וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א עדיין מחכה

עו"ד אורי שלף

2.10.2009 / 12:41

מישהו זוכר היום שאלכס גלעדי הציע שת"א תארח את אולימפיאדת 2012 סביב מימי הירקון הצלולים? הבלוג של אורי שלף ממשיך לחלום בהקיץ

בעוד העולם עוצר נשמתו לקראת ההכרעה הקרובה בין ערי הספר מדריד, טוקיו, שיקגו, וריו על הזכות לארח את אולימפיאדת 2016, נזכרתי לפתע כי לפני כמעט עשור שנים העלה מר אלכס גלעדי, חבר הועד האולימפי, סגן נשיא ברשת NBC האמריקאית וישראלי גאה, רעיון, שבזמנו נראה הזוי והיום הוא פשוט מעליב, לפיו העיר תל אביב ממדינת ישראל תגיש את מועמדותה לאירוח אולימפיאדת 2012 .

על פי ההצעה הדמיונית לעיל היה אמורים מתקני הכפר האולימפי להשתרע מסביב לנחל הירקון במסגרת טיפוח ושיקום אזור הנחל כולו. לאכזבתנו הרבה עם פרוץ האינתיפאדות בשנת 2000צנחו סיכוייה של תל אביב להגיש את המועמדות הנכספת, וכך גם סיכוינו לטבול אי פעם במימיו הצלולים של נחל הירקון, לאחר שבוועד האולימפי העולמי הבהירו נחרצות כי עד שלא יתייצב המצב הביטחוני באזור, הוא לא יוכל לאפשר לישראל לקיים אירוע בקנה מידה עולמי כמו האולימפיאדה. לא עזרו קשריו הענפים של מר גלעדי בצמרת הספורט העולמי, או העובדה שההצעה הדמיונית זכתה לתמיכתו של רון חולדאי, ראש עיריית ת"א, הידוע לכל בחיבתו העזה לספורט ובתמיכתו המסורה לפיתוח תשתיות ספורט נרחבות. אפילו לא עזרה העובדה שטיפוח הירקון הוא מסר ברור לעולם שהפקנו את לקחי המכביה, או העובדה שתל אביב זה בכלל לא בישראל. כלום לא עזר, המצב הביטחוני שוב הכריע את העורף והכל ירד לטמיון. חבל, דווקא היה יכול להיות מגניב.

אז מה עם המתקנים שלנו לא ראויים לארח אפילו את משחקי הליגה למקומות עבודה או את אליפות מחוז דן של בתי הספר היסודיים , הכי קל להאשים את המצב הביטחוני. אם היה שלום אז הייתה אולימפיאדה, אם הייתה אולימפיאדה אז היינו מרוויחים מתקנים מפוארים, אולי אפילו רכבת תחתית, אבל לא תהיה אולימפיאדה ואנחנו נמשיך לנסוע במכוניות פרטיות ל"אורווה" או ל"קופסא", לעמוד בפקקים, לחנות על מדרכות, לקנות לילד כרטיס מבוגר, להידחף בתורים, לריב עם שוטרים, לגלות שתפסו לנו את המקום המסומן או שכלל אין מקום, לריב עם סדרנים, להירטב מהגשם או להישרף מהשמש, לנחש מה צרח הכרוז, להיגעל מהשירותים והרשימה עוד ארוכה. רוצים עוד רשימה ארוכה? הבטיחו לנו איצטדיון לאומי חדש ברמת גן, הראו לנו הדמיות מרשימות של האיצטדיון שיוקם בחיפה, הונחה אבן הפינה לארנה בירושלים, התחילו ומיד הפסיקו לבנות איצטדיון בנתניה... בסוף עם מה נשארנו? עם חצי בלומפילד סגור עקב שיפוצים באמצע העונה. העיקר שיסיימו עד שתתחיל האולימפיאדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully