וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר - הפועל פ"ת: הריאליטי של שום

מאמן בית"ר הסביר לשחקניו לקראת המשחק (19:30, ספ' 1) כי אין מה להתמרמר מישיבה על הספסל ונתן את ריאל כדוגמה

לאחר הניצחון על הפועל תל אביב וההעפלה לרבע גמר גביע הטוטו ברביעי, תארח בית"ר ירושלים את הפועל פתח תקוה (שבת, 19:30, שידור חי בספורט 1) ותנסה לסגור שבוע עם שני נצחונות, ולהשלים נצחון שני ברציפות על קבוצה מאם המושבות. כזכור, במחזור הקודם ניצחה מחזיקת הגביע את מכבי פתח תקוה 1:3. לבית"ר זכרונות לא נעימים מהיריבה שבשנה שעברה גרמה למחזיקת הגביע כאבי ראש גדולים בטדי.

העולה החדשה התארחה אצל הדאבליסטית במחזור השישי, אך למרות הפערים על הנייר ויתרון מוקדם שהעניק מיכאל זנדברג, הכחולים שלטו במגרש והיו ראויים לניצחון. הסיום היה דרמטי כשבדקה ה-71 הצליח שמעון אבוחצירא להשוות רק כדי לראות איך בדקה ה-85 אבירם ברוכיאן מעלה את בית"ר שוב ליתרון. הקבוצה של אלי מחפוד הגיעה לעוד מספר מצבים מצויינים אך לא ניצלה אותם, עד שאבוחצירא פרץ בדקת הסיום לרחבה והוכשל על ידי שמעון גרשון. אורי אוזן בעט את הפנדל והשווה את התוצאה ל-2:2. עד כה נפגשו שתי הקבוצות 80 פעמים, כשבית"ר יצאה עם ידה על העליונה 32 פעמים והפועל פ"ת רק 19. 29 פעמים נפרדו הקבוצות ללא הכרעה, פעמיים מהן בעונה שעברה.

יצחק שום הזהיר את שחקניו מפני שאננות והבהיר להם באסיפה הקבוצתית כי: "כל קבוצה שמשחקת מולנו רוצה להוכיח את עצמה, תנו כבוד לפתח תקוה. מדובר בקבוצה קשה וזה לא משנה כמה נקודות יש לה", הבהיר שום לשחקניו. לרשותו של המאמן יעמוד סגל מלא, כשגם טוטו תמוז ושמעון גרשון, שנפצעו ברביעי, יהיו כשירים. אבירם ברוכיאן, שעובר סדרת טיפולים מיוחדת בברכו, כשיר למשחק, ויפתח בהרכב. הקפטן ימשיך בטיפולים בשבועות הקרובים לצד האימונים, במטרה להגיע להחלמה מלאה ללא צורך בניתוח.

המאמן גם השתמש בריאל מדריד כאנקדוטה לכך שלא כולם יכולים לפתוח וכי אין צורך להתמרמר מישיבה על הספסל. "במשחק של ריאל מדריד מול אספניול, בדקה ה-72 נכנס השחקן הכי יקר בעולם - רונאלדו - וזה משחק ליגה. עוברות שש דקות ונכנס הכוכב הכי גדול שלהם – הקפטן ראול".

שום גם השתמש בקבוצה הספרדית כאמצעי להדגשת חשיבות התשוקה למשחק: "ברגע שהוא נכנס הוא עשה לחץ על הבלמים של היריבה במשך שתי דקות למרות שהוא לא היה צריך לעשות את זה. הוא רצה להלהיב את הקבוצה שלו. ראול הגדול מכולם בכל הזמנים במדריד נכנס כשהם מובלים 0:2 ומכניס את הקבוצה להתלהבות. גם אני, אחרי מה שעברתי בכדורגל, זה עשה לי משהו כי את זה לא כל יום רואים".

המאמן ימשיך לתת אמון בשחקנים שניצחו את מכבי פתח תקוה, אך לא יתעלם מיכולתו הטובה של חן עזריאל שהוסב על ידו לעמדת המגן הימני במשחק גביע הטוטו וזכה למחמאות. באגף השני ימשיך אבי ריקן לפתוח, כשבאמצע ישחקו צמד הבלמים המנוסים שמעון גרשון ואריק בנאדו. עידן טל וקובי מויאל יאיישו את מרכז המגרש, כשפאולו דה לה האסה הפרואני ימתין להזדמנות מהספסל. עידן ורד, אבירן ברוכיאן ועמית בן שושן ישחקו בהתקפה לצידו של ברק יצחקי.

הרכב משוער: אריאל הרוש, אבי ריקן, שמעון גרשון, אריק בנאדו, חן עזריאל, קובי מויאל, עידן טל, עידן ורד, אבירם ברוכיאן, עמית בן שושן, ברק יצחקי

הפועל פ"ת: אברבנל לא הגיע לאימון, חוטבא יפתח

19 בנובמבר 2005. זאת הייתה הפעם האחרונה שהפועל פתח תקוה ניצחה את בית"ר ירושלים בליגה. ומי כבש אז את שער הניצחון? אלנתן סלמי. החלוץ יפתח גם בשבת בתקווה לחולל שוב הפתעה. גם המשחק ההוא, אגב, התקיים בטדי. מאז, מתוך שמונה מפגשים ניצח בית"ר בששה.
.
מגן הפועל פתח תקוה, אלי אברבנל, ייעדר מהמשחק הקרוב של קבוצתו מול בית"ר ירושלים. המגן לא הגיע לאימון ביום שישי בטענה שהוא חולה ויישב ביציע. מי שאמור להחליף אותו הוא המגן הצעיר איאד חוטבא, שעושה רושם טוב על המאמן דני ניראון. בקבוצה אמרו עליו: "כנראה שמצאנו את היורש לאברבנל. הוא אחד ההפתעות הנעימות בקבוצה". גם גיא צרפתי שסובל ממתיחה מאז המשחק מול מכבי חיפה ייעדר.

החלוץ אלנתן סלמי יחזור להרכב לאחר שלא שותף במשחק גביע הטוטו מול מכבי חיפה, כשלצדו יפתח מי שכבש את השער היחיד לזכות קבוצתו, עוסמן בשירו. דני לוי אמר לשחקן השבוע: "אתה אחרי צום הרמדאן, עכשיו תראה לכולם מי אתה". לאחר תקופה ארוכה יחסית בה לא דיבר, היום אמר לוי לשחקנים: "אפשר לנצח את בית"ר, אין להם שחקנים יותר טובים משלנו". ביום שלישי אמור להגיע לישראל החלוץ ג'ון פלאסיוס. בינתיים חל עיכוב בהגעתו של החלוץ הליברי ויקטור קאר, אך במועדון מתכוונים להנפיק לו ויזה בימים הקרובים אם יוכל להגיע.

הרכב משוער: שניר דורי; איאד חוטבה, גל כהן, עמנואל מתיאס, ג'ורג' גברו; קובי דג'אני, תומר בן חיים, עידן סרור, ג'יימס קוקו לומל; עוסמן בשירו, אלנתן סלמי.

עדכון ראשון: 25/9 13:17

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully