וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין כינור שני

5.10.2009 / 10:42

בלי רונאלדו, עם רונאלדו, קאקה של ריאל עדיין לא מזכיר את קאקה של מילאן. תומר יצחק מסכם מחזור בספרד ומסרב להכריז על שובה של התחרותיות

שחקן סביליה חסוס נבאס מכניע את שוער ריאל מדריד איקר קסיאס. רויטרס
קשיים ראשונים. קסיאס נכנע לחסוס נבאס מסביליה/רויטרס

מדד הגלקטיקוס

זה הורגש עוד במשחקים הקודמים, אולם לא הוגן היה לשים על זה את האצבע כשהמכונה של מנואל פלגריני ליקטה נקודות ללא קושי בכל מגרש ומול כל יריבה. כריסטיאנו רונאלדו, כצפוי, לקח על עצמו את תפקיד הסולן ועשה זאת נהדר, כשמאחוריו תמכו החברים עם קולות רקע שיצרו הרמוניה בלבן. השבוע, לראשונה העונה, הזמר המוביל נעדר מההופעה ומישהו היה צריך לגשת לקדמת הבמה על מנת להחליפו. היה זה אך טבעי שמי שייקח את האחריות יהיה השחקן האלגנטי ביותר שידע הכדורגל העולמי מאז זינדין זידאן, אבל קאקה לא בא, ורק העצים את התחושה הקיימת מתחילת העונה לגבי אופן התאקלמותו בכדורגל הספרדי ובמערך של המאמן הצ'יליאני.

הברזילאי דווקא הגיע אחרי שלושה ניצחונות בהם מצא את הרשת (שער נאה לרשת טנריפה, פנדלים מול ויאריאל ומארסיי), אך בכל המקרים ניגן כינור שני ואף שלישי ולא הזכיר את השחקן שהשתלט על כל מגרש בליגה האיטלקית ועשה ככל העולה על רוחו במדי מילאן ובנבחרת ברזיל. אנחנו רק בתחילת העונה וסביר להניח ששחקן בסדר הגודל של קאקה יצליח לבטא את עצמו גם בריאל מדריד, אך בצל הדיבורים על הבעיות (הידועות) בהגנה והיכולת הקטסטרופלית של מרסלו, פלגריני צריך לאתר דרך אחרת מלבד הפנדלים כדי להכניס את קאקה לעניינים. לא טוב היות הרונאלדו לבדו.

קאקה שחקן ריאל מדריד בורח משחקן סביליה אלברו נגרדו. רויטרס
אין זמן, חייבים להתאפס ומהר. קאקה/רויטרס

מדד הפנטסטיקוס

אם במדריד צריכים לחפש פתרונות אחרי ההפסד הראשון, בברצלונה מוצאים אותם תוך כדי תנועה. בהמשך ישיר למשחק במלאגה, הקטלאנים נתקלו שוב בקבוצה קטנה שבאה להתגונן ובעיקר לכסח, וסגרה הרמטית את מנהלי המשחק צ'אבי ואנדרס אינייסטה. אי אפשר לבוא בטענות לאלמריה ולקבוצות מסוגה - כבר אמרנו שזו תהיה מנת חלקה של בארסה כל אימת שתפגוש יריבות כאלה. בזמן שליאונל מסי וזלאטן איברהימוביץ' לוקחים יום מנוחה על המגרש ולא מהווים חלק מהמאמץ הקבוצתי, פפ גווארדיולה קיבל תרומה מכרעת מהאקס פקטור שלו, פדרו רודריגז, ומצא דרך להכריע גם משחקים מעיקים בהם "היריבה לא באה לשחק כדורגל", כדברי צ'אבי.

את ההזדמנות הראשונה במדי הקבוצה הבוגרת של ברצלונה קיבל פדרו רק בגיל 21 - קשיש במונחים של מסי ובויאן קרקיץ' שערכו את הופעת הבכורה בליגה כשהם בני 17. פדרו שמר על סבלנות, והיא השתלמה. שערי ניצחון בסופרקאפ הספרדי והאירופי זיכו אותו בחוזה חדש, והנה פתאום הוא הגיבוי ההתקפי המרכזי של גווארדיולה לשחקני ההתקפה. המאבק הצמוד בין ברצלונה לריאל יוכרע בסופו של דבר על הפרטים הקטנים ולא בעימותים הישירים ביניהם, וכרגע לברצלונה יש ערך מוסף בדמותו של פדרו, שלא נלקח בחשבון בהשוואות טרום העונה. ריאל, לעומת זאת, לא תוכל לחפש אקס פקטור כשאינה מקבלת תפוקה מלאה מהכוכבים.

שחקני ברצלונה חוגגים. רויטרס
בינתיים יכולים לחגוג, השאלה עד מתי. שחקני ברצלונה בשבת/רויטרס

קו העוני

אל תלכו שולל אחר הדיווחים על שובה של התחרות לליגה הספרדית בעקבות ניצחונה של סביליה על ריאל מדריד. נכון, הלהקה של מנולו חימנז השתוותה במאזנה לבלאנקוס ועשתה רושם מצוין עוד במחזורים הקודמים, אך גם ראשיה יודעים כי לאורך זמן היתרון האיכותי והכספי של שתי הגדולות הוא משמעותי. מסביליה לא תשמעו הצהרות לגבי ריצה לאליפות. מקום שלישי הוא המטרה - וטוב שכך. אם מבחינת חובבי הליגה היה זה ניצחון סביליאני שכולו קריאת תיגר, עבור האנדלוסים עצמם מדובר באקט של הפגנת נוכחות. גם אנחנו כאן וכרגע אפילו עומדים ביעדים בניגוד לקבוצות כמו ויאריאל ואתלטיקו מדריד, אבל תנו לנו להמשיך בתהליך שלנו ובראייה לטווח ארוך. אל תקראו לנו המועמדת האלטרנטיבית.

שחקן סביליה, לואיס פביאנו, חוגג עם חבריו. רויטרס
בסוף הפער יכריע, אבל בינתיים תנו להם ליהנות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully