומד ספליטר על ההבדלים בין השניים. "ליאור אוהב לשחק באזור הצבע, עם כל ה'מובים' המיוחדים שלו. ליאור נותן לנו יותר מהירות במשחק המעבר, הוא גם מסוגל להוריד כדור לרצפה כשצריך ולסדר לעצמו מצבי קליעה. טלטוביץ' וליאור נותנים לנו דברים קצת שונים בסך הכל. הם משלימים אחד את השני".

וכעת שוב נפגשים אליהו ומכבי על מגרש אחד. אך כאמור, סיפור המסגרת משמעותי יותר: כדי לא להסתבך כבר בפתיחת העונה, קאחה חייבת לשמור על הבית. "מכבי היא קבוצה גדולה, עם הרבה שחקנים טובים, ותמיד קשה מולה", מחמיא ספליטר. "אבל מצד שני, אנחנו יודעים שאנחנו משחקים בבית שלנו, לעיני הקהל שלנו, ובבית אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לנצח. ההפסד במשחק הקודם כאב לנו מאוד. הוא הפך את המשחק הזה מול מכבי ל'מאסט ווין' עבורנו".

את שחקניה החדשים של מכבי הוא כבר מכיר היטב. "אנדרסון, לאזמה, איידסון, לאמפה – כולם מאוד מוכשרים. אני חושב שמכבי בנתה קבוצה אתלטית מאוד, גבוהה, שיודעת לרוץ וללחוץ לאורך כל המשחק. בעיני, אלן אנדרסון הוא שחקן המפתח שלה. הוא מאוד אגרסיבי בהתקפה ובהגנה. הוא יכול לשנות משחקים. גם מתחת לסל יש למכבי שחקנים טובים. יהיה משחק די שווה, לדעתי. אני לא חושב שיש לקבוצה מסוימת יתרון. אני רק יודע שכדי לנצח אנחנו נהיה חייב לאבד מעט כדורים, אבל בעיקר, ולפני הכל, לשחק הגנה חזקה, מהודקת הרבה יותר מכפי שהצגנו מול רומא".

וחרף המהמורה הקטנה באיטליה, ספליטר נותר אופטימי. "אני מצפה שתהיה לנו עונה טובה. אני חושב שכולם יודעים שבנינו קבוצה חדשה, כמעט מאפס, ועכשיו אנחנו צריכים לתת לשחקנים החדשים את הכלים להצליח. חשוב שנהיה סבלניים איתם. אם ניקח את זה צעד אחר צעד, יהיה בסדר – בתקווה שביום חמישי מול מכבי נוכל לרשום ניצחון ראשון העונה ביורוליג".

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully