וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליצנשטיין: "חוצפה שמלאך ערער, לא מגיע לו פרס"

24.9.2009 / 12:44

בית המשפט העליון דן בערעור של זורק החזיז ממלחה, השופט לוי: "העונש חסר פרופורציה? הפגיעה בקורבן חסרת פרופורציה"

גדעון צנטנר

צילום: גדעון צנטנר
עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט העליון דן היום (חמישי) בערעור שהגיש יוסי מלאך, שנידון לשלוש שנות מאסר בעקבות זריקת החזיז שפצע מאבטח במהלך משחק הכדורסל באולם מלחה בין הפועל ירושלים להפועל חולון לפני שנתיים. מלאך, 21, שהורשע על פי הודאתו בעבירות של מעשה פזיזות ורשלנות. טען כי הסכום שעליו לשלם לגליצנשטיין - 150 אלף שקל - גבוה מהסכום האמיתי הנדרש לפיצויו.

כמו כן, פרקליטיו של מלאך, עו"ד שרון ונהרי ומשה סוחמי, אמרו שבית המשפט המחוזי התעלם במתן גזר הדין משיקולי שיקום הנאשם והתייחס אך ורק למימד ההרתעתי של העונש. בשלב מסוים אמר עו"ד נהרי כי מדובר בעונש חסר פרופורציה, ואז העיר לו השופט אדמונד לוי: "העונש חסר פרופורציה? הפגיעה בקורבן חסרת פרופורציה ומעשה נורא".

לאחר הדיון אמר המאבטח שנפצע, יואב גליצנשטיין, כי הוא מאוד יצטער אם בית המשפט יקל בעונשו של מלאך, והתקומם על כך שלא ניתן לו לבטא את עצמו במהלך הדיון. "באתי לוודא שלא יהיו טעויות", אמר גליצנשטיין, ששתי אצבעות שלו נכרתו בתקרית, "אני לא חושב שמגיע לו פרס. במדינה שלנו מחלקים פרסים לפושעים. לא חושב שצריכה להיות סימפתיה לאנשים שפוגעים באנשים או להקל בעונש שלהם. לדעתי, זו חוצפה בכלל שהוא הגיש ערעור על דבר כזה".

ההחלטה תתקבל במועד מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully