וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה הולך להיות אחד הערבים הקשים שלך"

25.10.2009 / 11:22

שי שטריקס, שופט שסבל לא מעט משמועות, התקשר לסמי בכר וסיפר לו איזה גיהינום מצפה לו במשחק של מכבי ת"א בחיפה. מונולוג מצמרר

שי שטריקס יודע בדיוק מה יעבור על סמי בכר, ששובץ למשחק המסקרן הערב (ראשון) בין מכבי חיפה למכבי תל אביב, במסגרת מחזור הבכורה של עונת 2009/10 בליגת העל. "זה יהיה סיוט", אומר שטריקס, שופט עבר ידוע וכיום מראשי הליגה הבלקנית, לוואלה! ספורט. בעבר נקלע שטריקס לקשיים כלכליים, ועל פי השמועות לווה כספים מגורמים שונים. לאור החשד בקשרים לא נאותים, ספג שטריקס לאורך שנים שלל קריאות גנאי במגרשי הכדורסל בישראל. שטריקס עצמו מכחיש, כמובן, כי לווה כסף מגורמים בכדורסל הישראלי, וטען בשיחה עימנו כי לא היה מודע ל"בנק ההשקעות" של מוני פנאן.

"אתה צריך להיות כל כך חזק... ידעתי שאם אני פורש, אני משחק לידיים של כולם", פותח שטריקס במונולוג. "כולם ביציע צעקו לי דברים. אני חושב שאוהד שמשלם על כרטיס כניסה, יכול לצעוק מה שבא לו. זה בסדר, אבל מכאן ועד להאשים אנשים בתקשורת?

"גם כשנקלעתי לקשיים כספיים המשכתי לשפוט. לא הסתרתי את זה, התראיינתי ואמרתי שאני בקשיים. זה יכול לקרות לבן אדם. מה, להיכנס לקשיים כלכליים זה פשע? כבר רצחו במדינה שלנו, אנסו, ריגלו. זה יותר גרוע מלהיכנס לחובות. אני התמודדתי עם החובות שלי. אבל זה קשה מאוד. אתה עולה לשפוט, וזורקים לך הערות מפה ולשם. עם השנים והניסיון אתה כבר לא שומע את זה. מתעלם. למרות שגם לי הייתה משפחה, ילדים. כשהם שומעים מה אומרים על אבא שלהם זה לא פשוט. אבל תמיד האמנתי בדרך שלי".

שטריקס, כאמור, מבין היטב לליבו של סמי בכר, שבעיתון "הארץ" של יום שישי נקשר לפרשת פנאן. "כשסמי בכר יעלה ביום ראשון לשפוט את מכבי תל אביב נגד מכבי חיפה, תהיה לו בעיה. אחרי כל מה שפורסם, ואחרי השמועות מהימים האחרונים, זה בעייתי. למה כותבים עליו דברים כאלה? אם עיתונאים יודעים שסמי השקיע כסף אצל מוני, אז אוקיי, שיציגו את זה כעובדה. שיראו מסמכים והוכחות ואז הכל בסדר. אבל כשמדובר בהשערות, ומציגים אותן בתור ראיות, עושים נזק לבן אדם. למה לעשות לו את זה? נכון, לפני שנתיים עם טפירו הוא לקח שריקה רעה מאוד. מטופשת אפילו. אז נשחט אותו בגלל זה?

"למה, כמה פעמים טפירו החטיא זריקות בשנייה האחרונה? וכמה מאמנים עשו ועושים טעויות ברגעי הסיום ומפסידים משחקים לקבוצות שלהם? אבל קל להיכנס לטעויות של שופטים. לנו אסור לטעות. אז בסדר, השריקה הזאת תלווה אותו כל הקריירה, כמו שאותי ליוותה השריקה לאי-הצעדים של ארדיטי בחצי גמר הגביע לפני מאתיים שנה. כל שופט לוקח שריקה איתו. אבל בגלל זה להפוך את סמי לאויב הכדורסל, זה לא בסדר. אם זה נכון, אז בבקשה, שישימו מספרים ומסמכים. אבל שמועות? אני יכול להגיד שעיתונאי מסוים לווה כסף ממוני. אבל לי אין אתר אינטרנט, עיתון או ערוץ טלוויזיה".

"אסור לתלות ככה אנשים בכיכר"

שופט העבר שוחח עם בכר וחיזק אותו. "דיברתי עם סמי שלוש פעמים. אמרתי לו, 'תהיה חזק ביום ראשון. אל תרד מהמשחק הזה'. זה הולך להיות אחד הערבים הקשים בקריירה שלו. יותר מהמשחק האחרון שהוא שפט, צסק"א נגד מארוסי. סמי רק אמר תודה. אני בטוח שהוא מספיק נבון וחכם כדי להתמודד עם זה. לפי מה שאני קורא ומבין, זה לא שמוני לא התעסק עם כסף; אי אפשר להכניס את הראש מתחת לשולחן ולגיטימי לכתוב על זה, למרות שאני לא מס הכנסה. מי שצריך להיות אחראי, שיבדוק. אבל לתקשורת אסור לתלות ככה אנשים בכיכר.

"אני לא ידעתי על הבנק של מוני. תקרא לי תמים, נאיבי, איך שבא לך. אני לא ידעתי על זה. עלי כבר אמרו הכל בקריירה. שאני מסובך עם זה, קשור לבן אדם ההוא. שרבבו את השם שלי כמעט לכל פרשה, ואני מאמין שעוד ימשיכו לעשות את זה בעתיד. צריך ללמוד לחיות עם זה.

"פעם אמרו שאני סידרתי לפיני גרשון לאמן בבולגריה. היו סיפורים שהוא אימן בבולגריה בשביל לקבל דרכונים לשחקנים זרים שלו באולימפיאקוס. איזה סיפורים. המצאות. ועכשיו זה אותו דבר. אני לא מאמין ששופטים מרוויחים מספיק כסף כדי להיכנס לעסקים כאלה, של הלוואות וריביות. זה לא שהם מקבלים 5,000 יורו למשחק. גם ביורוליג שופט מקבל סכומים צנועים יחסית. אני מאמין בהגינות של אנשים. שמועות יזרקו תמיד.

"כולם מדברים על המסביב, אבל גם שכחו שהיה כאן אדם מיוחד במינו שהלך לעולמו", מסכם שטריקס. "מוני היה אחד האנשים היקרים שהכרתי. לקבל ממנו את החיבוק והנשיקה כשעליתי וירדתי מהמגרש, זה היה שווה הרבה עבורי. אני לא נכנס לכל מה שקרה מסביב. זה לא מתפקידי. אבל מבחינתי, מוני היה אחד האנשים המקסימים והלבביים שפגשתי בחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully