וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחיינים הישראלים יורשו להתחרות בדובאי

25.10.2009 / 18:00

יו"ר האיגוד הישראלי, נועם צבי, השתתף בישיבה שהתקיימה באיחוד האמירויות וקיבל הבטחה לויזות לקראת אליפות העולם

יו"ר איגוד השחייה, נעם צבי, שב בסוף השבוע מדובאי שם השתתף בישיבת הועדה של פינ"א (התאחדות השחייה העולמית) למים פתוחים. מאחר ודובאי תארח בדצמבר 2010 את אליפות העולם בבריכות קצרות, דרש צבי שיאפשרו לו כניסה לישיבת הועדה בה הוא חבר ולראות בכך תנאי לקיום האליפות בדובאי.

בשנה שעברה סרבו באיחוד האמירויות הערביות להעניק לטניסאית שחר פאר ויזה, ומנעו בכך את השתתפותה בטורניר דובאי. עובדה זו הוצגה בפני ראשי התאחדות השחייה העולמית, כאשר איחוד האמירויות לא השיבה לפניות החוזרות בנושא הוויזה לצבי. לבסוף הבינו ראשי התאחדות השחייה העולמית שהמצב מסתבך ומנכ"ל פינ"א, קורנל מרקולסקו, הוציא מכתב התרעה חד משמעי לדובאי, שאירוח אליפות העולם בשחייה בשנה הבאה יובא לדיון מחודש, אם לצבי לא תוסדר הכניסה לישיבת הועדה בדובאי.

יומיים לפני ישיבת הועדה, דווקא מישראל נשמעו גורמים שייעצו ליו"ר האיגוד להישאר בארץ ולא לצאת לדובאי, מה גם שאשרת כניסה מעולם לא ניתנה והכניסה לדובאי היתה צריכה להיעשות ללא מסמכים רשמיים. לאחר התייעצות עם הגורם האחראי במשרד החוץ, הוחלט שיש חשיבות עקרונית ביציאה לדובאי ולכן יש לקחת את הסיכון. צבי הגיע לדובאי מבלי שמץ של מושג מה יקרה בשדה התעופה. ביציאה מהמטוס המתין צוות אבטחה שלם של משטרת דובאי אשר הכניס את צבי לדובאי ללא אשרה ואף ללא חותמת בדרכון, ונשאר צמוד אליו לאורך כל הביקור. בארוחת הערב לכבוד המשתתפים ישב צבי לצידו של אחמד פלסי, יו"ר איגוד השחייה של האמירויות הערביות, ובשיחה ביניהם קיבל הבטחה שכל שחייני הנבחרת הישראלית יקבלו אשרת כניסה לאליפות העולם.

בוועדה עצמה נשמעו הדי התחרות המוצלחת שארגן איגוד השחייה באילת במסגרת הסבב האירופאי, והאיגוד הישראלי התבקש לבדוק אפשרות לארח את אחת מתחרויות הסבב העולמי החל משנת 2011. בוועדה גם הוצגה התוכנית למסלול המשחה ל-10 קילומטרים במשחקים האולימפיים בלונדון - המתחרים ישחו בנהר התמזה בקרבת ההייד פארק, במסלול שיאפשר לעשרות אלפי צופים לעקוב אחר התחרות.

ארבע מדליות לשחייני המים הפתוחים בקפריסין

שחייני נבחרת ישראל במים פתוחים השתתפו ביומיים האחרונים במשחקי הקומן שנערכו בלימסול, קפריסין. ספורטאי הנבחרת הציגו יכולת מצויינת במהלך שני ימי התחרות, המיועדת לשחיינים צעירים, וזכו אתמול והיום בשלל הישגים.

בתחרות לחמישה קילומטרים השתתפו אתמול 26 שחייניות (14 מתוכן נערות בגיל קומן) ממספר מדינות. השחייניות חן פינסלי ונגה פרי העניקו כבוד לישראל, כאשר זכו (בהתאמה) במדליות הכסף והארד, במשחה הבינלאומי (דירוג כללי) ובתחרות הקומן. השתיים הובילו כמעט לאורך כל המסלול, אך טעות בניווט במשפך הסיום הביא שחיינית מצרפת למקום הראשון. בגברים היה מאבק לא קל, במיוחד עם נבחרת יוון, הממשיכה להתנהג בעוינות לנבחרת ישראל, אולי עקב פסילת נבחרת יוון באליפות אירופה בשל שימוש לא חוקי בשני בגדי-ים. לטענתם, ישראל הובילה את כל הנבחרות להתלונן עליהם. 55 גברים (מתוכם 22 נערים) השתתפו בתחרות, שנערכה גם היא אתמול. יובל ספרא המשיך את הצלחת הבנות והעניק לישראל מדליית ארד (מקום חמישי בדירוג הכללי). עמית אזולאי הגיע למקום הרביעי בנוער והשישי בדירוג הכללי.

הבוקר (ראשון) נערכה באותו המקום תחרות בינלאומית לעשרה קילומטרים. למרות ההתעניינות הרבה, זינקו בסופו של דבר למשחה זה רק חמישה שחיינים (שלושה מיוון ושני ישראלים). יובל ספרא הגיע רביעי בתוצאה 2:10.44 שעות ועמית אזולאי הגיע לקו הסיום שנייה אחריו. יצוין, כי את 100 המטרים האחרונים שחה אזולאי בסגנון הפרפר, במחווה למאמנו נדב שנל ז"ל, במלאת שנה לפטירתו, כשהיום חל יום הזיכרון. מאחר וספרא ואזולאי היו היחידים בגיל הקומן, זכו השניים גם בגביע קומן לעשרה קילומטרים.

מאמן הנבחרת מארק פלג: "הצלחת הנבחרת הדהימה אותי. זו נבחרת הצעירה בשנתיים מגיל משחקי הקומן. היינו הנבחרת הצעירה ביותר בתחרות. יש לנו עתיד ורוד בתחום הזה. עלינו להמשיך ולטפח את הענף, אנו יכולים להגיע בו להישגים רבים".

  • עוד באותו נושא:
  • נועם צבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully