וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: הדרבי הפרטי שלו

3.10.2009 / 12:29

ברט פארב ומינסוטה מחכים לגרין ביי במאנדיי נייט. ניו אינגלנד פוגשת את בולטימור, הג'טס יוצאים לאתגר בניו אורלינס

בשבועות הראשונים ב-NFL אין בדרך כלל משחק מרכזי מובהק, כזה שכל העיניים נשואות אליו. בשנים האחרונות הייתה ההתמודדות בין ניו אינגלנד לאינדיאנפוליס בגדר הסופר-קלאסיקו של הליגה, אולם השנה, עם כל הכבוד לפטריוטס ולקולטס, יש שני מפגשים אולטרה-מעניינים - המפגשים בין ברט פארב ומינסוטה לגרין ביי. אחד כזה ייערך בלילה שבין שני לשלישי, כשמספר 4 ישחק באולם אותו שנא יותר מכל כששיחק בגרין ביי, אבל הפעם הוא מחכה לפאקרס במדים הסגולים.

שחקן מינסוטה וייקינגס, ברט פארב. רויטרס
לפחות בהתחלה זה עומד להיות מוזר. מאוד מוזר. פארב/רויטרס

אבל לפני יום שני יש לנו 13 משחקים ביום ראשון, ורק נציין שהמדור צבר עשרה ניחושים ב-16 משחקים ועומד על מאזן של 31 מ-48 (64.6 אחוז). ועכשיו, בואו נראה מה מכינות לנו הרשתות.

METV:

19:00: ניו אינגלנד - בולטימור

22:15: דנבר - דאלאס

FOX:

19:00: אינדיאנפוליס - סיאטל

ESPN:

2:20, בין ראשון לשני: פיטסבורג - סן דייגו

2:30, בין שני לשלישי: מינסוטה - גרין ביי

טום בריידי (מימין) לצד פייטון מנינג. AP
שניהם על המסך, כל אחד בערוץ נפרד. מאנינג ובריידי/AP

פראיירים מתחלפים? (שעה ראשית: 19:00)

ניו אינגלנד (1:2) - בולטימור (0:3)

בשבוע שעבר הרייבנס עברו בקלות את קליבלנד האימפוטנטית, בעוד הפטריוטס ניצחו בבית את אטלנטה חסרת האמונה. טום בריידי עדיין חלוד ונראה לא טוב, אולם ככל שהזמן עובר והפטריוטס מנצחים, יש סיבה להאמין שיתאפס ויהיה מוכן. ווס וולקר ו-ווינס וילפורק בסימן שאלה ולא ברור אם ישחקו. השאלה היא אם העורבים יגלו את אותה נאיביות שגילו הפאלקונס. התשובה היא שכל עוד ריי לואיס עתיר הניסיון נמצא בהגנה הזאת, תשכחו מזה. ההגנה של ניו אינגלנד חייבת להגיע לג'ו פלאקו, אחרת היא תיענש. התופס דרק מייסון בסימן שאלה בשל מחלה.

התחזית: כמו שאמרנו - אטלנטה נאיבית מדי, בולטימור לא. ניצחון (ראשון בהיסטוריה על הפטריוטס) לרייבנס


שיקגו (1:2) - דטרויט (2:1)

את האולימפיאדה ב-2016 שיקגו אמנם לא תארח, אבל את עונת 2009 היא החלה טוב. ג'יי קאטלר השתלב היטב בקבוצה, והמסירה לדווין הסטר שהקנתה ניצחון בסיאטל, הוכיחה כי הוא מסונכרן עם התופסים שלו. הליינבקר לאנס בריגס בסימן שאלה בשל פציעת רגל. ודטרויט? מה נגיד על דטרויט, ששימחה לבבות רבים במישיגן אחרי בניצחון הגדול על וושינגטון. מה שבטוח הוא שהרבה לחץ ירד מהכתפיים של ג'ים שוורץ ומת'יו סטאפורד. עכשיו צריך פשוט לשחק פוטבול ולנצח עוד כמה משחקים.

התחזית: אבל לא השבוע. ניצחון לברס


קליבלנד (3:0) - סינסינטי (1:2)

הדרבי של אוהיו מפגיש שתי קבוצות בכיוונים שונים לחלוטין. הבנגאלס לקחו שני משחקים, מול גרין ביי ופיטסבורג, שהעידו על אופי ובגרות. הבראונס שקועים בלא מעט בעיות, שהראשית שבהן נמצאת על הקווים בעמדת המאמן. אריק מנג'יני חייב לזרוע ביטחון בשחקנים שלו, והערפול סביב זהות הקוורטרבק לא עזרה למטרה הזו. עכשיו, שדרק אנדרסון הוא הפותח, אולי בריילון אדוארדס המשווע לכדורים ימצא קצת חיים חדשים. בהגנה יהיו הבראונס חייבים להיזהר מסדריק בנסון המתקמבק, שפתח היטב את העונה, ואם לא די בכך, יצרן הנקודות העיקרי שלהם, הבועט פיל דאוסון, לא ישחק, כשכמוהו הרץ האחורי ג'מאל לואיס.

התחזית: ניצחון לסינסינטי


יוסטון (2:1) - אוקלנד (2:1)

בניגוד למנג'יני, טום קייבל החליט שהפותח שלו יישאר ג'מארקוס ראסל המגעיל, שלא מצליח לייצר שום דבר בהתקפת הריידרס. ההתקפה של הטקסאנס דווקא עובדת בסדר גמור, אבל לקבוצה הזו אין טיפת הגנה. למריו וויליאמס יש הפלת קוורטרבק אחת בלבד העונה, וראסל יכול לתת הזדמנות להעלות את המניין הזה.

התחזית: יוסטון

ריי לואיס שחקן בולטימור רייבנס. Tom Strattman, AP
תגידו עליו הכל, אבל פראייר הוא לא. ריי לואיס/AP, Tom Strattman

אינדיאנפוליס (0:3) - סיאטל (2:1)

ידענו שפייטון מאנינג והקולטס ישימו נקודות על הלוח, אבל ההגנה שלהם עשתה אימפקט עצום בניצחון באריזונה. הפרסות שוב מאיימות, כמו בשנים שקדמו לאשתקד, לסגור את סיפור הבית הזה מוקדם. זה יהיה קצת יותר קשה בלי דווייט פריני הפצוע, אבל רק קצת. מאט האסלבק עדיין פצוע בצלעותיו, ואם לא ישחק, ימשיך סנקה וואלאס להחליפו.

התחזית: אינדי


ג'קסונוויל (2:1) - טנסי (3:0)

הג'אגוארס ניצלו מנפילה למאזן מפחיד של 3:0 בניצחון ביוסטון, הטייטאנס לא הצליחו להימלט מהגורל הזה. טנסי חייבת לעבור את המשחק בצפון פלורידה בשלום, כשכריס ג'ונסון צפוי לטחון לא מעט קרקע מול הגנה די מזוויעה של הג'אגוארס. מנגד, דייויד גרארד ינסה לחתוך באוויר את הקו האחורי של הטיטאנים, שלא הרשים עד כה העונה, ועל הקרקע ימשיך מוריס ג'ונס-דרו, שמגיע משבוע של שלושער, לשאת כדור במנות מוגברות.

התחזית: הלכנו על טנסי פעם אחת ונפלנו, ומי שנדפק פעם אחת, לא יכול להיגמל מזה. טייטאנס


קנזס סיטי (3:0) - ניו יורק ג'איינטס (0:3)

טוב, דבר אחד אפשר להגיד על הג'איינטס - אם לא די בכך שהם קבוצה טובה, ההגרלה די האירה להם פנים העונה. אחרי שניצחו בקלות בטמפה ביי, הענקים מגיעים ל"ארוהד", כדי לשחק מול עוד אחת מנמושות הליגה. ניו יורק צפויה להתעלל במאט קאסל כפי שעשתה לביירון לפטוויץ', ועל הקרקע ינסה ברנדון ג'ייקובס להמשיך במומנטום החיובי שאליו נכנס בפלורידה. משורות הענקים ייעדרו התאקל כריס קאנטי, מגן הפינה ארון רוס והתופס דומיניק היקסון. דווין בואו, התופס של הצ'יפס הפצוע בירכו, בסימן שאלה.

התחזית: קשה ללכת נגד הג'איינטס. אז ג'איינטס


וושינגטון (2:1) - טמפה ביי (3:0)

הגולש גילי, אדום-עור ותיק, הסביר פה בשבוע שעבר כיצד עודף הסמכויות של ג'ים זורן ממשיך להשאיר אותו בתפקיד מאמן הרדסקינס. הפסד לבאקנירס, ויש סיכוי לא רע שכבר בשבוע הקרוב נשמע על בחור חדש שבא לגבעת הקפיטול. קלינטון פורטיס בסימן שאלה וההכרעה לגבי שיתופו תתקבל סמוך למועד המשחק. בטמפה ביי המיואשת נישל רחים מוריס את ביירון לפטוויץ' מתפקיד הקוורטרבק, והכדור יהיה בידיים של ג'וש ג'ונסון. כמה זה יעזור? נדע בסביבות עשר.

התחזית: ניצחון לוושינגטון

מאט קאסל שחקן קנזס סיטי צ'יפס. Ed Zurga, AP
צפה ליום ארוך, מר בחור. קאסל/AP, Ed Zurga

מישהו פה יירד מנוצח (שעה ראשית: 22:05-22:15)

ניו אורלינס (0:3) - ניו יורק ג'טס (0:3)

קצת חבל שאת המפגש הזה לא יראו לנו ב-METV. דרו בריס עבר שבוע לא אופייני ללא טאצ'דאון בבפאלו, אבל יצא ממנו בשלום עם ניצחון. בצד השני, הסילונים נחלצו בעור שיניהם מהפסד לטנסי, כשהם לא משחקים טוב בצד ההתקפי, אבל הגנת הבליצים שלהם שוב מראה כמה פוטנציאל לדומיננטיות יש בה. האתגר של הג'טס יהיה לא פשוט מול בריס, משום שמגני הפינה ליטו שפארד ודונלד סטריקלנד לא ישחקו. פייר תומאס ימשיך לפתוח בסיינטס כרץ אחורי, מייק בל שוב ייעדר.

התחזית: הרבה פחות פשוט משאתם חושבים, אנחנו עדיין נלך על הסיינטס


מיאמי (3:0) - בפאלו (2:1)

אם לשפוט לפי המחזורים הראשונים של העונה, שתי הקבוצות הללו לא יהוו פקטור בקרב על ה-AFC מזרח. היונקים צירפו את טיילר ת'יגפן לסגל שלהם במקום צ'אד פנינגטון שסיים את העונה, אולם מי שיפתח בעמדת הקוורטרבק הוא צ'אד הני, כשהרוקי פאט וייט עשוי לקבל גם הוא מספר מהלכים בפורמט הוויילדקאט. בבפאלו, נשמעו מצד טרל אואנס טרוניות קלות בשבוע האחרון, והדרך היחידה להשתיק אותו היא למסור לו כדורים. טרנט אדוארדס יצטרך להיות במיטבו, כשמרשואן לינץ' חוזר לאחר השעיה בת שלושה משחקים, מה שאומר שמספר הנשיאות של פרד ג'קסון, שעשה עבודה טובה עד כה, יפחת. הבילס יסבלו מחסרונם של שחקני ההגנה פול פוסלוז'ני ולאודיס מקלווין, הדולפינס פשוט יסבלו כל העונה.

התחזית: בפאלו


דנבר (0:3) - דאלאס (1:2)

מבחן משמעותי ביותר לשתי הקבוצות. הברונקוס חזרו מאוקלנד עם ניצחון שהשאיר אותם על מאזן מושלם, אבל ההגנה שלהם תצטרך להזיע יותר נגד טוני רומו והקאובויס, שלשורותיהם יחזור מריון בארבר לחלוק נשיאות עם טשארד צ'ויס, בהיעדרו של פליקס ג'ונס. מצד שני, הבוקרים לא בדיוק שכנעו בניצחון על קרוליינה, ככה שארבעה מארבעה לג'וש מקדניאלס הם עסק בהחלט אפשרי.

התחזית: ניצחון לדנבר


סן פרנסיסקו (1:2) - סט. לואיס (3:0)

הניינרס היו קרובים מרחק תפיסה אחת של גרג לואיס ממאזן 0:3, שהיה ממצב אותם היטב בראש טבלת ה-NFC מערב. ועם זאת, גם כך המצב שלהם לא ממש רע, כששלוש היריבות בבית מסריחות קשות, במיוחד זאת מסט. לואיס. קייל בולר יפתח בראמס במקום מארק בולג'ר הפצוע, גלן קופי יעשה זאת בעמדת הרץ האחורי בסן פרנסיסקו במקום פרנק גור. הקוורטרבק של הניינרס שון היל אוהב לשחק נגד הראמים, ועומד על מאזן 0:2 מולם.

התחזית: 0:3 להיל, 1:3 לניינרס

מישהו פה חייב להתאושש

פיטסבורג (2:1) - סן דייגו (1:2) - 2:20, בין ראשון לשני

משחק ליל ראשון מפגיש את הסטילרס, שאכזבו מאוד בשני ההפסדים האחרונים, עם הצ'ארג'רס, שאמנם עומדים על מאזן חיובי אבל לא נראים מבטיחים במיוחד. הפלדות נראות בהנג-אובר מהסופרבול, והפסד נוסף יכניס אותן לסחרור מסוכן במיוחד. לדניאן טומלינסון, שהחמיץ את שני המשחקים האחרונים, אמור לשוב לשחק בסן דייגו, אם כי סביר להניח שדארן ספרולס ימשיך לנגוס לו בכמות הנשיאות. ואם כבר נשיאות, ווילי פארקר לא יכול בלי הפציעה השנתית שלו וצפוי להיעדר.

התחזית: הפעם פיטסבורג


מינסוטה (0:3) - גרין ביי (1:2) - 2:30, בין שני לשלישי

טוב, אין יותר מדי מה לומר על המפגש הזה. ברט פארב אומר שהוא לא מונע מנקמה, ואנחנו לא מאמינים לו בשיט. מהצד של הפאקרס, ארון רוג'רס ינסה להוכיח לאיש שאותו החליף, שאף אחד לא מתגעגע אליו בוויסקונסין. כ-1,500 צ'יז-הדס צפויים להגיע ל"מטרודום", ומי שיישאר ער יצפה באמריקנה אמיתית, על כל גווני הקיטש שלה.

התחזית: צריך להיות אמיצים פה. גרין ביי

ברט פארב שחקן גרין ביי פאקרס. Mike Roemer, AP
ונסיים אתו. פארב בימים היפים בגרין ביי/AP, Mike Roemer

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully