וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנסים לאנדזון

עמוס וקסמן

27.10.2009 / 15:44

מדור חדש בוואלה! פוטבול - השחקנים שעשו את השבוע והגיע הזמן לשים אותם במרכז. עמוס וקסמן פותח עם דארן שארפר

מייק פלוריו, פרשן הפוטבול של NBC , כתב השבוע שמינסוטה קיבלה הרבה החלטות טובות בסוף העונה הקודמת, כשבצידן אחת ממש גרועה: היא נתנה לסייפטי דארן שארפר ללכת. בזמן שהווייקינגס קרטעו בהגנה מול פיטסבורג וגם שבוע לפני כן מול הרייבנס, הקדושים מניו אורלינס נהנים מכל רגע. השבוע שארפר הציל אותם מהפסד במיאמי, כשהשתלט על כדור שהיה מיועד לרסיבר טד גין ג'וניור ורץ אתו 42 יארד עד לאנדזון, שצמצם את ההפרש לשבע נקודות בלבד לאחר שהדולפינים כבר הובילו ב- 21. זה היה הטאצ'דאון השלישי של שארפר העונה, שיא מועדון בניו אורלינס, אחרי שכבר ב- 4 באוקטובר החזיר 99 יארד לטאצ'דאון - גם זה שיא מועדון.

הסייפטי הוותיק נמצא כבר 13 עונות בליגה, (ב-3 בנובמבר יחגוג 35), והוא אחיו הצעיר של ג'יימי, ליינבקר מצוין שפתח במדי הרייבנס בסופרבול של שנת 2000 ופרש מהמשחק ב- 2005 עקב פציעה. דארן החל את הקריירה בוויליאם ומארי, ולא, אלה לא ההורים שלו, זה שם הקולג' בוויליאמסבורג שבוירג'יניה, שם הוא שיחק עם מייק טומלין, מאמן פיטסבורג סטילרס. כבר בשנתו הראשונה נבחר שארפר לשחקן ההגנה של השנה במחוז היאנקי עם 10 חטיפות. הוא סיים את קריירת המכללות שלו עם שיאי מכללות של 24 חטיפות, 1,037 יארד כמחזיר פאנטים ושיא של מחוז I-AA עם 468 יארדים אחרי חטיפות. בשנותיו בקולג' הוא זכה פעמיים בתואר "אול אמריקן" וגם נכנס להיכל התהילה של המכללה.

שארפר נבחר בדראפט 97' בסיבוב השני במקום ה- 60 על ידי גרין ביי פאקרס. לרוע מזלו, זה קרה מספר חודשים אחרי הזכייה שלהם בסופרבול, כך שעד היום אין לו תואר משלו. את עונת הרוקי הוא סיים עם 19 תיקולים ושתי חטיפות ב-14 משחקים. את הפריצה הגדולה שלו הוא ביצע בשנת המילניום, אז סיים עם 92 תיקולים, הוביל את הליגה עם תשע חטיפות ונבחר לראשונה לפרובול. ב-2002 שוב הגיע ל"אולסטאר" של הפוטבול עם שבע חטיפות והוביל את הליגה עם 233 יארדים וכל זאת ב-13 משחקים בלבד. ב-2005 שיחררה גרין ביי את השחקן המוכשר, לאחר שבילה שמונה שנים בקבוצה וסיים במקום החמישי בתולדותיה עם 36 חטיפות.

חמצן טהור מייצר זהב טהור

שארפר חצה את הקווים וחתם אצל היריבה המושבעת ממינסוטה (ובכך הקדים את הקוורטרבק שלו במספר שנים), ומיד ניתן היה להרגיש בנוכחותו עם תשע חטיפות ושני טאצ'דאונים הגנתיים ב-14 משחקים. בסיום אותה עונה שוב חזר לפרו בול בפעם השלישית. בנובמבר 2006 הרחיב שארפר את הרפרטואר ההגנתי שלו כשתיקל גם את אחד השופטים, עבירה שבגינה נקנס בעשרת אלפים דולר.

ב-2007 שוב נבחר שארפר לפרו בול וגם לשחקן ה-22 בתולדות הליגה שחטף 50 מסירות. לאחר שנפצע במדיה של מינסוטה התקין שארפר בביתו תא הייפרבריק, שבתוכו יש רק חמצן "טהור", על מנת לסייע בהחלמה מהירה יותר של השרירים. הוא ממשיך להשתמש בו בקביעות לאחר כל אימון ומשחק. לטענתו זה מה שעוזר לו להתאושש מהר ולשמור על בריאותו גם בגיל מתקדם יחסית.

מחוץ למגרש, דארן היה מעורב כבר מראשית הקריירה שלו בתוכניות של עזרה לקהילה. הוא אף הקים יחד עם אחיו עמותה שנקראת "ילדי שארפר", ארגון שמטרתו לשפר את רמת חייהם של ילדים בסיכון ותומך בהם כלכלית על מנת שיוכלו לסיים תיכון. שארפר מגלה עניין גם בפוליטיקה וידוע כדמוקרט נלהב. ב-2004 הוא הביע תמיכה פומבית בג'ון קרי, אך רק השנה, עם זכייתו של אובמה, זכה להתגשמות משאלותיו, ואולי בחירה זו נתנה לו את התמריץ להופעה המרשימה שלו עד עכשיו. מה שבטוח הוא שבניו אורלינס מתמוגגים מנחת.

מתחילת העונה, שארפר מחזיק כבר בשש חטיפות ובשלושה טאצ'דאונים, ונותן לסיינטס את התחושה שהשנה יש על מי לסמוך גם בחוליית ההגנה. מעבר למספרים היבשים , הוא עושה הרבה עבודה שחורה שלא תמיד באה לידי ביטוי בסטטיסטיקה, ומקרין מנהיגות על החברים מסביב. השנה, בעזרת ההתקפה הקטלנית בהנהגתו של דרו בריס, ינסה שארפר להשיג את התואר שעוד חסר לו - אליפות. כמו שהקדושים משחקים מתחילת העונה, נראה שבשבילם אפילו השמים הם לא הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully