וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לאגואיסט בגלקסיה

28.9.2009 / 18:00

החילופים של פלגריני הבליטו שוב את הצד האנוכי של רונאלדו, ומה בכל זאת לא עובד בברצלונה? תומר יצחק סוגר מחזור בספרד

מדד הגלקטיקוס

אף אחד לא שם לב ולא ייחסו לזה יותר מדי חשיבות נוכח חזרתו המרגשת של רוד ואן ניסטלרוי, אבל כריסטיאנו רונאלדו ירד כעוס ועצבני כבר בשבוע שעבר, כשהוחלף לראשונה העונה בליגה, בדקה ה-79 בניצחון הקליל של ריאל מדריד על חרז האומללה. הפעם השנייה בה פינה את מקומו הייתה בשבת, ובמקרה הזה קשה היה לפספס את הזעם של הפורטוגלי שהתעלם ממאמנו ודחה את ניסיון לחיצת היד מצידו. בתחילת העונה בחנו במדריד את הסגל החדש ותהו מאין יכולות לצוץ הבעיות. על ראול אלביול ואסקיאל גאראי הנחבאים אל הכלים אף אחד לא חשב, קאקה ובעיקר צ'אבי אלונסו הוצגו כגורמים המאזנים שיעניקו למנואל פלגריני חדר הלבשה שקט ורגוע, ומספר אצבעות הופנו לעבר קארים בנזמה שהגיע עם מוניטין של פרחח מצרפת. כל היתר, איך לא, התמקדו בכריסטיאנו רונאלדו.

כפי שיודעים טוב מאוד אוהדי מנצ'סטר יונייטד, הקיצוני הפורטוגלי מציב לא אחת את טובתו האישית לפני טובת הקבוצה. אמנם אחרי השער החמישי שלו בליגה מול חרז - שער שהכניס אותו להיסטוריה כשחקן עם הספתח הטוב ביותר בריאל - טען רונאלדו כי "הפיצ'יצ'י או הפוצ'וצ'ו לא ממש מעניינים אותי", אך לכולם ברור שהתחרות הישירה מול ליאונל מסי ותואר מלך השערים שעשוי להוביל בהמשך לזכייה בכדור הזהב, חשובים לו עד מאוד. נראה כי פלגריני ופלורנטינו פרז יצליחו להתגבר על הבעיה הנקודתית הפעם וישקיטו את העניין במהרה, אך בהחלט אפשר לציין את נקודת הזמן הזו כסדק ראשון בממלכת הבלאנקוס.

מדד הפנטסטיקוס

בזמן שריאל חשפה נקודת תורפה ראשונה, גם אצל ברצלונה התגלה גורם מסוג אחר לגמרי שעלול להעיב על המשך העונה. אחת הבעיות הקשות של הבלאוגרנה בשנים האחרונות הייתה דלילות הסגל ביחס לשאר המועדונים הבכירים ביבשת. פפ גווארדיולה מודע לכך וניסה לשנות זאת העונה, אך שוב נותר עם 20 שחקנים פחות או יותר. לפיכך, המאמן צריך לנסות ולשלב כעת כמה שיותר שחקנים צעירים על מנת להפוך אותם לשחקני סגל לגיטימיים (כמו שעשה עם פדרו הצעיר) וליהנות מהם בשלבים מתקדמים יותר של העונה.

מול מלאגה האגרסיבית-על גבול הברוטאלית, גווארדיולה רצה לאפשר לזלאטן איברהימוביץ' וז'ראר פיקה מנוחה, אך נאלץ לזרוק את השבדי למערכה כבר במחצית הראשונה בעקבות פציעה של תיירי הנרי וגם הבלם הספרדי נכנס בתחילת המחצית השנייה במקום דמיטרו צ'יגרינסקי. שני המחליפים כבשו והובילו לניצחון, אבל המטרה בהשארתם מחוץ להרכב לא הושגה. לטווח ארוך, כאשר העומס יחל להשפיע ואלופת אירופה תיתקל בקבוצות נוספות מסוגה של מלאגה, הפציעות תהפוכנה תכופות יותר וברצלונה תינזק. הזמן להרחיב את הסגל ולהרוויח שחקנים נוספים הוא עכשיו, כשהעונה עוד בחיתוליה והקבוצה לא נתקלת בהתנגדות ממשית בליגה. באפריל-מאי זה עלול להתברר כמאוחר מדי.

קו העוני

ברביעי שעבר, בזמן שאנחנו התרגשנו משער הבכורה של בן סהר לרשת מלאגה, התרחש רגע אמוציונלי הרבה יותר באיצטדיון החדש של אספניול. במהלך המשחק התקבלה ההודעה כי לקפטן המנוח דניאל חארקה, שמת בקיץ הנוכחי מדום לב בזמן שאשתו ג'סיקה הייתה בהריון, נולדה בת בשם מרטינה.

איבן אלונסו, שנכנס כמחליף וכמובן שמע את הבשורה בזמן שישב על הספסל, הקדיש למשפחה את שער הניצחון כשהניף אצבעותיו אל על וסימן את הספרה 21, שהתנוססה במשך שנים על גב חולצתו של חארקה. אלונסו שב והזכיר את אותו אירוע טרגי שנפל על אספניול כרעם ביום בהיר דווקא בעת שיצאה לדרך חדשה, ואולי עם השגת הניצחון הראשון בבית החדש רמז פעם נוספת לכך שמן הראוי לקרוא לאיצטדיון קורנייה-אל פראט על שמו של חארקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully