וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרור קשטן - כתב הגנה

אמרתם שהוא ויתר על עקרונותיו מול שחקנים ועסקנים? שזה לא קשטן מהליגה? שהוא פוגע בנבחרת? חבריו מהעבר והווה משיבים אש

"עשו לו עליהום לאומי"

שלמה סופר, חבר הנהלת ההתאחדות, מכיר את קשטן עוד מהתקופה בה שימש כגזבר ההתאחדות לכדורגל וסגן היו"ר. ההכרות הראשונה בניהם הייתה באמצעות חבר משותף ואחד האנשים המקורבים ביותר למאמן הלאומי, חזי ויטקובסקי.

"עם כל הכבוד לכולם, וגם לתקשורת, היא זאת שיצרה את ההסתה נגד קשטן. בתקשורת הישראלית יש תחרות מי ילכלך יותר, מי יסובב את הסכין יותר חזק. אני מכנה את המסע נגד קשטן כ'עליהום לאומי'.

"דרור לא נביא ולא מושיע. הוא איש כדורגל בכל רמ"ח אבריו ואף אחד לא משתווה להישגים שלו. יש לו רקורד שאין לאף מאמן בארץ ואני שואל – עם רקורד כזה, איך הפרשנים קובעים שהוא מאמן נכשל?

"מי שאשם זה אנחנו. אלה לא מסוגלים להפנים שהרמות בין הקבוצות הטובות בבית לישראל שונות. הביאו לכאן מאמנים בלי מעמד מחו"ל כמו נילסן, אז מדוע לא עלינו? הם לא מבינים בכדורגל? נבחרת ישראל לא ברמה של אירופה. אנחנו חושבים שאנחנו אלופי העלם בהכל, אבל צריך לדעת איפה מקומנו.

"נקודה נוספת: מאמן לא מנצח משחק, יש לו שחקנים. השחקנים שלו לא מספיק טובים והרפש נזרק עליו. מה הפתרון? להחליף את השחקנים שלו ולהביא שחקנים ברמה אירופאית. הבעיה היא שאי אפשר להחליף אותם. עובדה, גם עם דורות מוכשרים יותר לא הצלחנו להעפיל. תסתכלו איך הליגה שלנו נראית, ליגות כמו בלגיה, הולנד ודנמרק, מדינות קטנות, הרבה יותר חזקות מאיתנו. יש להם בסיס.

"זה מתקשר בדיוק לנקודה הבאה. מדברים על נבחרת שרוב השחקנים שלה משחקים באירופה. כמה מהם משחקים, מישהו בדק את זה? חוץ מיוסי בנין אין כאלה. גם את טל בן חיים אני אוהב, אבל כמה הוא כבר משחק? כמה קולאוטי ואלברמן משחקים בגרמניה? תמיר כהן נתן רצף של שלושה ארבעה משחקים, על זה הנבחרת נבנית? אנחנו נבחרת של בניון וכל השאר.

"נקודה אחרונה, הקהל. קראתי שכתבתם שהשחקנים יוצאים נגד הקהל. אני שואל, מדוע להתעסק עם הקהל ולהכניס רעל בזמן שצריך להתעסק בעניינים מקצועיים? זאת הייתה קטילה, כאילו ייצגתם במשפט את המדינה מול האויבים. לקשטן יש ילדים, יש נכדים. מה ביקשנו, קצת התחשבות?"

"סיני התערב איפה שלא צריך"

גברי לוי הכיר את דרור קשטן עוד מהתקופה בה שיחק בהפועל פתח תקוה דרך חבר משותף, החלוץ האגדי נחום סטלמך. השניים לא דיברו תקופה ארוכה בעקבות המתיחות בין מאמן האולימפית ובנו של גברי, גיא לוי, לבין קשטן. מאז, השניים חזרו לדבר והמאמן הלאומי אפילו זכה לשיחת תמיכה לאחר ההפסד ללטביה.

"אני חבר שיודע לתמוך ברגעים הקשים", אומר לוי. "דיברתי עם דרור אחרי ההפסד ללטביה ואמרתי לו שזה דין של כל מאמן בישראל, ששחקנים לא רצים אחרי הכדור ובסוף תולים אותו. שחקנים שלנו מצטיינים באנגליה רק בגלל שמשחקים לידם עוד עשרה שיודעים לאן לרוץ ואיפה לקבל את הכדור. הכדורגל בארץ עומד. השחקנים אשמים, לא דרור. עצלנים נשארים עצלנים.

"אבי לוזון ושותפיו רוצים להתערב בכל דבר ולא קל לנהל כך נבחרת. דרור לא עיגל פינות, מי שעשה את זה הוא משה סיני. אם היה במקום סיני עוזר מאמן שיודע לתת עצה טובה, שלא מתערב איפה שלא צריך, שלא עולה למגרש מתי שלא צריך, שלא רב עם כוכבים כשלא צריך, היה לו יותר קל. למה לוקחים עוזר מאמן? כדי שיעזור. לא נראה לי שהוא עוזר ולא שהשחקנים בקשרים טובים איתו.

"אנשים לא מבינים שיוון ושוויץ נבחרות טובות מאיתנו, ומסתבר שגם לטביה. נגד איזה הגנות משחקים כאן שכטר, ורמוט ועטר? אלברמן וקולאוטי לא משחקים כמעט בגרמניה, אבל כשהם משחקים הרמה שונה לגמרי. שחקנים כאלה באים נגד יוון ולטביה ומקבלים הלם".

"שחקני מכבי חיפה וכל שאר השחקנים שמשחקים בליגה ובאירופה – איך לפני משחקי הנבחרת הם פצועים? איך יכול להיות ששחקנים כאלה ישחקו בשבוע הבא בצ'מפיונס? זה נראה לא טוב. מדוע ברוכיאן החליט דווקא עכשיו לצאת למנוחה כדי לטפל בעצמו? מדוע לא עשה את זה לפני? שחקנים לא רוצים לבוא לנבחרת. צריך לקבוע שנבחרת זו חובה לאומית. מי שלא רוצה לשחק, שיושעה גם מהליגה. אף אחד מהם לא נתן יד ורגל לקשטן ברגעי האמת".

"ברקוביץ' מבקר? הוא בכלל לא מאמן"

חזי ויטקובסקי נחשב לאחד האנשים הקרובים לקשטן. ב-1976 הוא היה יו"ר הפועל קריית אונו ונתן לקשטן, מאמן הנוער של הפועל כפר סבא, את ההזדמנות הראשונה לאמן קבוצת בוגרים.

"העליהום על קשטן היה מוגזם. קשטן לא משתף פעולה עם התקשורת ויכול להיות שבגלל זה ניסו להתנגח בו. קשטן אשם במצב של הנבחרת כמו כל שחקן או גורם אחר בתוכה. הרי השחקנים משחקים, אז כנראה שהסיבה לכשלון שלהם היא מקצועית, ולא משבר אמון עם המאמן, כפי שניסו לצייר בתקשורת. ברגע שנבחרת ישראל עשתה את המעבר מאסיה לאירופה, היא הקטינה את הסיכויים להעפיל לשלב הבא. רצינו אירופה? קיבלנו אירופה.

"באים לקשטן בטענות על אי ההעפלה. על מה? על זה שהוא המאמן הכי מעוטר במדינת ישראל? יש אנשים אינטרסנטים שלא רוצים לתת את הקרדיט, וזה גם ברור ומובן למה. אייל ברקוביץ'? הוא לא מאמן אז לא הייתי רוצה להתייחס לאדם חתרן. הוא רוצה לאמן את נבחרת ישראל וזו זכותו, אבל אין לו אפילו תעודה. מה שברקוביץ' עשה לא היה במקום.

"אני מאמין שכל השחקנים שלא באו הפעם באמת פצועים ולא יכולים לשחק נגד מולדובה. ברור שאף אחד לא רימה את דרור, וכאן אני סותר את עצמי ואומר, שאני מכיר לא מעט שחקנים ששיחקו גם כשהיו גמורים לגמרי. פה זה לא קורה. הם לא עושים לקשטן בכוונה, הם עושים את זה כדי לשמור על עצמם. אפשר להסתכל על זה איך שתרצו. העיקר שבסוף כולם יבינו שקשטן לא אשם בכשלון יותר מכולם".

"לוזון הוא האשם העיקרי"

יעקב מעיין, מי שהיה מנהל הקבוצה של מכבי חיפה בשנות ה-80, הכיר את קשטן בקיץ 84'. קשטן אימן אז את הפועל לוד, מחזיקת הגביע, והשניים נפגשו במלון בקיסריה – פרס על הזכייה בתארים. מאז הם חברים.

"לדעתי, אחת הסיבות לחוסר ההצלחה של קשטן זה אבי לוזון. קשה לעבוד בסביבה שהבוס שלך הוא עסקן ורק דואג לעצמו ולמקום שלו באופ"א. לא יתכן שיו"ר ההתאחדות לא ידבר עם המאמן הלאומי לאחר הפסד כזה הוא אחר וזה רק מעיד על הרמה הלא גבוה שהוא מביא להתאחדות. קשה לי באופן אישי לראות את קשטן עובד תחת איש שכזה שהוא מנוגד לכל הערכים של דרור. אין לי ספק שהשפעה הגדולה שיש ללוזון מעצם תפקידו, הוא אסון שמביא גם לכישלון של הנבחרת".

"בעקרון צריך להפריד את המקרים של יוסי בניון ושל יניב קטן. במקרה של קטן זה היה אך ורק שיקולים של כושר. גם יעקב שחר אמר בזמנו שקטן חייב סדרה של משחקים טובים ולאחר שהם באו, דרור כבר לא יכול היה להתעלם מכך. הבעיה עכשיו היא העומס שיש על קטן, הבנתי שזו הסיבה לאי זימונו ולא שיקולים אחרים. בעניין בניון זה צומת בקריירה של קשטן. גם מאמן כמו דרור, שהוא הכי תקיף בנושאים האלה, חייב לדעת להתגמש. נכון שאם מישהו היה מצייר לי תסריט דמיוני שאלו הדברים שאמורים לקרות וכך קשטן יתנהג בפרשת החילוף של בניון, הייתי חושב שהוא משוגע. אבל כולם יודעים שבלי בניון, למרות כושרו הלא טוב בנבחרת, אין אף שחקן אחר שיכול לעשות משהו שם. לאף אחד אין כוח משמעותי שם ולכן אי אפשר לבוא לקשטן בטענות למה הוא בחר להחליק את המקרה של יוסי.

"שאף אחד לא יטעה: לדרור יש עיקשות לפעמים נוראית והיא זו שמלווה אותו לאורך כל השנים. אבל יחד זאת, החיים מביאים אותך למצבים שחייבים גמישות ופה לא היתה לו ברירה. יש לי אינספור דוגמאות בכדי להראות כמה קשה להעמיד לאיש הזה תנאים וכמה הערכים שלו הם כמו נדר. אני רק יכול לקוות שתמידתו לא נפגעה בגלל ההתעסקות בנבחרת, כי בעיני דרור הוא איש חשוב לכדורגל שלנו ואיש יקר בכלל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
  • עוד באותו נושא:
  • דרור קשטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully