וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תירוצים לא יתקבלו

15.10.2009 / 9:42

הבעלים לא מת עליו, מאמני העבר מחכים בפינה וכולם בטוחים שהפיינל פור בטוח. אודי הירש חושב שפיני גרשון עומד בפני העונה החשובה בקריירה

במסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב לכבוד פתיחת העונה התרחש אירוע היסטורי, שכמעט לא זכה לתשומת לב: פיני גרשון גילה ענווה. "אם פעם חשבתי שאני מביא את הקהל", אמר המאמן, "הבנתי שמכבי היא הסחורה החמה ולא אני". הציטוט הזה אינו מעיד על שינוי באופיו של האיש הכי יהיר בספורט הישראלי, שלמחרת חזר לסורו ופצח בסדרת ראיונות רוויי שחץ, אבל הוא בהחלט מהווה שינוי כיוון משמעותי בגישה שלו.

בעבר הצהיר חדשות לבקרים כי יציעי יד אליהו היו ריקים לפני שהגיע, אולי כי ידע שאיש מהבוסים המסוכסכים שלו לא יעז לנזוף במאמן שהביא להם כל כך הרבה גביעים. אלא שבקיץ האחרון הסכסוכים הסתיימו ונקבע שהאיש החזק במועדון, סופית ורשמית, הוא דייויד פדרמן, שלא הסתיר מעולם את הסתייגותו מהאגו עצום המימדים של המאמן. כשגרשון היה מחוץ למערכת אמר פדרמן כי יש תחושה שפיני הפך גדול יותר מהמשחק, ונדמה שהמסר הובן.

זו רק אחת הסיבות לכך שסביבת העבודה עמה יתמודד גרשון במכבי העונה תהיה המורכבת והלחוצה ביותר בקריירה שלו, גם בתוך המועדון וגם מחוצה לו. הבעלים המרכזי משלם לו ממון רב, אבל בוודאי לא מאוהב בו; מאמני העבר, צביקה שרף, אפי בירנבוים ועודד קטש, שמתארחים לעתים תכופות באולפני הערוץ שישדר העונה את משחקי מכבי, ימתינו לו בימי חמישי בערב, לאחר המשחקים. הם ישמחו לעקוץ את האיש שמעולם לא חסך מהם את שבט לשונו ושצלו ריחף מעליהם לאורך כהונתם הקצרה בצהוב; אוהד מכבי הממוצע, שהעניין שלו בכדורסל האירופי שואף לאפס, בטוח שנוכחותו של גרשון על הקווים פירושה פיינל-פור בטוח; במקביל, הפער הכלכלי והאיכותי בין מכבי לקבוצות הבכירות ביבשת לא הצטמצם, ואולי רק גדל.

למרות זאת, אין לגרשון אף תירוץ לכישלון. שלא כמו בעונה שעברה, בה שינה סגל מוכן תוך כדי תנועה (ושגה כמעט בכל מהלכיו), הפעם הוא בנה את הקבוצה בשלב מוקדם מאוד, לפני מרבית הקבוצות באירופה. בניגוד לאופיו של אותו ציטוט ממסיבת העיתונאים, הסגל הזה נבנה מתוך הנחה מעט יהירה - ששחקנים כמו מאצ'יי לאמפה ואנדרו ויז'נייבסקי יצליחו להציג פתאום תחת גרשון יכולות שלא הפגינו לאורך כל הקריירה הלא מרשימה שלהם, כפי שעשו בעבר נייט האפמן ואנתוני פארקר. התצוגות הבינוניות במשחקי האימון מרמזות כי לא בטוח שליומרה הזאת יש כיסוי.

אם גרשון יצליח, הוא עשוי להוכיח שהישגי העבר היו קשורים בעיקר ליכולותיו ופחות לשחקניו, אבל במקרה של משבר עלול הארון העמוס בתארים להפוך גם לנטל. שלשום, כשהתלונן על היחס לו זוכה דרור קשטן המעוטר בעקבות כישלון הנבחרת, נדמה היה שמגרונו דיבר החשש שמא יזכה לביקורת דומה בתום העונה הנוכחית. אחרי קדנציה חלשה באולימפיאקוס ועונה איומה למדי במכבי, שנה אפורה נוספת עלולה להשכיח את הישגי העבר.

גרשון יתמודד העונה מול קבוצות טובות יותר ועשירות יותר מאשר בעונות בהן זכה בגביעים, והסגל שיעמוד לרשותו יהיה מוכשר פחות, אבל עבור מנהליו ואוהדיו יכולות האימון שלו אמורות לגשר על הפער בין אלן אנדרסון לחואן קרלוס נבארו ובין דורון פרקינס לוואסיליס ספאנוליס. לא בטוח שגרשון, או כל מאמן אחר, מסוגל לכך. לא בטוח שזה יעניין מישהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully