וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט אפריקה – למה בונים בעיקר על חוף השנהב?

23.10.2009 / 11:26

זכייתה ההיסטורית של גאנה במונדיאליטו חידדה את הציפייה לראות במונדיאל הקרוב זוכה מאותה יבשת. ממי מצפים ללכת רחוק? כתבה 2

בשבת שעברה, במהלך מסע יחצנות לרגל המונדיאל המתקרב שמארגנת חברת קוקה קולה ופחות מ-24 שעות לאחר זכייתה של גאנה באליפות העולם עד גיל 20, נדד הגביע העולמי מאקרה, בירת גאנה, לאביג'אן, בירת חוף השנהב. היה זה בסך הכל אירוע יחצנות סטייל מסע הלפיד האולימפי, אך בחוף השנהב היו מי ששיוו למאורע סמליות וטענו כי אלופת העולם לנבחרות צעירות העבירה את הגביע לזו שתהיה אלופת העולם לבוגרים.

שילמו את שכר הלימוד

לחוף השנהב יש כמעט את כל מה שצריך כדי להילקח בחשבון כמועמדת, ואם הייתה משתייכת לאירופה ודאי הייתה מייצרת סביבה הייפ רציני הרבה יותר. עם כוכב עולמי מסוגו של דידייה דרוגבה שהוא גם גיבור לאומי, שחקני משנה בעלי רזומה עשיר כמו האחים טורה, עמנואל אבואה ודידייה זוקורה, עומק בעמדות הקדמיות (קאדר קייטה, בובקאר סאנוגו, סלומון קאלו, ז'רביניו) וחברות עמוקה בין מרבית חברי הסגל שגדלו ולמדו יחד באקדמיה הספורטיבית בבירה, למאמן ואהיד חלילודז'יץ' לא יהיו יותר מדי תירוצים – גם לא עמדת השוער הבעייתית.

נושא היעדר הניסיון מיצה אף הוא את עצמו במונדיאל הקודם, כאשר שכר הלימוד שולם במלואו וכל חברי הסגל ללא יוצא מן הכלל הבהירו כי הייתה זו חוויה מכוננת עבורם. "התבגרנו מאז וצברנו את הניסיון הדרוש", הודה דידייה דרוגבה בראיון ל'פראנס פוטבול' לאחר שהבטיחה חוף השנהב באופן סופי את העפלתה למונדיאל, ולא התבייש להציב מטרות גבוהות. "מצפה לנו אתגר רציני. לא יהיה קל להגיע לגמר כשבדרך ניצבות נבחרות מנוסות כמו גרמניה וברזיל שזכו בגביע העולמי מספר פעמים, אבל אני וחבריי רוצים לעשות היסטוריה ולשנות את הדרך בה העולם רואה את הכדורגל האפריקאי. אני מבטיח שנעשה כל שביכולתנו כדי להביא את הגביע לאביג'אן".

עמוק באירופה

כאמור, עבור נבחרת חוף השנהב תהיה זו הופעה שנייה במונדיאל, אך אף אחד שם לא מייחס לנתון הזה חשיבות. מאז החוויה הראשונית בגרמניה ב-2006, הספיקו 'הפילים' להגיע לגמר אליפות אפריקה (הפסידו למצרים), לצבור ניסיון בעימותים תכופים מול נבחרות אירופיות ולראות את שחקניהם ממשיכים בהתקדמות ההדרגתית גם בקבוצות.

גאנה אמנם הייתה הראשונה שעלתה מהאזור האפריקאי והיא הזוכה הטרייה במונדיאל עד גיל 20, אך בכל הקשור לנבחרות הבוגרות גם באקרה סבורים כי חוף השנהב היא הפייבוריטית האפריקאית. "אני חושב שמבחינת נבחרות היבשת יש חשיבות מכרעת להגרלה", טען הסרבי מילובאן רייבאץ', מאמנה של גאנה. "לנו יש את הכשרון שיכול לעזור לנו להצליח ולחוף השנהב עוד יותר. דרוגבה מוביל שם חבורה של שחקנים בכירים המשתתפים בליגת האלופות וזה יתרון גדול. אפריקה הפכה ליצואנית השחקנים המובילה, ויהיה נהדר אם אחת המדינות המייצגות את היבשת גם תחגוג בסיום עם הגביע".

התואר של הנבחרת הצעירה עשוי לאפשר לגאנה להעמיק את סגלה בדומה לחוף השנהב, כאשר על פי הערכות יצרף רייבאץ' לנבחרתו לפחות חמישה מהזוכים הטריים. שתי הנבחרות חדרו יחד למרכז הבמה בעשור האחרון ודחקו אל מאחורי הקלעים את קמרון וניגריה, כאשר היתרון הגדול שלהן, ובמיוחד של חוף השנהב, הוא הטאץ' האירופי ביסודות המשחק של השחקנים. גם אלה שלא יצאו בגיל צעיר לצרפת או בלגיה, עברו בשלב כלשהו תחת ידיו של מאמן אירופי כזה או אחר וספגו מנטליות שונה כבר בגיל צעיר.

בנוסף, בנבחרת כמו חוף השנהב, בניגוד מוחלט למשל לניגריה של השנים האחרונות, יש כוכב בולט שסוחף אחריו באופן חיובי ולא מחרחר ריב ומדון, כך שהסגל נשאר מגובש ומאוחד מאחוריו. ההיררכיה הברורה, הסגל המגוון, הנגיעה האירופית ונוכחותו הבולטת של הסופרסטאר, מקנים לחוף השנהב יתרון על פני חברותיה ליבשת. יתרון שעשוי להוביל אותה לשלבים המכריעים עם קצת מזל והגרלה נוחה, אך קשה להאמין שגם לארץ המובטחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully