וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההבדל הוא בתגובה

26.10.2009 / 12:30

בעוד ברצלונה מחזקת את שחקניה גם אחרי הפסד ביתי לקאזאן, ריאל מדריד ממשיכה להילחץ מכל תקלה. תומר יצחק מסכם מחזור בספרד

לאונל מסי (ימין) חוגג שער עם חבריו בקבוצת ברצלונה. רויטרס
הלחץ על הילד רק הלך והתגבר, אבל הביטחון שהוא מקבל בברצלונה החזיר אותו לתלם. מסי/רויטרס

מדד הפנטסטיקוס

במדריד היו רבים שקיוו כי הניצחון הסנסציוני של רובין קאזאן בקאמפ נואו יבשר על תחילת ההתפוררות של האימפריה הקטלאנית. פתאום גם התקשורת בברצלונה החלה לשלח חצים לעבר פפ גווארדיולה, שמבחינתו לא נכנס למרה שחורה. ההפסד בליגת האלופות היה בבחינת מכה קלה בכנף עבורו. עוד יום בהיסטוריה המפוארת של המועדון, שאם יש מקום בו הוא יכול להרשות לעצמו לאבד נקודות זה בשלב הבתים של הצ'מפיונס. באותה צורה התייחסו בקבוצה עצמה לאיבוד הנקודות מול ולנסיה בשבוע שעבר. קורה, ממשיכים האלה.

המועדון הקרין רוגע עם הארכת חוזיהם של הסמלים קרל פויול וצ'אבי, וכל מה ששידרו השחקנים השבוע זה שהם מחכים להזדמנות לפרוק את העצבים. מי שציפה לכך יותר מכל הוא ליאונל מסי. הארגנטינאי, כהרגלו מאז התיישב דייגו מראדונה על כס הפיקוד בנבחרת, חזר מדוכא ממשחקי האלביסלסטה ורצה קצת שקט. לדאבונו, ארגון השחקנים העולמי החליט לרכוב על גבו ודרש לבטל את חוזהו החדש בברצלונה בעקבות אורכו וסעיף השחרור האסטרונומי שהוגדר בו, והלחץ האדיר גם כך רק התגבר סביבו. "אם אני הייתי עובר את כל מה שהוא הספיק בגילו, לא הייתי יודע אם להיכנס להתקלח לפני או אחרי משחקים", התייחס לאחרונה חורחה ולדאנו, היועץ המקצועי של ריאל מדריד, לעומס הרגשי המוטל על מסי בן ה-22. בינתיים הילד נרגע עם שער, ויכול היה ללכת להתקלח בשקט אחרי ה-1:6 הקליל על סראגוסה.

אלברטו בוטיה שחקן ספורטינג חיחון שומר על קאקה שחקן ריאל מדריד. רויטרס
אתה מוכן להתעורר? קאקה מתקשה מול חיחון/רויטרס

מדד הגלקטיקוס

אם מנואל פלגריני הביע חשש בשבוע שעבר לגבי חוסר היכולת של קבוצתו לנצח משחקים גדולים בעקבות ההפסדים לסביליה ומילאן, באה ספורטינג חיחון והראתה שגם במשחקים הנוחים על הנייר יש לריאל מדריד קשיים. בניגוד לברצלונה, שידעה לקחת בפרופורציות את ההפסד בליגת האלופות, במדריד נכנסו ללחץ. ובמקרה שלהם לא היה זה הפסד לקבוצה שמופיעה לראשונה במפעל, אלא מול מילאן - מועדון פאר שמצוי במשבר, כשהדגש הוא על מועדון פאר. אם בברצלונה אובדן נקודות משול לתקר בגלגל, אצל הבלאנקוס מדובר בתאונת שרשרת רבת נפגעים.

במצב הנוכחי, הבעיות של ריאל הופכות מוחשיות משבוע לשבוע. ראשית, ללא כריסטיאנו רונאלדו חסרה הקבוצה את אפקט ההפתעה וההרתעה. כשהפורטוגלי כיכב וריאל ניצחה, הליקויים נראו שוליים. אחרי המשחקים האחרונים בלעדיו, כבר אפשר להגיד בפה מלא כי פלגריני עדיין לא הצליח לבנות משחק התקפה מסודר (מה יהיה עם קאקה?) והוא נשען על הברקות אישיות בלבד. אם זה לא מספיק, אז סרחיו ראמוס, מי שהיה פצצת האנרגיה של ריאל ולכן קיבל מחילה כשהפקיר בשנים עברו את האגף הימני, נראה העונה כבוי ונטול רוח לחימה. בלי התותחן הראשי וכשסמל המחלקה מקרין אדישות, לריאל יהיה קשה להדביק את המכונה המשומנת של ברצלונה.

שחקן ויאדוליד נאוזט. רויטרס
הופך את תהליך ההישרדות של ויאדוליד למהנה. נאוזט/רויטרס

קו העוני

לקבוצה כמו ויאדוליד יש מטרה אחת ברורה לפני תחילת כל עונה בליגה הבכירה - הישרדות. מדי פעם הקבוצה הזו מצליחה להפתיע ואולי להציג לראווה שחקן או שניים, כשבעונה שעברה היה זה פדרו לאון, שחרך את אגף ימין, עשה חיל בנבחרת הצעירה וקיבל חוזה טוב יותר בחטאפה. המאמן חוסה לואיס מנדיליבאר חיפש תחליף לכוכב, ומצא אותו דווקא בלאס פלמאס, משם דלה את נאוזט אלמאן ויירה - או בקיצור, נאוזט. הקשר הימני נקלט היטב, הספיק להכניע את איקר קסיאס והבריק בניצחון הגדול על דפורטיבו לה קורוניה. הוא מהיר, בעל שליטה טובה בכדור, אשף בעיטות חופשיות וכבר עתה הבקיע יותר מקודמו. ויאדוליד מצאה יהלום חדש, המשך יבוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully