וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם אגייאר רוצה את בית"ר, שישלם"

דור בלך

23.9.2009 / 17:37

נושיו של גאידמק, ביניהם לוי קושניר, לא מבינים את הזעם כלפיהם. "שיכעסו על גאידמק שהשאיר את הקבוצה כבת ערובה"

לאחר שבית המשפט עדכן שלשום (שני) את סכום החוב של ארקדי גאידמק לאנשי העסקים לוי קושניר ובלרם צ'רנוי לכ-100 מיליון שקלים, צפה שוב סוגיית עיקול מניות בית"ר ירושלים לשניים. כזכור, גאידמק רכש מהשניים מניות בסכומי עתק, אך במשך שנים לא העביר להם את סכום הרכישה, שבינתיים תפח עקב ריבית לסכום האסטרונומי, ולכן כל רכושו מעוקל לטובתם עד הסדרת החוב. עד שלא יוסדר החוב, לא יוכל גאידמק להעביר את מניות הקבוצה לגומא אגייאר, אלא אם השניים יסכימו לוותר על עיקול המניות.

אגייאר, שמצידו מעוניין להשלים את הליך הרכישה, זועם על העיקול ומפנה את עיקר זעמו אל עבר הנושים. "מה הם רוצים?, את הקבוצה לעצמם?, שאני אעזוב? הם יביאו את בית"ר לפשיטת רגל", זעם המיליארדר. "איפה הם היו כששילמתי את החובות של המועדון? מבחינה משפטית אין לי מה לעשות, אבל אלחם בזה באמצעות התקשורת כי הם מזיקים לקבוצה ויביאו לפירוקה".

הנושים מצידם, שעד כה שמרו על שתיקה, לא מבינים את פשר זעמו של אגייאר. "העיקולים אינם נושא חדש, הם הוטלו כבר לפני חודשים רבים ואינני מבין למה הנושא עלה שוב", הסביר לוי קושניר. "העיקול הוא גם לא על בית"ר עצמה, אלא על בית"ר כחלק מרכושו של גאידמק יחד עם כל רכושו, ולא רק לנו אלא לכל נושיו".

כזכור, הקבוצה, יחד עם שלושת בתיו של גאידמק בהרצליה פיתוח, בירושלים ובקיסריה, רכבי ההאמר והמרצדס, וכלל מניותיו בארץ, מעוקלים במקביל גם לאיש העסקים יוסף טרוים, לו חייב גאידמק כ-30 מיליון שקלים, וכן לאורי שני לו חייב האוליגרך כ-10 מיליון שקלים וגם לקושניר וצ'רנוי.

מקורביו של לוי קושניר יודעים לספר כי הוא עצמו אינו מעוניין להעביר את בית"ר לרשותו או לפגוע בה וכי יועץ התקשורת של קושניר, רונן צור, ידוע כאוהד בית"ר ירושלים. "אם בית"ר או מישהו מטעמה יפנה אליו ויבקש לבטל את העיקול על מניות המועדון, הוא יעביר את הבקשה לעורכי דינו שיחליטו מבחינה עסקית האם זה אפשרי", הסבירו אותם מקורבים.

"בימים אלה אנחנו שוקלים את מעמדו של אגייאר"

"לאף אחד אין משהו אישי נגד בית"ר ירושלים או גומא אגייאר, מדובר בעניין כלכלי עסקי נטו", הסביר לוואלה! ספורט עורך הדין שחר הררי, המייצג את יוסף טרוים. "אם כבר הם צריכים לכעוס על גאידמק שצבר חובות ולא שילם ולמעשה גורם להם להיות בני ערובה.

"בימים אלה אנחנו שוקלים את מעמדו של אגייאר", חשף הררי. "משום מה הוא מכנה את עצמו הבעלים של בית"ר ירושלים, כך הוא גם מתנהג בפועל למרות שהוא מעולם לא נרשם כבעלים. אם הוא ימשיך בדרך זו שהוא הבעלים בפועל אבל לא על הנייר נבקש מבית המשפט למנות כונס נכסים על המניות. המהלך של אגייאר הוא ניסיון לעקוף את צווי העיקול בכל מיני דרכים לא ברורות.

"הכול נעשה כדי להימנע מלשלם למעקלים את מה שמגיע להם. בחישוב של כל העיקולים ביחד, זה מגיע לסכום המתקרב ל-150 מיליון שקלים. אם אגייאר היה הבעלים הוא היה צריך לשלם את החובות לנושים, ואם הוא יבחר להירשם כבעלים ולא לשלם את החובות, בית"ר תלך לפירוק. אף אחד לא מצפה ממנו לשלם את הסכום הדמיוני הזה, אבל אם הוא רוצה את הקבוצה שיפנה אל הנושים ויציע להם לקנות מהם את הקבוצה", ממשיך הררי. "גאידמק שילם כ-28 מיליון שקלים כשקנה את בית"ר, ואני מאמין שסכום דומה שיחולק בין כל הנושים בהחלט יספיק".

אגייאר מצידו הצהיר כבר לא פעם כי מבחינתו ארבעת מיליוני הדולרים שהעביר בקיץ לטובת כיסוי חובות הקבוצה הם גם דמי רכישת הקבוצה מגאידמק ביום בו הדבר יתאפשר, ולכן לא נראה כי יסכים להוסיף עוד עשרות מיליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully