וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלו פטור מחשבון נפש

28.9.2009 / 18:00

ענבל מנור חיכה עד צאת יום הכיפורים, כדי להציג נבחרת מחזור שכוללת 11 מצוינים ועוד כוכב אורח מפתיע שאין להם סיבה לבקש סליחה

סיומו של החודש הראשון בליגות הבכירות של אירופה מאפשר להתחיל לנסות ולהצביע על מגמות מסתמנות. בעוד בספרד, די ברור כי הליגה השנה מורכבת משתי קבוצות, במקומות אחרים, הדברים פתוחים ומעניינים יותר. צ'לסי גילתה כי לא לעולם חוסן, הגדולות של איטליה ממשיכות לאכזב, המבורג שלחה הצהרת כוונות ובורדו לא מוותרת על שושלת משלה. וואלה! ספורט התאוששה מהצום ומגישה לכם את מצטייני מחזור סוף השבוע של יום הכיפורים. עם שלישיית חוד שכבשה ביחד 10 שערים, נציגים מיריבות השבוע של מכבי חיפה והפועל תל אביב וגם דרישת שלום חמה מהכוכב האורח שמגיע אלינו מיוון.

שחקני צ'לסי, פרנק למפרד, דידיה דרוגבה, ג'ון טרי מאוכזבים. רויטרס
מסתבר שלא לעולם לחוסן. למפארד, דרוגבה וטרי מאוכזבים מהפסד צ'לסי/רויטרס

שוער

ויטו מאנונה – ארסנל

כשאתה שוער שלישי, במיוחד בקבוצה כמו ארסנל, אתה יודע שהזדמנויות צריך לקחת. זה בדיוק מה שעשה האיטלקי בן ה-21. בהיעדרם של מנואל אלמוניה ולוקאש פביאנסקי, מאנונה תפס את מקומו בהרכב ובשבת רשם את ההופעה הטובה בקריירה שלו. התותחנים היו הקבוצה הפחות טובה בדרבי הלונדוני בקרייבן קוטג' של פולהאם. למזלם, מאנונה היה בלתי ניתן להכנעה. הוא רשם שתי הצלות מרהיבות לנגיחות של אנדרו ג'ונסון והדף בעיטה אדירה של זולטן גרה ממרחק. רובין ואן פרסי ניצח את המשחק, אבל הזרקורים הופנו בצדק לאיטלקי. "סקיי" העניק לו את הציון 10 והפרשנים שפכו מחמאות. עכשיו, שמישהו ינסה להוציא אותו מההרכב.

הגנה

מגן ימני: דויד דוקורטיו – ולנסיין

המגן הצרפתי בן ה-31 פתח העונה את שנתו השלישית בוולנסיין. דוקורטיו לא ידוע כמגן התקפי במיוחד ובשנתיים הקודמות לא כבש ולו שער ליגה אחד. אולי זו הסיבה ששחקני מארסיי הזניחו אותו ואפשרו לו לנגוח בחופשיות לרשת לאחר הגבהה יוהאן אודל. מעבר לשער, דוקורטיו היה פעיל ורשם משחק נהדר, כשקבוצתו רשמה את הפתעת המחזור בצרפת והנחילה לחבורה של דידייה דשאן הפסד ראשון העונה (2:3), כשגם שני השערים הנוספים נכבשו על ידי שחקני הגנה. לתשומת ליבך, דשאן.

בלם: גארי קייהיל – בולטון

בין 28,671 הצופים בסנט אנדרו'ס של בירמינגהאם נכח גם פאביו קאפלו. מאמן נבחרת אנגליה הגיע במפתיע לעקוב אחרי בלם בולטון ולא התאכזב. קייהיל היה הטוב במגרש, רשם תצוגה הגנתית פנטסטית והוביל את קבוצתו המתאוששת לניצחון חוץ 1:2. קייהיל בן ה-23 כבר זומן לאחרונה לסגל, אך עדיין לא רשם הופעת בכורה. הוא נחשב לאחד הבלמים המבטיחים באנגליה, אך מעטים מאמינים כי יוכל לתפוס את מקומם של ריו פרדיננד, ג'ון טרי או מתיו אפסון לפני המונדיאל הקרוב, אבל קייהיל משוכנע: "יש לי ביטחון ביכולת שלי לשחק בנבחרת".

בלם: ג'ראר פיקה – ברצלונה

במלאגה הבינו שכדי לעצור את ברצלונה יש לנקוט בצעדים דרסטיים. הקבוצה של חואן רמון מוניז הציגה כדורגל על גבול הברוטאלי ושילמה את המחיר. הנרי דידה החוצה בדקה ה-28 ומחליפו איברהימוביץ' כבש את הראשון. צ'יגרינסקי נפצע גם הוא, והמחליף פיקה היה שם כדי לכבוש את השני, להרגיע את המשחק ולסמן וי על עוד משוכה. הבלם הקטלאני לא זכה לחינם לכינוי "פיקנבאואר". טעימה מהיכולת המופלאה שלו בשני צידי המגרש קיבלנו כבר בעונה שעברה, אבל נראה כי השנה הולכת להיות שנת הפריצה האמיתית של הבלם הבא בכדורגל העולמי.

מגן שמאלי: בנואה טרמולינאס – בורדו

בצאת הצום, יישב בוודאי אלישע לוי בביתו וחזה בניצחון בורדו 0:1 על ראן. מאמן מכבי חיפה יכול היה להתרשם מאלופת צרפת במיטבה ומהופעה מרשימה של המגן הצעיר קטן הקומה. טרמולינאס בן ה-23, שחקן הבית של בורדו, מיעט לשחק באירופה אשתקד, אבל הוכיח את יכולתו בליגה ותפס את מקומו בהרכב של לורן בלאן. הפריצות הסוחפות שלו באגף השמאלי הטרידו את הגנת ראן והובילו לשער הניצחון של וונדל. למכבי חיפה יש הרבה כאבי ראש לקראת המשחק, אבל אחד המפתחות להצלחה יהיה לפנות את הקשר הימני להצר את צעדיו של המגן המוכשר. אייל משומר, ראה הוזהרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

קישור

פאבלו הרננדז – ולנסיה

ולנסיה היא אחת הקבוצות האטרקטיביות והמהנות בספרד. שופעת יצירתיות ומלאה בשחקנים טכניים כמו וייה, סילבה, מאטה ופאבלו הנהדר. שער השוויון שכבשה אתלטיקו מדריד לרשת הלוס צ'ה בתוספת הזמן של המשחק בשבת (2:2), המחיש את הבעייתיות של העטלפים – הנאיביות, שמונעת מולנסיה לקפוץ מדרגה. עד אותו שער, ולנסיה שוב נראתה נהדר. פאבלו שיחק באגף והפגין עליונות טכנית והיה מעורב בבניית כל ההתקפות. השער שכבש היה מפגן נדיר של שליטה בכדור. בכל עונה אחרת, לולנסיה אולי היה סיכוי אמיתי בצמרת. בלה ליגה הנוכחית המקום הרביעי יהיה הישג ענק.

אנג'לו פאלומבו – סמפדוריה

איטליה היא מדינה שמרנית בכל הקשור לכדורגל שלה. האיטלקים אוהבים את המוכר, הישן והאהוב ומתייחסים בספקנות לזר ולחדש. בדיוק בגלל זה, איטליה מאוהבת בסמפדוריה. קבוצה צעירה, שנבנתה לאט על טהרת כישרונות צעירים מקומיים. אחרי ה-0:1 הביתי על אינטר, סמפ היא כבר תופעה ולא גימיק חולף. המאמן ג'יג'י דל נרי, שניצח את אינטר גם בעונה שעברה עם אטאלנטה, חשף כי הסוד הוא הגנה יציבה והחזקה בכדור ובשביל זה יש לו את הקפטן. הקשר האחורי הנפלא נטרל את משחק הקישור של אינטר, עזר לחוליה האחורית וניהל את המשחק של הבלוצ'רקיאטי ביד רמה. פאלומבו הוא היחיד בסמפ שנמצא בסגל הנבחרת. בקצב הזה, ליפי יצטרך לפקוד יותר בקביעות את אצטדיון לואיג'י פראריס.

זה רוברטו – המבורג

בקיץ, החליטה באיירן מינכן להציע לקשר הברזילאי בן ה-35 חוזה לעונה אחת בשכר נמוך. זה רוברטו ויתר, בחר בהמבורג וחזר לרדוף את קבוצתו לשעבר. הברזילאי היה בלתי ניתן לעצירה בניצחון המבורג 0:1 על סגנית האלופה. בסיום, נאלץ אולי הנס להגן על ההחלטה ולחפש תירוצים: "אם היינו משאירים אותו, לא היה מקום לצעירים", אמר היו"ר ולא הרשים אף אחד. אחרי שבעה מחזורים, המבורג ממשיכה לצעוד בראש טבלת הבונדסליגה ולגלות יכולת מרשימה. אלי גוטמן צריך לקוות שבחמישי הוא יקבל את המבורג של הליגה האירופית, זו שהפסידה 3:0 לראפיד וינה, ולא את זו של הבונדסליגה.

התקפה

פרננדו טורס – ליברפול

במחצית הראשונה של העונה שעברה, האל סיטי הייתה ההפתעה הנעימה בפרמיירליג. מאז, הנמרים נמצאים בסחרור עם שני ניצחונות ב-29 משחקי הליגה האחרונים. האל נראית השנה כמו בשר תותחים, מפורקת ומרוסקת בדרך לאחת הירידות העלובות בתולדות הפרמיירליג. ההגנה ספגה כבר 19 שערים בשבעה משחקים ובשביל חלוצים כמו פרננדו טורס, יריבות כאלה הן הזדמנות נפלאה לשפר את המאזן האישי. אל ניניו הרשית שלוש פעמים (פעמיים מבישולים של יוסי בניון) בניצחון 1:6, אבל גם הוא שהמבחן האמיתי שלו ושל האדומים יהיה מול יריבות אמיתיות. כמו זו שמחכה בסטמפורד ברידג' במחזור הקרוב.

רובי קין – טוטנהאם

ארבע שנים לא ניצחה טוטנהאם בחודש ספטמבר. אם בעבר היה זה בגלל פתיחה רעה, העונה התרנגולים נתקלו ביריבות קשות בדמות מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי. ברנלי, לעומת זאת, הייתה היריבה המושלמת על מנת לשבור את המנחוס. העולה החדשה נראית נפלא בבית, אבל מתפרקת שוב ושוב במשחקי החוץ. כך קרה גם בוייט הארט ליין כשהחלוץ האירי הפציץ רביעייה בניצחון הגדול 0:5. קין החמיא להארי רדנאפ, האיש שהחזיר אותו מהגיהינום באנפילד לתפקיד הכוכב בטוטנהאם. קינו כבר בן 29 עם רזומה עשיר בשערים, אך כמעט ללא תארים. קפיצת המדרגה שלו ושל רדנאפ תהיה להפוך את התרנגולים מקבוצת מרכז טבלה סימפטית למאיימת אמיתית על המקום הרביעי.

ודאד איביסביץ' – הופנהיים

18 שערים כבש חלוץ נבחרת בוסניה בחצי עונה, איים על שיא השערים של גרד מולר והפך את הופנהיים לסנסציה המדוברת של אירופה. אז הגיעה פציעה קשה שגמרה לו ולקבוצתו את העונה בחודש ינואר. בראשון, איביסביץ' חזר בגדול. עד הדקה ה-21 רשם הבוסני שלושה שערים בדרך ל-1:5 של הופנהיים על הרטה ברלין המתפוררת במה שהיווה השלושער המהיר השני בהיסטוריה של הבונדסליגה. הופנהיים ואיביסביץ' שוב איתנו ואילו הרטה, אחת ההפתעות הנעימות מאשתקד, הולכת ודועכת וימיו של המאמן לוסיין פאברה ספורים.

כוכב אורח

סבסטיאן אבראו – אריס סלוניקי

בקיץ, נבנתה באריס קבוצה מבטיחה במטרה להסתער על הצמרת. מאזיניו מונה למאמן ובסגל אפשר למצוא שישה ארגנטינאים, ארבעה ברזילאים ואורוגוואי אחד מוכר. 6,000 אוהדים נלהבים הגיעו לקבל את פניו של "אל לוקו" בשדה התעופה בסלוניקי. חמישה מחזורים הם חיכו לשער הראשון של העונה. אקס בית"ר ירושלים כבש את שער הניצחון ב-0:1 על קסאנטי סקודה עמוק בתוך תוספת הזמן וביסס את מעמדו כאליל החדש בעיר. בינתיים, הפרויקט באריס נראה טוב עם 10 נקודות מחמישה משחקים בדרך למקום הרביעי.

שווים אזכור

דניאל ארנזוביה (לה קורוניה) – העמיק את המשבר בויאריאל

פאבל קרמס (פרייבורג) – אוספים נקודות לעת צרה

סיימון רולפס (לברקוזן) – שער ניצחון בקלן

מארק המשיק (נאפולי) – הציל את המשרה של דונאדוני

קארים בנזמה (ריאל מדריד) – בכל שבוע אחר היה נכנס להרכב

אלברו נגרדו (סביליה) – הסיוט של בילבאו

קלאודיו פיזארו (ורדר ברמן) – נאבק על מלכות השערים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully