וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לי הרגשה שזו תחילתה של עונה טובה"

5.10.2009 / 11:25

"יש רוח חדשה שכולם יראו כשיצפו בנו", "החדשים באו שלא על תקן כוכבים, הם באו לעזור לקבוצה, זה שינוי מרענן. לאנדרסון יכולות גופניות הכי מדהימות שראיתי". ליניב גרין יש תחושה שבמכבי ת"א נבנית קבוצה גדולה שרק צריכה להתחיל עונה אחרת. משמע: לא לפשל בגביע ווינר

בעולם המושגים של מכבי תל אביב הנוכחית, יניב גרין הוא ווטרן, שלא נאמר קשיש: הן מבחינת הפז"ם הקבוצתי (פותח את עונתו החמישית במכבי) והן מבחינת הפז"ם האישי (חגג 29 במאי האחרון) ממוקם גרין שני בקבוצה, כאשר רק דרק שארפ הבלתי-נגמר מקדים אותו בשתי הקטגוריות.

כשהאנקדוטה הזו, על משמעויותיה המגוונות, עולה במהלך השיחה, נשמע גרין מעט מופתע. "זה באמת מדאיג. אני לא יודע מה לעשות", הוא מחייך. שכן לוותק יתרונות רבים, אך גם חסרונות מסוימים; עם עזיבתו של טל בורשטיין נוצר במערכת חלל מנהיגותי גדול, אותו יצטרך למלא גרין, גם אם רק מתוקף היותו השחקן השני-המנוסה-ביותר בסגל.

יניב גרין שחקן מכבי תל אביב. יותם רונן
המנהיג החדש? גרין/יותם רונן

אבל זה לא מרתיע אותו. "תשמע, אני כבר מכיר היטב את המערכת. כשזקוקים לי, אני עוזר מחוץ למגרש. יש לנו בקבוצה הרבה שחקנים חדשים, אז כמובן שאני עוזר להשתלב למי שצריך. יש לי אחריות נוספת העונה, אני מודע לכך, ואעשה כל מה שאתבקש לעשות".

לפתע הוא גם החל לדבר כמו מנהיג. "יש רוח חדשה ואנרגטית בקבוצה, אני מרגיש את זה", מכריז גרין. "אני מאמין שכולם יראו את זה כשיבואו לצפות בנו במשחקים. סיימנו מחנה אימונים ארוך, עבדנו קשה לכל אורכו. התקדמנו וקידמנו הרבה מאוד דברים שהיינו צריכים לעבוד עליהם. יש עוד הרבה עבודה לפנינו, אבל אני חושב שעד כה מצבנו לא רע בכלל. יותר מזה, יש לי הרגשה שזו תחילתה של עונה טובה".

את עיקר השינוי מהעונה שעברה ממצה הסנטר במילים פשוטות, שאומרות הרבה מעבר. "השחקנים החדשים, ובפרט הזרים החדשים, באו העונה שלא על תקן כוכבים, שזה עבורי הדבר הכי חשוב", הוא רומז. "הם באו בשביל לעזור לקבוצה לנצח. אתם תראו אותם השנה נלחמים בהגנה, נאבקים על כל כדור ומזנקים על הרצפה. זה שינוי מרענן וטוב. לכל אחד מהם יש את הייחודיות שלו. מהתקופה שעברנו יחד עד כה אני יכול לומר שהם בחורים טובים, אבל כאלו שבאים בכל ערב כדי לנצח משחקים".

איידסון המוח, אנדרסון הפארקר

את תקופת ההכנה של הקיץ הקודם זוכר גרין היטב; מכבי לקחה חלק במספר טורנירים מאתגרים, וספגה שבעה הפסדים רצופים. אווירת הנכאים נגררה אל תוך העונה, ובתוך זמן קצר הובילה להתרסקות מערכתית, שהביאה להחלפת צוות האימון ומספר שחקנים. הפעם לא חזר פיני גרשון על הטעות; מכבי פגשה בינתיים יריבות מסדר גודל בינוני ומטה, ורשמה במסגרת מחנה האימון חמישה ניצחונות בחמישה משחקים.

"האווירה בקבוצה טובה מאוד", מספר גרין, "אבל היא תמיד טובה כשמנצחים. היינו עכשיו יחד תקופה די ארוכה, כמעט שבועיים. למדנו להכיר אחד את השני, פחות או יותר, והרצנו צחוקים כבר מההתחלה. הכל זרם באופן מיידי".

כמו רבים, הוא סימן בעיקר שניים שאמורים להוביל את המערכת בעונה הקרובה: אלן אנדרסון וצ'אק איידסון. על אנדרסון הוא אומר כי "אני מאמין שהוא זה שיהיה אחראי על ה'היילייטס' שלנו במשחקים. יש לו יכולות גופניות אדירות, אולי הכי מדהימות שראיתי משחקן כדורסל על היום", ואז חושב שוב ושולף את המחמאה האולטימטיבית: "בהרבה מובנים, אנדרסון מזכיר לי את אנתוני פארקר. אם מבחינת הכישרון, היכולת לעשות נקודות כמעט מכל מצב, ואם מבחינת השליטה האבסולוטית שלו בגוף והכוח שלו. הוא יכול פתאום להתרומם, משום מקום, ולדפוק דאנקים על הראש של שחקנים אחרים. זה מדהים. כיף לראות את זה".

לאיידסון כבר מצא כינוי: "צ'אק יהיה ה'מוח' שלנו השנה. הוא יגרום לכל המערכת לעבוד. זה שחקן חכם מאוד, עם הרבה ניסיון. הוא יודע מתי לתת כדורים, מתי לקחת החלטות. רוב הכדורים מגיעים אליו, ומשם הם מנותבים הלאה. יש לו יכולות יוצאות דופן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

הגב בסדר, ההגנה הכי חשובה

שנה לא פשוטה עברה על גרין. את העונה אשתקד פתח מצוין, אבל נבלם בגלל פציעה טורדנית בגב, שהשביתה אותו במשך שבועות ארוכים. כששב לכשירות, התקשה למצוא מחדש את מקומו ברוטציה. העונה, עם סגל ישראלי צעיר ובלתי-מנוסה, צפוי גרין להוות חלק משמעותי בפאזל שהרכיב המאמן גרשון. אם, כמובן, יישאר בריא. "אני מרגיש טוב", הוא אומר. "אני עובד קשה ומחזק את עצמי בכל יום".

כאשר נשאל האם הוא מוכן לאפשרות שבשל הסגל המקומי הצעיר, ובשל העובדה שסימן ההיכר המקצועי שלו הוא קשיחות ואגרסיביות הגנתית – אלמנטים שלוקה בהם מאצ'יי לאמפה, הסנטר הנוסף של הקבוצה – יזכה העונה לזמן פרקט ארוך בהרבה מכפי שהתרגל אליו בשנים האחרונות, משיב גרין כי "אני לא מסתכל על זה ככה. יש לנו השנה סגל ארוך מאוד. לפני הכל, אני תמיד מנסה להביא את הפיזיות ואת ההגנה שלי למגרש, וכך למשוך אחרי כמה שיותר שחקנים. זה תמיד היה ערך חשוב במכבי, ותמיד יהיה ערך חשוב. כל שחקן שמגיע למכבי צריך להתחיל משם".

אם כי הוא מיד מסייג, ואומר ש"המטרה העיקרית שלי השנה היא לאו דווקא לקבל יותר דקות, להנהיג או להוביל; העונה אני פשוט רוצה ליהנות". הערב (שני, 20:50), במסגרת רבע גמר גביע ווינר מול עירוני אשקלון, יוציא גרין עוד עונה מקומית לדרך. "אני זוכר מה קרה לנו בקיץ שעבר בטורניר הזה. השנה אנחנו מאוד רוצים לזכות בתואר, ולפתוח את השנה כמו שצריך", הוא מסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully