וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

והם בכלל לא ידעו שהם כאלה

26.10.2009 / 13:06

שוער מחליף, בלם שכובש צמד וקשר אחורי עם שלושער. ענבל מנור הרכיב את נבחרת המחזור, וגם הוא הופתע ממה שיצא

הליגות הבכירות באירופה סוגרות את החודש השני, והמכנה המשותף לרובן הוא צפיפות בצמרת. באנגליה, שוב חילופי מקומות בצמרת. בצרפת, ליון המשיכה לאבד את הראש ובבונדסליגה, ברמן, שאלקה ובאיירן סוגרות על המוליכות, המבורג ולברקוזן. גם בסריה A ובלה ליגה, מוקדם לזהות בריחה של קבוצה אחת. סוף השבוע האחרון סיפק לנו שלל משחקים דרמטיים כשוואלה! ספורט מציגה את 11 המצטיינים. יוסי בניון נדחק לספסל, אבל הנבחרת של השבוע כוללת סופרסטארים גדולים וגם בלם שהפך לסקורר. הכוכב האורח השבועי מגיע אלינו מהמשחק המטורף של סוף השבוע בליגה השוויצרית.

שוער

סטיב סימונסן – סטוק סיטי

רק דקות ספורות לפני המשחק קיבל סימונסן את ההודעה כי יפתח במשחק. השוער הראשון של סטוק, תומאס סורנסן הדני, חש ברע והחליט במהלך החימום כי אינו יכול לשחק. סימונסן בן ה-30 הוזעק והפך לגיבור היום. אף אחד לא נתן לסטוק הקטנה והמפתיעה סיכוי לנצח בווייט הארט ליין של טוטנהאם, אבל הצגה של השוער המחליף, שרשם מגוון הצלות מרהיבות, ושער אחד קטן בדקה ה-86 פגע בחלומות התרנגולים להשתחל לרביעייה המובילה. עבור סימונסן הייתה זו בסך הכל ההופעה השנייה העונה, אבל ביכולת כזו, סורנסן יקבל את כל הזמן שבעולם כדי להחלים.

הגנה

מגן ימני: סדריק הנגבאר – אוקזר

שימו לב לאוקזר. הקבוצה של ז'אן פרננדז רשמה ניצחון רביעי ברציפות והיא ללא הפסד מאז המחזור השלישי. הנגבאר הוא אחד מגיבורי העונה של הקבוצה עד כה. המגן הימני בן ה-29 מנהיג את החוליה האחורית ופעיל מאוד גם בצד ההתקפי עם שני שערים במאזנו עד כה. גם ביום ראשון, הנגבאר הוביל את אוקזר לעוד ניצחון, הפעם 2:3 על ליל, כשבלט בשני צידי המגרש ועזר לקבוצתו לעלות למקום השביעי במרחק של חמש נקודות מהפסגה. ללמדכם על הצמרת הלוהטת בליג 1.

בלם: ג'ורג'יו קייליני – יובנטוס

שער הנגיחה של קייליני לרשת מכבי חיפה ביום רביעי שחרר הרבה אוויר אצל הגברת הזקנה והלחוצה. כמה שצ'ירו פרארה היה צריך את שלוש הנקודות הללו כדי להוריד את התקשורת מהגב וכמה שהקבוצה שלו הייתה צריכה את הנקודות בשביל לסיים את הרצף השלילי. גם ביום ראשון, נהנה פרארה מהופעה נפלאה של הבלם שלו. קייליני סיפק לביאנקונרי שקט תעשייתי בקו האחורי במשחק הגנה מרשים שזיכה אותו בציונים גבוהים במיוחד. לשיאו הגיע הבלם כשמנע שער מחלוץ סיינה עמנואל קלאיו. כשגם אמאורי חוזר לעצמו עם שער שני ברציפות, יובה עדיין במרוץ לסקודטו.

בלם: אלסנדרו נסטה – מילאן

מאז שהחלה התקשורת האיטלקית לספור לאחור את זמנו של לאונרדו במילאן, מלאך ירד משמיים והתיישב על כתפו של הברזילאי. במשחקים האחרונים הרוסונרי נקלעים שוב ושוב לפיגור וניצלים. פעם רונאלדיניו על תקן המושיע, פעם זה פאטו, אבל כשאלסנדרו נסטה מבקיע צמד, זה מחייב אותנו לחפש הסברים בסקטור העל טבעי. הבקעת שערים מעולם לא הייתה הצד החזק של נסטה. למעשה, הוא כבש עד אתמול (ראשון) שמונה שערים בקרוב ל-500 הופעות, כשהאחרון ביניהם היה לפני שנתיים. לכן, כשקורה מאורע נדיר שכזה, לא ניתן לו מקום בנבחרת המחזור?

מגן שמאלי: כריסטיאן אייכנר – הופנהיים

גם אייכנר, המגן השמאלי שהגיע הקיץ להופנהיים מקרלסרוהה, לא ידוע ביכולות הכיבוש שלו. בשבת, הוא לא סתם כבש, אלא היה חתום על השער המחזור בבונדס ליגה עם פצצה מ-35 מטרים שפגעה במשקוף וחדרה פנימה. אחרי שני הפסדים רצופים, הופנהיים התאוששה עם 0:3 על נירנברג, כשאייכנר מצטיין גם בחלק ההגנתי. מי שהייתה הסנסציה הגדולה של חצי העונה הראשונה בבונדסליגה אשתקד, שוב מוצאת עצמה בשיפולי הצמרת בתקווה שהפעם ליכולת תהיה המשכיות לכל אורך העונה.

קישור

מייקל אסיין – צ'לסי

לא היה פשוט לבחור מצטיין אחד מההצגה הטוטאלית של צ'לסי בשבת בניצחון 0:5 על בלקבורן. למפארד כבש פעמיים והיה מצוין, ג'ו קול מתחיל להזכיר את השחקן הפנטסטי של לפני הפציעה ודידייה דרוגבה הוא פשוט חגיגה העונה. אבל מעל כולם היה אסיין. הוא לא מפסיק לרוץ ולו לרגע, בלם את כל התקפות בלקבורן גם כשהמשחק היה גמור וקינח בשער מדהים. למרות התקלות בדרך, צ'לסי של אנצ'לוטי נראית כמו הקבוצה היציבה ביותר, הבשלה ביותר והמרשימה ביותר מבין קבוצות הצמרת בפרמיירליג, אבל האיטלקי יודע היטב שהמבחן האמיתי שלו יהיה כשאסיין ושאר הכוכבים ינטשו לטובת אליפות אפריקה בינואר.

סיידו קייטה – ברצלונה

אחרי התיקו בוולנסיה וההפסד המוזר לרובין קאזאן באלופות, ברצלונה לא הייתה יכולה לבקש יריבה נוחה מסראגוסה בשביל להרגיע את הרוחות. העולה החדשה עשתה הכל כדי לעזור לבארסה לחזור לעצמה. הוא לא באמת ניסתה להתגונן ופשוט אין לה שום כלי להתמודד עם העוצמות של הבלאוגרנה. בארסה עשתה מה שהיא רוצה על המגרש ונהנתה מיום מפתיע של קייטה. הקשר ממאלי, בדרך כלל שחקן משלים בסגל של גווארדיולה, רשם ערב חלומי עם שלושער נדיר ועוד בישול לזלאטן. החיוך לא ירד מהפנים של קייטה שנראה שהיכולת, ובצידה השערים, הפתיעו קצת גם אותו.

דניאלה מאניני – סמפדוריה

בינואר 2009, הושעה מאניני, אז שחקן נאפולי, לשנה מכל פעילות לאחר שלא הגיע לבדיקת סמים. בקיץ, זכה השחקן בערעור, ההשעיה בוטלה והקשר עבר לסמפדוריה. הקסם של סמפ, שהחזיר לחיים את אנטוניו קסאנו וג'מפאולו פאציני, עבד גם על מאניני. המאמן ג'יג'י דל נרו עבד איתו באימונים אישיים על סיומת מול השער והתוצאות נראות בשטח. הקשר, שכבש צמד והוסיף בישול ב-1:4 על בולוניה, כבש כבר חמישה העונה ונראה נפלא, כמו יתר חבריו. סמפ ממשיכה להיות הקבוצה המרעננת של הסריה A ומעניין יהיה לראות עד מתי ימשיך מרצ'לו ליפי להתעלם מההצלחה הזו?

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

התקפה

לוק רמי – ניס

על המשבצת הזו התחרו חלוצים רבים, ביניהם מרכוס ברג וקווין קוראני שהיו שותפים ל-3:3 הנפלא בין שאלקה להמבורג, אבל הפור נפל על הצרפתי הצעיר. רמי בן ה-22, שנולד וגדל בליון, לא הפגין שום סימפטיה כלפי קבוצת נעוריו במפגש בין השתיים. רמי כבש אחד, בישל וסידר את השער העצמי כשניס השפילה את מי שרוצה לחזור ולהיות אלופת צרפת בתוצאה 1:4. ליון, שנראית כל כך טוב בליגת האלופות, ספגה הפסד שני ברציפות. רמי, לזכותו הופעה אחת בטריקולור, שלח איתותי תזכורת לקלוד פואל ובעיקר לריימונד דומנק.

זלאטן איברהימוביץ' – ברצלונה

פרשני הכדורגל בעולם היו חלוקים בדעתם לגבי סיכויי הצלחתו של זלאטן, אחד שרגיל לקבוצות שבנויות עליו ומשחקות בשבילו, בברצלונה הקבוצתית ועמוסת הכוכבים. אחרי חודשיים אפשר לעשות סיכום ביניים, זה נראה טוב. נגד סראגוסה קיבלנו את זלאטן החדש – נינוח, מחייך, מחובר, נהנה ובעיקר מוסר ומפרגן. מנת חלקו הייתה צמד ובישול מצוין לקייטה. החיבור של זלאטן לשיטת המשחק הייתה הצעד הראשון של גווארדיולה לשחזור ההצלחה מהעונה שעברה. כשזה עבר בהצלחה, שמישהו ינסה לעצור אותם.

פרננדו טורס – ליברפול

רפא בניטז קם בוודאי היום בבוקר רגוע ומחייך, פתח את צהובוני הבוקר וקרא בהם בשקיקה. הספרדי התנהל יפה גם במהלך השבוע. לא ברח מראיונות, הביע אמון בעצמו ובקבוצה ולא נכנס לגל השמועות על פיטוריו. הרבה ביקורת ספג בניטז על ההתעקשות לתת לג'רארד לשחק באלופות, מה שגרם לו להיעדר מהמשחק נגד היונייטד, אבל המנג'ר ידע את מי הוא באמת צריך על המגרש במשחק כל כך קריטי וחשוב, במיוחד לאוהדים. בהברקה אחת, אחרי בישול נפלא של יוסי בניון, אל ניניו ניער מעליו את ריו פרדיננד וירה פנימה. כשדויד נ'גוג, השחקן הכי מושמץ של ליברפול, כבש את השני, בניטז סימן ניצחון כפול – על היונייטד ועל שאר העולם.

כוכב אורח

מרקו שטרלר – פ.צ. באזל

בשוויץ ידברו עוד רבות על המשחק המשוגע בין לוצרן לבאזל שהתקיים ביום ראשון. שלוש פעמים הובילה באזל ושלוש פעמים השוותה לוצרן במשחק הצמרת בין השלישית לרביעית. שלוש דקות לסיום כבש כריסטיאן יאנו והעלה את לוצרן ל-3:4, אבל הפיניש היה דרמטי ומדהים. אלכס פריי השווה בדקה ה-90 ושטרלר, חברו לנבחרת שוויץ, עשה את הבלתי יאומן עם שער ניצחון דרמטי שקבע 4:5 מדהים עמוק בתוך תוספת הזמן במשחק שייכנס להיסטוריה בשוויץ.

שווים אזכור

גי נ'די אסמבה (ולנסיין) – חתום על עוד שלוש נקודות

טים הוגלנד (מיינץ) – הוסט לקישור וכבש צמד

ננה (מונאקו) – בלתי ניתן לעצירה

יוסי בניון (ליברפול) – מעמדו רק מתחזק

פבלו הרננדז (ולנסיה) – עוד הופעה ענקית

מרכוס ברג (המבורג) – להפועל יש עוד זמן להתכונן

קווין קוראני (שאלקה) – מגאת רוצה עוד תואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully