וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצתה מאוחרת

5.10.2009 / 14:39

טוטי מתעלם מכאבי הברכיים, לדרוגבה חזרה התשוקה ונבאס שוכח מהדכאונות. ענבל מנור עם נבחרת המחזור של אירופה

מחזור סוף השבוע בליגות הבכירות באירופה הביא עמו לא מעט הפתעות ולא פחות מחמש מוליכות חדשות תפסו את מקומן בראש הטבלה. כשהגדולות הופתעו, נבחרת המחזור, המורכבת ממצטייני סוף השבוע באנגליה, ספרד, גרמניה, איטליה וצרפת, מאגדת הפעם את השחקנים שהיו אחראים לסנסציות עליהן ידובר השבוע רגע לפני שהליגות מפנות את מקומן לטובת שני מחזורי הנעילה של קמפיין מוקדמות המונדיאל בשבוע הבא. הכוכב האורח השבועי, לעומת זאת, ממש לא מהווה הפתעה. הקבוצה האוסטרית שלו תפתיע אתכם קצת יותר.

דידייה דרוגבה שחקן צ'לסי. רויטרס
החשק והחיוך חזרו לו לפנים, והתוצאות בהתאם. דידייה דרוגבה נכנס ל-11 של המחזור/רויטרס

שוער

איקר קסיאס – ריאל מדריד

לא פשוט לבחור שוער שספג שני שערים בהפסד קבוצתו לשוער המחזור, אבל ההופעה של סן איקר בסביליה הייתה מדהימה ולא הותירה בחירה אחרת. סדרת הצלות שלא מהעולם הזה מנעה מריאל הפסד גדול יותר ברמון סאנצ'ז פיחואן. לשיאו הגיע קסיאס כשבלם בעיטה של דייגו פרוטי מטווח אפס, בהצלה שתיכנס לספרי ההיסטוריה של הכדורגל. השוער הנפלא לא היה אשם בשערים שספג, מה שאי אפשר לומר על שחקני ההגנה שלו. כמו כל קבוצת גלאקטיקוס טיפוסית בברנבאו, גם פלורן טים הנוכחית סובלת מהגנה בינונית וגם השוער הטוב בעולם לא יכול לחפות עליה בכל יום.

הגנה

מגן ימני: קלמנס פריץ – ורדר ברמן

בגרמניה הטילו ספק ביכולת של ברמן להתאושש מעונה איומה בליגה אשתקד ולמלא את החלל שהותיר דייגו. אלא שבינתיים, ברמן עושה עבודה נפלאה. צעירים כמו מסוט אוזיל, מרקו מרין וארון האנט לקחו את המושכות והקבוצה של תומאס שאף כבר במקום הרביעי. ביום ראשון, נאלצה ברמן להתגונן דקות ארוכות בניצחון 0:2 על שטוטגרט. המגן הימני פריץ רשם הופעה שקטה וסולידית בהגנה ולא הזניח את העליות המוכרות למעלה. לפריץ יש חלק נכבד בעובדה שברמן לא הוציאה כדור מהרשת משחק רביעי ברציפות.

בלם: ג'ון טרי – צ'לסי

משחק העונה הראשון בפרמיירליג שם עוד חותמת לתהליך שהחל כבר במחזור הראשון. צ'לסי של קרלו אנצ'לוטי היא קבוצה מאורגנת, מסודרת, שיודעת מה היא רוצה מעצמה והיא כאן כדי להישאר. אחרי ההפסד בוויגאן, הבלוז נראו נפלא נגד ליברפול. טרי דאג שהעניינים יישארו שקטים מאחור ודאג שהילאריו יישאר כמעט מחוסר עבודה. הרבה בזכות הקפטן, צ'לסי העלימה את ליברפול מהמשחק כשטרי רשם משחק נהדר ודאג להרחיק כל סכנה מלב הרחבה. כשהמכונה של הבלוז עובדת בצורה כל כך טובה, נותר רק לחכות בקוצר רוח למשחק העונה הבא.

בלם: ננאד דזודיץ' – מונפלייה

במקום השלישי בצרפת, אחרי ליון ובורדו ולפני מארסיי ופ.ס.ז' ניצבת לה בגאווה מונפלייה, העולה החדשה. הניצחונות אמנם הושגו על קבוצות תחתית, אבל זה לא מונע ממונפלייה להפוך לקבוצה המפתיעה של פתיחת העונה בליג 1. בשבת, חזרה הקבוצה עם ניצחון 2:3 ממשחק החוץ בגרנובל, האחרונה בטבלה, ומצאה סקורר חדש ומפתיע. הבלם הסרבי בן ה-32, שכבש בקריירה שלו ארבעה שערים בארבע עונות בליגה הראשונה, כבש צמד נדיר שגרם לנו לסלוח לו על כמה טעויות בהגנה.

מגן שמאלי: ג'וליו מיליאצ'ו – פאלרמו

כשוולטר זנגה הצהיר שפאלרמו מכוונת לאליפות, איטליה גיחכה. שמאורציו זמפאריני הצהיר שזנגה מקבל גיבוי אחרי פתיחת העונה הרעה, איטליה שלחה אותו לארוז. אבל אחרי הניצחון על יובנטוס, אף אחד באיטליה כבר לא מזלזל בזנגה והחבורה הנפלאה שלו. פאלרמו שיתקה לחלוטין את הגברת הזקנה, שלא בעטה ולו כדור אחד למסגרת במשך 90 דקות. המערך ההגנתי שהציב זנגה, בראשות סיימון קיאר הדני, צ'זארה בובו הוותיק וכמובן מילאצ'ו העלים את חלוצי הביאנקונרי מהמגרש. מילאצ'ו בן ה-28 שקיבל לידיו את המשימה לעצור את וינצ'נזו יאקווינטה עשה זאת בהצלחה מרובה. יובה מסיימת משחק שלישי ללא השבוע ללא ניצחון ולפרארה יש הרבה סיבות לדאגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

קישור

חסוס נבאס – סביליה

להופעה המדהימה של קסיאס בשער הייתה סיבה מרכזית – משחק ענק של סביליה בראשות הקשר הימני הנהדר והחרדתי. לריאל לא הייתה תשובה לניידות, המהירות והטכניקה של נבאס. מרסלו לא ראה אותו מתגנב מאחוריו בדרך לשער הראשון ובאופן כללי, למגן השמאלי (החוליה החלשה של הבלאנקוס) לא היה מענה לפריצות הסוחפות של הספרדי בקו הימני. אחרי עוד הופעה נפלאה של נבאס, שוב עלתה השאלה האם ייצג השחקן, שסובל מהתקפי חרדה וגעגועים, את נבחרת ספרד במונדיאל. "אני עובד על זה בטיפולים ומשתדל להירגע", ענה השחקן לשאלה הנצחית של הכתבים.

ססק פברגאס – ארסנל

"הוא מחולל ניסים, בלתי ניתן לעצירה", החמיא אנדריי ארשבין לקפטן שלו אחרי הופעה התקפית אבסולוטית ב-2:6 על בלקבורן. המספרים אומרים הכל – שער אחד וארבעה בישולים. ארסנל הנוכחית בנויה על פברגאס. הקשר הקטלאני בן ה-22 מעורב בכל התקפה וכל כדור עובד דרכו. הוא מהווה איום בלתי פוסק על השער, מפרגן לחברים ומזין את החלוצים בכדורים גאוניים. ביום ראשון, ארסנל נראתה כקבוצה שמסוגלת להבקיע בכל התקפה, אבל היכולת הזו תצטרך לבוא לידי ביטוי גם נגד יריבות חזקות יותר. ולגבי פברגאס, מעניין יהיה לראות כמה זמן תחזיק הנאמנות לתותחנים.

פארק צ'ו יאנג – מונאקו

הקבוצה של גי לאקומב הייתה אחראית לאחת משתי ההפתעות הגדולות של המחזור בצרפת כשחזרה ממארסיי עם ניצחון גדול 1:2 בדרך למקום הרביעי. הקשר הדרום קוריאני בן ה-24 היה חתום על השער השני במשחק נהדר. פארק, שדחה הקיץ הצעה להצטרף לפולהאם, הוא חלק מחבורה תוססת שמובילה את מונאקו לפתיחת עונה נפלאה. הקבוצה שזכתה באליפות בשנת 2000 והגיעה לגמר ליגת האלופות ארבע שנים מאוחר יותר, מאיימת לחזור למרכז הבמה של הכדורגל הצרפתי אחרי שנים קשות עמוסות בבעיות כלכליות.

התקפה

סטפן קישלינג – באייר לברקוזן

עד לפני חצי שנה האמין יופ היינקס שקריירת האימון שלו נגמרה. בחודש אפריל נקרא המאמן הוותיק אל הדגל בבאיירן מינכן וקיבל תיאבון. אחרי שהשיג את המקום השני, קיבל את משרת האימון בלברקוזן שם הוא נהנה מכל רגע. אחרי שמונה מחזורים, לברקוזן מוליכה את טבלת הבונדסליגה עם 20 נקודות מ-24 אפשריות ומציגה כדורגל טוטאלי. קישלינג בן ה-25 נחשב כבר מזמן לאחד החלוצים המבטיחים בגרמניה. שער, בישול וסחיטת פנדל היו מנת חלקו ב-0:4 הקליל על נירנברג בשבת. קישלינג מהווה חלק מסגל פנטסטי שעומד לרשותו של היינקס. בעונה שעברה, לברקוזן איבדה מומנטום באמצע העונה. מהיינקס מצפים לעשות קפיצת מדרגה.

דידייה דרוגבה – צ'לסי

"מי שתרצה לזכות באליפות השנה, תצטרך להילחם בנו", שחרר דרוגבה הצהרה לוחמנית אופיינית בתום הניצחון על ליברפול. החלוץ מחוף השנהב שהיה כל כך מתוסכל תחת גרנט וסקולארי ופנטז על איחוד עם מוריניו באינטר, נמצא השנה בכושר הטוב בקריירה. החיוך חזר לפנים, החדות חזרה לרגליים, הראש עובד כמו שצריך ודרוגבה נהנה. וכשדרוגבה נהנה, הוא גם מפרגן לחברים. שני בישולים במשחק הם לא דבר של מה בכך עבור מספר 11 בכחול. בהחלט נתון שמצדיק הכללתו בנבחרת המחזור.

פרנצ'סקו טוטי – רומא

קלאודיו ראניירי לא ציפה לפתיחת משחק איומה כזו. אחרי 25 דקות במשחק הבית נגד נאפולי, רומא איבדה את מרקו מוטה והשוער ז'וליו סרז'יו שנפצעו וגם ספגה שער. למזלה, המושיע הגיע לעבודה, כבש צמד וניצח את המשחק. בגיל 33, כשהברכיים מתפקדות קצת פחות טוב, טוטי הוא עדיין האיש שרומא תלויה בו בצורה אבסולוטית. מאמנים באו והלכו, כוכבים עברו לידו, שחקני רכש הצטרפו, אבל באולימפיקו שום דבר לא השתנה. טוטי הוא בעל הבית היחיד בג'אלורוסי. רומא מתקדמת לאיטה במעלה הטבלה, אבל בשביל להיות גורם רציני בצמרת, היא זקוקה להתעוררות של השחקנים האחרים.

כוכב אורח

מארק ינקו – רד בול זלצבורג

בבית 7 של הליגה האירופית משחקות ויאריאל ולאציו ולמרות זאת, אחרי שני משחקים מוליכת הבית היא רד בול האוסטרית שניצחה את שתי הפייבוריטיות. עם פתיחת הסיבוב השני בליגה האוסטרית, רד בול ניצבת בפסגה והשבוע רשמה ניצחון ענק 1:7 על אוסטריה קרנטן. ינקו, המפציץ שהרשית אשתקד 39 שערים, כבש רביעייה ונראה שוב כמו החלוץ המפחיד של העונה שעברה. זה שכל אוסטריה לא מבינה מה הוא עדיין הוא עושה בזלצבורג. נו, אז מה אתם חושבים עכשיו על ההישג של מכבי חיפה?

שווים אזכור

דויד דה חאה (אתלטיקו מדריד) – מצטערים, זה השבוע של קסיאס

פדרו גרומל (קלן) – באיירן הולכת ודועכת

אוגוסטו פרננדז (סנט אטיין) – סידר הפסד נדיר לבורדו

אנדי ריד (סנדרלנד) – מהנדס הנקודה באולד טראפורד

מיגל דה לאס קוובאס (חיחון) – הסיוט הפרטי של דודו אוואט

ארנולד ברוחינק (האנובר) – פריחה מחודשת בגיל 32

פדרו (ברצלונה) – ילד פלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully