וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות, טהיטי, טעה

22.9.2009 / 12:14

עבורכם היא תהיה הנבחרת הכי צבעונית ומיוחדת באליפות העולם עד גיל 20, אבל מאמן טהיטי רק רוצה לחזור הביתה בשלום

כדי לחזות בתוצאות העברתה של אוסטרליה לאזור האסייתי בטורנירים של פיפ"א לא נהיה צריכים לחכות למונדיאל בעוד שנה, אליו אולי תעלה ניו זילנד. טהיטי, שאם לא תפתיע בגדול תשמש כשק החבטות של בית ב' בו משחקות גם ספרד, ניגריה ו-ונצואלה, היא ההוכחה לכך שמשהו יצטרך להשתנות בשיטה, אבל בינתיים אנחנו נוכל ליהנות מנבחרת כדורגל שספק אם נשמע עליה שוב.

הנערים הצעירים מהאי שבפולינזיה הצרפתית עשו את הבלתי ייאמן אחרי שחלפו על פני איי פיג'י וניו זילנד, אבל במדינה שהספורט הפופולארי בה הוא ראגבי, יודעים שכדי למנוע בושות גדולות יש צורך בהכנה ארוכה. לפיכך, את ההכנות שלה לטורניר במצרים התחילה הנבחרת הצעירה לפני חודשים ארוכים וכדי לשפר את החיבור בין השחקנים צירפה ההתאחדות המקומית את אותה נבחרת לליגה המקומית.

את השחקנים החובבים מדריך שוער נבחרת צרפת לשעבר, ליונל שרבונייה, שמשמש גם כיועץ מיוחד להתאחדות המקומית ונחשב באי בו גרים כ-178 אלף תושבים, לאליל כדורגל ענק. שרבונייה שגדל באוקזר – אחד מבתי הספר לכדורגל הנחשבים ביותר בצרפת – תרם מהידע שלו ומאז שלקח על עצמו את המשימה, עסק בעיקר בלימוד. הוא ערך לשחקניו מחנות אימונים, הכניס אותם לכושר משחק וקבע עבורם משחקי אימון נגד יריבות חזקות יותר, כדי שישלמו את שכר הלימוד בצורה המהירה ביותר. לפני כחודש הגיעה נבחרתו למחנה אימונים בצרפת והוא לקח את שחקניו למשחק ליגה של אוקזר "כדי שהשחקנים יראו איך נראה כדורגל ברמות הגבוהות ביותר".

אלא שעם כל הסימפטיה לסיפור צבעוני ומיוחד, המטרה הגדולה של טהיטי תהיה לסיים עם כמה שפחות שערים ברשת, לפחות נגד ניגריה וספרד שיציגו את אותם שנתונים שלפני שנתיים הגיעו לגמר אליפות העולם עד גיל 17. "אני לא בטוח שננצח משחק באליפות, אבל אני מבטיח שתהיה לנו נבחרת ממושמעת ושניתן את כל מה שיש לנו", אמר שרבונייה לאחרונה. גם הוא יודע שבמקום בו הכדורגל הוא כמעט שפה זרה, הימנעות מתבוסות והצגתם של שחקן אחד או שניים שיצליחו להירשם בפנקסי מגלי הכישרונות, יהיו בבחינת הישג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully