וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "כל מה שלא נכנס בליגה נכנס הפעם"

22.10.2009 / 23:02

מאמן הפועל ת"א הודה שלא האמין מראש שקבוצתו תביס 1:5 את ראפיד. שכטר: "זה המשחק הטוב ביותר בקריירה שלי"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

הרבה זמן לא נהנו אוהדי הפועל תל אביב מנחת כה רבה. הצרות בליגה גרמו ללא מעט חששות מהמשחק השלישי בליגה האירופית נגד ראפיד וינה, אבל החבר'ה באדום עשו את העבודה ונתנו חגיגת שערים ל-11 אלף הצופים שהגיעו אחרי שער עצמי של אנדראס דובר (30), שער של זוראב מנטשאשווילי (52), איתי שכטר (59), גילי ורמוט (69) ומהראן לאלה (89).

לפתע הפכו האדומים למועמדים בכירים להעפיל לשלב הנוק אאוט כשאחרי שלושה משחקים הם מובילים את הבית ומקדימים את המבורג, ראפיד וסלטיק. אלא שביום ראשון הם שבים למציאות של הליגה, שם הם עוד לא רווים כל כך נחת ופוגשים את מכבי אחי נצרת כשכל תוצאה פרט לניצחון ישכיח את החגיגות הערב (חמישי).

ורמוט: "צריך להתמיד ביכולת הזו"

"אם היית אומר לי לפני המשחק שננצח 1:5, הייתי אומר לך שאתה שיכור", אמר אלי גוטמן, מאמן הפועל תל אביב, בסיום המשחק. "הגול של מנטשאשווילי פתח משהו בקבוצה הזאת וכל מה שלא נכנס בליגה נכנס היום. עשינו את העבודה, שיחקנו יוצא מן הכלל היום".

"אני יודע שבתקשורת ירעיפו שבחים על שכטר, מנטשאשווילי, ורמוט וווצ'יצ'ביץ', אבל אני באופן אישי רוצה לציין את אביחי ידין", הוסיף גוטמן. "מבחינתי הוא השחקן שעשה את המשחק. אני לא מופתע מהיכולת שלו, הוא עושה התקדמות כל שבוע וההתקדמות שלו בעיקר באה מהבנת המשחק. הוא מילא את החלל של באדיר בצורה מושלמת".

על התפתחות המשחק, אמר גוטמן: "ככל שהמשחק עבר, ראפיד נחשפה מאחור ועלתה יותר. אנחנו מצידנו ניצלנו את זה". על המשך דרך קבוצתו במפעל והמפגש הצפוי הבא מול האוסטרים, הוסיף: "כל משחק הוא משחק אחר בבית הזה. המשחק באוסטריה יהיה שונה לגמרי". מי שפרע כמובן את מרבית השטרות הוא שכטר, עליו אמר המאמן: "משחק ההתקפה שלנו עבד היום והוא עבד גם בשבועות האחרונים. אפשר לראות את שכטר שבועט מחמישה מטרים לקורה והיום הוא נתן גול נהדר מחוץ לרחבה".

"שחקנים שלנו צריכים להבין שהמשחק הזה לא נותן לנו כלום בליגה ולא מאפשר לנו שום יתרון", אמר גוטמן במבט לעבר המשחק נגד נצרת. "אני מאמין שהם יבואו מוכנים למשחק ביום ראשון".

איתי שכטר, שנתן משחק מצוין וניכר כי הוא נכנס רשמית לעונת 2009/10 אחרי שסידר את השער הראשון וכבש את השלישי, אמר: "אמנם אני בן 22, אבל עד עכשיו זה המשחק הכי גדול שלי בקריירה. צפויה לנו עוד מלחמת עולם באחי נצרת ביום ראשון. אין לי הסבר איך אנחנו עדיין לא מצליחים לשחזר את היכולת באירופה לליגה, אבל אני מאמין שזה יקרה".

גילי ורמוט, שגם ענד את סרט הקפטן בעקבות חסרונו של וואליד באדיר המורחק, אמר: "היום ראינו את הפוטנציאל של הקבוצה ועל זה בדיוק דיברו בתחילת העונה. חייבים להמשיך עם היכולת הזו ולא רק לשחק טוב במשחק כזה או אחר. בליגה יותר קשה לנו כי כל קבוצה מכירה אותנו יותר טוב. צריך לבוא ביום ראשון כמו גברים ולנצח את המשחק. מדהים מה שעשינו היום.

"אם כך ניראה כל הזמן זה יהיה מצוין. אנחנו מנסים לשפר את המיקום בליגה והולך להיות משחק קשה נגד נצרת. בבית בליגה האירופית הכל פתוח ויש לנו עוד שלושה משחקים, שבכולם צריך להילחם. צריך להתמיד ביכולת הזו. הופתעתי ואפילו צחקתי על זה שמינו אותי לקפטן".

נמניה ווצ'יצ'ביץ': "אף אחד לא האמין שאפשר לנצח את ראפיד 1:5, אבל היום פשוט הרגשנו טוב על המגרש וזה בא לידי ביטוי. ביום ראשון מחכה לנו כבר משחק חדש ועליו עכשיו אנחנו צריכים לחשוב. מאוד מסוכן לחשוב עכשיו על השלב הבא ואסור לנו לחשוב שבתוצאה הזו עלינו כי יש לנו עוד שלושה משחקים וכולם קשים, ובשלב הזה המשחק הכי חשוב עבורינו הוא ביום ראשון".

וינסנט אניימה, שהפגין יכולת טובה בשער ומנע את ההתקפות של האוסטרים, לא מיהר להתלהב כמו חבריו לקבוצה, ואמר: "למרות המשחק המצוין, הדרך עוד ארוכה. זה לא אומר שכבר עברנו שלב ויש לנו עוד משחקים קשים בליגה האירופית".

פאקולט: "הפועל ת"א באה נחושה ורצתה לנצח"

פטר פאקולט, מאמן ראפיד וינה, סיכם את האכזבה מבחינתו, כשאמר: "הקבוצה הטובה יותר על המגרש ניצחה היום. הפועל תל אביב זו קבוצה חזקה. במחצית הראשונה שיחקנו את המשחק שלנו, אבל אחרי 1:2 השחקנים איבדו את הביטחון וב-1:3 המשחק היה כבר גמור. לא הייתה לנו אפשרות להתאים את עצמינו לסגנון המשחק של הפועל".

"ידענו את היכולת של הפועל ובעצם השער של מנטשאשווילי הפך את המשחק", הוסיף המאמן. "המהירות שלהם במרכז השדה לא איפשרה לנו להתמודד איתם. אני לא מאמין שהשחקנים שלי זלזלו. הם באו נחושים ורצו לנצח, אבל זה כדורגל וזה מה שעושה את זה למעניין יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully