וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשטן: "אני יוצא עם הרגשה טובה מאוד"

14.10.2009 / 22:11

האופטימיסט הנצחי היה מרוצה אחרי ה-0:0 המשמים עם שוויץ: "כשאתה בעשרה שחקנים זה קצת יומרני לדבר על ניצחון"

רויטרס

צילום: רויטרס
עריכת וידאו: ענת ברק

אומרים שלכל דבר טוב יש סוף. גם לקמפיין הנורא ואיום של נבחרת ישראל במוקדמות מונדיאל 2010 היה הערב (רביעי) סוף - ומה נגיד, מתברר שגם לדברים רעים יש לפעמים סוף טוב. זה פחות ה-0:0 הסביר שהוציאה הערב הנבחרת מול שוויץ בבאזל, כי אם העובדה שהקמפיין הזה סוף כל סוף הסתיים, וכעת נוכל לעבור להטיח אשמה אחד בשני, לדבר על המתקנים הרעים, הנוער שלא הולך לשום מקום, והתרבות שלנו עצמנו. התנהלות רוב הנוגעים בדבר - ההתאחדות, הצוות המקצועי, השחקנים, הקהל, התקשורת - פחות או יותר ייצרה בעצמה את המציאות העגומה ואת אחד הקמפיינים הגרועים בתולדות המדינה, וזהו זה - כל שנותר כעת הוא להתחיל להתכונן למוקדמות יורו 2012, בתקווה שהפעם זה יהיה אחרת.

לאור ההפסד ירדה הנבחרת למקום הרביעי בבית, ותרד לקבוצת הדירוג השלישית ביבשת, והמשמעות ברורה: בקמפיין המוקדמות הבא לא נזכה ליהנות מהגרלה כה קלה כפי שקיבלנו בקמפיין הנוכחי. עם זאת, בנבחרת היו מרוצים מאוד מההופעה של הבלם טל בן חיים ומהקשרים תמיר כהן ובירם כיאל. בנבחרת אמרו כי העבירה השנייה שביצע אביחי ידין הייתה מיותרת והוא יכול היה להימנע מההרחקה, אך יחד עם זאת הביעו שביעות מיכולתו בדקות בהן שיחק.

מחר בשעות אחר הצהריים תנחת הנבחרת בישראל, כשעדיין לא ידוע מי ישמש המאמן הבא שלה. לוזון, שהתבטא בפני מקורביו כי הוא מחפש מאמן זר, ימשיך לבחון מספר אופציות. בהתאחדות הבהירו השבוע כי שמות מועמדים בכירים לא יילקחו בחשבון בגלל השכר העצום שהם מרוויחים. "סקולארי מרוויח ארבע מיליון יורו, לא יעלה על הדעת שהוא יבוא לכאן", הסביר גורם בהתאחדות.

"אני יוצא עם הרגשה טובה מאוד, אני חושב שמי שחשב לרגע אחד שאנחנו נוסעים לשוויץ כביכול למשחק של סוף עונה ראה היום את החבר'ה משחקים היטב ומשקיעים וזה מה שחשוב", אמר קשטן, האופטימיט הנצחי, בסיום המשחק והקמפיין, כשהנבחרת שלו סיימה את בית 2 במקום הרביעי, אחד מתחת ללטביה.

"החל מהדקה ה-59 היינו בעשרה שחקנים, וזה היה קצת יומרני לדבר על ניצחון", הוסיף המאמן. באשר לטענות לפיהן הנבחרת לא שיחקה כדי לנצח, והסתפקה בתיקו, אמר קשטן: "החילופים היו התקפיים, גם שכטר נכנס עם אלמנט של מהירות במקום קולאוטי וגם ורמוט נכנס עם אלמנט של החזקת כדור ויכולת אישית, אבל ראינו שבעשרה שחקנים זה מאוד קשה לשחק".

היצפלד: "הנבחרת היתה לחוצה"

מנגד, השמחה השוויצרית היתה רבה. עבורם, הקמפיין הנוכחי התחיל רע מאוד, כאשר במחזור השני הדהימה נבחרת לוקסמבורג את השוויצרים ואז, עוד היה נראה כי שוויץ עשויה להתברר כנבחרת החלשה במשולש ישראל-יוון-שוויץ. המציאות, כידוע, הביאה איתה סיפור אחר לגמרי: השוויצרים התאוששו, ובשקט-בשקט הציגו כדורגל טוב יותר ממשחק למשחק, וה-0:0 הערב היה למעשה הדובדבן על הקצפת השוויצרית. החבורה של אוטמר היצפלד היתה צריכה נקודה אחת כדי להבטיח את המקום הראשון, ונקודה אחת היא גם השיגה.

"הנבחרת היתה לחוצה, ניתן היה לראות את זה. עשינו הרבה טעויות", אמר בסיום היצפלד, שהוציא הרבה אוויר בסיום המשחק. "ההעפלה הזו אומרת הרבה עבורי. תמיד האמנתי שאני יכול להצליח עם נבחרת שוויץ. אולי הנס אמר לי: "למה אתה הולך לשם, אתה יכול להצליח במקומות אחרים". אבל עכשיו אנחנו ביחד עם הנבחרות הטובות בעולם. כעת יהיה האתגר של המונדיאל עצמו, אבל תחילה נחגוג בערב הזה, ונשתה כוס של אלכוהול".

חלוץ הנבחרת, ארן דרדיוק, הוסיף: "שיחקנו היטב הערב. מאוד רצינו לשמור על ישראל על האפס ועשינו את זה. עכשיו אנחנו יכולים להסתכל אל הגרת המונדיאל, ולראות מי יהיו היריבות שלנו. לא משנה כמה חזקות הן יהיו, אנחנו ניתן את הטוב ביותר שלנו מול כולן".

השוער דייגו בנאליו, ששעות לפני המשחק התברר כי לא יוכל ליטול בו חלק עקב פציעה, היה מאושר ממש כמו חבריו. "הרבה יותר קשה ביציעים ומעל המגרש. בסיום הייתי לחוץ, אבל הקבוצה שיחקה את 10 הדקות האחרונות מאוד מרוכזת. הרגע המכונן בקמפיין שלנו היה באותו הפסד נגד לוקמסבורג. אחריו מצאנו את הקבוצה שלנו, וחזרנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully