וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיאל: "ברגע האמת לא הבאנו את התוצאות"

15.10.2009 / 19:44

הנבחרת נחתה אחרי התיקו בשוויץ, הקשר ניסה להסביר מה השתבש. ההתאחדות: "לא נחתים מאמן זר בסכום מופרז"

רויטרס

צילום: רויטרס
עריכה: גדי וינסטוק

נבחרת ישראל נחתה הערב (חמישי) בארץ אחרי התיקו המאופס בשוויץ שחתם את הקמפיין המאכזב במוקדמות מונדיאל 2010, וכרגיל הביעו השחקנים אופטימיות באשר לקמפיין הבא. היחיד שהסכים להתראיין עם הנחיתה היה בירם כיאל שאמר: "סיימנו קמפיין באכזבה גדולה, אני מרגיש לא טוב עם זה שלא הצלחנו לעלות למונדיאל כמו שכולם ציפו. זה ברור לנו שיש נבחרת מוכשרת אבל ברגע האמת לא הבאנו את התוצאות ולכן אנחנו לא נמצאים בדרום אפריקה".

תחושת האכזבה אתמול לוותה בנסיונות של הצוות המקצועי לעודד את השחקנים לאחר המשחק. אבל בנבחרת יודעים שבקמפיין הבא לא יהיה קל יותר, מאחר שישראל סיימה את בית המוקדמות במקום הרביעי וירדה לדרג השלישי באירופה. הגרלת מוקדמות יורו 2012 תזמן לנו שלוש נבחרות שנחשבות איכותיות יותר מישראל.

לאחר המשחק הקפטן יוסי בניון ביקש להודות לצוות המקצועי בנוכחות השחקנים ואמר להם: "אנחנו מודים לכולכם על התמיכה לאורך כל הדרך ומצטערים אם אכזבנו אתכם. אני מאחל באופן אישי הצלחה לכל השחקנים כאן". שחקני הנבחרת שהו הבוקר במלון בשוויץ, אכלו בארוחת בוקר משותפת ולאחר מכן עלו לחדרים ויתכוננו לקראת החזרה ארצה, בשעות אחר הצהריים. בנבחרת החמיאו בעיקר לאליניב ברדה, שהיה אחד מנקודות האור היחידות בנבחרת בקמפיין הזה. שחקנים בנבחרת אמרו אמש: "המשחק מול שוויץ הוכיח שאנחנו מסוגלים להתמודד עם נבחרות שלכאורה נחשבות עדיפות, אבל היינו צריכים להתעורר עוד קודם. הקמפיין הזה הוא אכזבה".

"המטרה הייתה לעלות למונדיאל ולא עמדנו בה. נצטרך לשנות כמה דברים ולעבוד הרבה יותר קשה בכדי לעלות לקמפיין הבא. נצטרך לעבוד על הטעויות שלנו, כי עשינו הרבה בקמפיין הזה", סיכם רוברטו קולאוטי. "בסך הכל זה היה משחק טוב שלנו, שיחקנו מול נבחרת מאוד חזקה. אבל זהו, עכשיו נגמר הקמפיין ונראה מה יהיה הלאה. כרגע אין הרבה מה לומר. הלקח העיקרי שלי מהקמפיין הוא שאנחנו חייבים לנצח משחקי בית. הפסדנו ברמת גן נקודות יקרות ליוון, שוויץ וללטביה ולכן לא עלינו. הנקודות בבית יקרות מדי ואסור לאבד אותן. על הנייר, אנחנו נבחרת טובה יותר מלטביה, אבל אם אתה לא לוקח נקודות נגד נבחרת כזאת, אחר כך קשה לבוא בטענות כשהם סיימו לפניך בבית. לקחנו פחות נקודות מהם, כולל במפגשים בנינו, אז כנראה שלא מגיע לנו המקום השלישי. הפנים עכשיו ליורו הבא. לא צריך לחשוב על זה שירדנו בדירוג, אלא לעבוד יותר קשה ולעלות בקמפיין הבא".

בירם כיאל אמר: "זה היה משחק טוב שלנו. הצלחנו לייצג את המדינה בכבוד וכמובן את עצמנו. יש תחושה של אכזבה בסיום הקמפיין הזה כי לא עלינו לשלב הבא. הלקח העיקרי הוא שיש משחקים שבהם התוצאה חשובה יותר מהדרך והיכולת. אנחנו חייבים ללמוד מטעויות ונקווה שבעתיד נגיע להישגים. אני מסתכל על הדברים החיוביים בקמפיין הזה, הרבה שחקנים צעירים שהובילו אותנו ויובילו את הנבחרת בעתיד, שותפו בכל המשחקים וזה יעזור לנו בקמפיין הבא". על העובדה שהצליח להתברג בהרכב הנבחרת והפך לבורג חשוב בתוכה אמר: "אני מאושר שהצלחתי לתרום לנבחרת מהיכולת שלי ומקווה שאמשיך להציג את אותה יכולת גם במכבי חיפה".

יו"ר ההתאחדות אבי לוזון יערוך שיחת סיכום עם קשטן בנוגע לתוצאות הקמפיין. בשיחה לוזון לא מתכוון להזכיר את מועמדות המאמן הבא של הנבחרת, משום שקשטן אינו מועמד להמשיך. יו"ר ההתאחדות ממשיך לבדוק אופציות למאמנים זרים, אבל בהתאחדות כבר הבהירו שלא יוכלו להחתים מאמנים בכירים שמרוויחים מעל מליון יורו לעונה. גורם בהתאחדות אמר בנוגע לבחירת המאמן: "יש כמה אלמנטים שישפיעו על בחירת המאמן. גם סכומי הכסף משחקים כאן תפקיד. לא נחתים מאמן שירוויח סכומים מופרזים". קשטן ועוזרו סיני יסיימו את תפקידם עם בחירת המאמן הלאומי הבא, שאמור להתמנות עד חודש דצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully