וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלובניה מחפשת הישג אירופי חדש

איתן נוח

14.10.2009 / 14:30

עם מאמן שהוכיח את עצמו ביורובאסקט, גארדים נהדרים וגבוהים רבים, אולימפיה לובליאנה תגיע להיכל במוטיבציית שיא להצליח במסגרת החלשה שלה

במסיבת העיתונאים של פתיחת העונה דיברו ראשי אולימפיה לובליאנה רק על דבר אחד: היורוליג. איך נצליח ביורוליג, מה צריך לעשות כדי להשתפר ביורוליג ולמה השנה חובה להביא תוצאות טובות יותר ביורוליג. המטרה אפילו הוגדרה בבירור: טופ 16, אמרו כולם. הגיע הזמן שנעשה משהו גדול באירופה, רמזו. יריבת מכבי תל אביב בחמישי, זה ידוע, זכתה ב-15 אליפויות וגביעיים מקומיים מאז 1992, בבית החרושת שלה לשחקנים עברו או גדלו אודריך, נאכבר, סטפניה, נסטרוביץ', שאראס ואפילו הלפרין, אבל באירופה זה פחות משתקף. הקבוצה מחזיקה רק בגביע מחזיקות אחד מ-1994. בעונות האחרונות ביורוליג לובליאנה לא מצליחה יתר על המידה, ובעונה האחרונה ניצחה הקבוצה רק שני משחקים בודדים במסגרת היורוליג, העונה רוצים הסלובנים לשנות זאת. "המטרה של לובליאנה השנה היא להגיע לטופ 16", מספר איגור ג'יורוביץ', מהעיתון סלובינסקי נוביצה דיילי. "העונה הנוכחית תהיה עונת מעבר לעונה הבאה. בעונה הבאה לובליאנה תעבור אולם אחרי 40 שנה שהקבוצה משחקת באותו מגרש. האולם החדש יכיל 12.5 אלף מקומות, והוא יפתח בתחילת העונה הבאה".

מאמן נבחרת סלובניה יורי זדובץ'. רויטרס
רק היורוליג בראש שלהם. מאמן לובליאנה יורי זדובץ'/רויטרס

מה ההישג הבא אחרי נבחרת סלובניה?

יש מספר סיבות למה בלובליאנה מכוונים השנה גבוה יותר והן מתחילות בראש ובראשונה במאמן הקבוצה, יורי זדובץ', שאימן באליפות אירופה האחרונה את נבחרת סלובניה המרשימה. זדובץ' בסלובניה הוא סוג של מיקי ברקוביץ' בישראל. כשחקן הוא זכה באליפות העולם, אליפות אירופה לנבחרות וקבוצות, זכה באליפות בכל מדינה בה שיחק ורבים מחשיבים אותו כשחקן הסלובני הגדול בכל הזמנים. המקום הרביעי באליפות אירופה האחרונה ביחד עם נבחרת סלובניה, מקום רביעי שאף אחד לא האמין שהסלובנים יגיעו אליו, וודאי לא הוריד מההילה של המאמן בן ה-42.

את לובליאנה לקח זדובץ' תחת חסותו כבר בדצמבר 2008, אחרי שהקבוצה עמדה על מאזן של ניצחון בודד מול שישה הפסדים ביורוליג ודורגה רק במקום התשיעי בליגה האדריאטית. את העונה האחרונה הוא לא הצליח להציל והיה צריך "להתנחם" בזכייה באליפות הסלובנית, אבל את העונה הקרובה הוא יכול היה להכין בעצמו. "בעונה האחרונה המאמן הראשון היה אלכסנדר ג'וקיץ', שמעולם לא אימן קבוצה, והעבודה הייתה גדולה עליו", מסביר גיורוביץ' את ההבדלים בין העונה האחרונה לזו הנוכחית. "הוא לא היה מסוגל לאמן שחקנים בכירים, וזו הייתה שאלה של זמן מתי הוא יישבר. רק בנובמבר הוא הפסיד עשרה משחקים. העונה המאמן הוא שחקן אגדי וכולם מכבדים אותו הרבה יותר מג'וקיץ'. הוא מאמן שהרבה יותר מתאים לרמה הזאת".

כמה זמן יישאר בצ'ירוביץ'?

מעבר למאמן, ההחתמות שעשתה לובליאנה בקיץ הרימו כמה גבות. מירב הגבות שהורמו היו אחרי ההודעה על חזרתו של סאני בצ'ירוביץ' הביתה, ללובליאנה. בצ'ירוביץ', שקיבל את ההזדמנות הגדולה הראשונה שלו בלובליאנה, חוזר אליה אחרי כשמונה שנים בהן בילה במספר ארצות באירופה. אחרי היורוליג, הגביעים האיטלקים והיוונים והאליפות היוונית, לא מזמן הוסיף הגארד המוכשר אזרחות איטלקית לרזומה, כך שקשה להאמין שהוא יישאר בלובליאנה יותר משנה.

בקו האחורי של לובליאנה מצטרפים אל בצ'ירוביץ' ולאדו אילייבסקי וסאסו אוזבולט. אילייבסקי היה המחליף של בצ'ירוביץ' כאשר האחרון עזב את לובליאנה אחרי הקדנציה הראשונה שלו שם. משם, כמו קודמו, הוא התקדם אל קבוצות בכירות יותר ועבר בין השאר בבולוניה, ברצלונה וטאו ויטוריה, שם שיחק במהלך העונה האחרונה. אוזבולט הוא סוג של סיפור עצוב. שנים מדברים עליו כדבר הגדול הבא, וכל פעם מחדש פציעה אחרת עוצרת אותו. העונה מדברים בלובליאנה על כך שהברכיים של אוזבולט החלימו והוא אמור להיות חלק אינטגרלי בקבוצה של זדובץ', אבל בענייני ברכיים אי אפשר אף פעם להיות בטוחים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מי ייקח ריבאונד?

בקו הקדמי של הסלובנים אפשר למצוא כמה שרוכים שוודאי יקשו על הגבוהים של מכבי – אולי נקודת התורפה של הצהובים. למרות שאף אחד מהם לא נחשב לשחקן יורוליג מדרגה ראשונה, קשה יהיה להתמודד עם קו קדמי שגובהו הממוצע עולה על 2.10 מטר. מאט וולש הוא השחקן האמריקאי היחיד בסגל הסלובני. מדובר בפורוורד, בוגר מכללת פלורידה, ששיחק תקופה קצרה מאוד במיאמי היט. לאחר מכן היו לו עונות מוצלחות ביוון וספרד לפני שהגיע ללובליאנה. עוד שחקן שכמעט נגע באנ.בי.איי הוא אדין באווצ'יץ', שנבחר בסיבוב השני של דראפט 2006 על ידי טורונטו (שהעבירה את הזכויות שלו לפילדלפיה), שלושה מקומות אחרי יותם הלפרין. מדובר בפורוורד בגובה של 2.10 מ' שמשחק בעיקר בעמדה מספר 4, אבל יכול גם לשחק כ-3 לכל דבר.

מתחת לסל עצמו מציגים הסלובנים שלישיית גבוהים אימתנית למדי. ראשון אורס סלוקר, סנטר מקומי, ששיחק עונה אחת בטורנטו באנ.בי.איי אחרי העונה מעבר לים הוא חזר לאירופה, שיחק ברוסיה ואיטליה ופציעות מנעו ממנו לפרוץ בגדול. עוד סנטר סלובני בסגל של לובליאנה הוא גאספר וידמאר, ששיחק את רוב הקריירה המקצוענית שלו במדי אולקר הטורקית. אל שני אלה מתווסף ולדימיר גולובוביץ', סנטר מונטנגרי, שהוא סנטר קלאסי בהגדרה. בחור גבוה (2.12) בעל מאסה ויסודות כדורסל סרביים. בניגוד לחבריו לקו הקדמי, עבור גולובוביץ' זו עונה שנייה בלובליאנה, והעונה הוא אמור לקבל את ההזדמנות האמיתית שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully