וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל החג

21.9.2009 / 15:17

ראש השנה של ענבל מנור היה פשוט: מסי, גיגס, איטליה והרבה בונדסליגה. מכל אלה הוא הרכיב את נבחרת המחזור של אירופה

בסוף שבוע מטורף ומרגש בו קיבלנו את הדרבי של מנצ'סטר, את הדרמה בין ווסטהאם לליברפול ואת ברצלונה וריאל מדריד שכבשו חמישיות בחצי הילוך, נותר רק לברך על דבר אחד: כמה טוב שהחג נפל השנה על סוף השבוע. נבחרת המחזור של אירופה לא יצאה לחופשה, לא מאמינה בפגרה ומגיעה אליכם עם 11 המצטיינים של המחזור הנהדר בספרד, אנגליה, איטליה, גרמניה וצרפת בהרכב התקפי במיוחד, וללא פרנצ'סקו טוטי וכריסטיאנו רונאלדו שהורדו לספסל ברגע האחרון. גם על הכוכב האורח שלנו עבר סוף שבוע פנטסטי מבחינה התקפית במדי קבוצתו ההולנדית.

שוער

הוגו לוריס – ליון

שער שוויון של בפטימבי גומיס בדקה ה-85 מנע מליון הפסד ראשון העונה, אבל הכוכב האמיתי ב-1:1 עם סן ז'רמן הוא השוער הצרפתי הנפלא. לוריס רשם סדרה של הצלות מרהיבות וגילה אינסטינקטים מצוינים כשבלם שוב ושוב את שחקני פ.ס.ז' ובמיוחד את החלוץ גיום הוארו, שהגיע פעמיים למצב של שער בטוח, אך נותר מתוסכל. ההופעה ההרואית של לוריס השאירה את ליון במשחק ואפשרה לה לגנוב נקודה שלא הגיעה לה. השוער בן ה-23, שהורחק במהלך משחקה של צרפת בסרביה, הוכיח שוב מדוע הוא ראוי לאפודת ההרכב של הטריקולור.

הגנה

מגן ימני: כריסטיאן זקארדו – פארמה

ארבע קדנציות שונות היו לפרנצ'סקו גווידולין, מאמן פארמה, בשנים האחרונות בפאלרמו. המאמן הוותיק ידע יחסי אהבה – שנאה עם הבעלים השערורייתי, מאוריציו זמפאריני, שפיטר אותו שוב ושוב רק כדי להחזירו לתפקיד. אחרי הפעם האחרונה, לפני כשנה וחצי, נשבע גווידולין לא לעבוד יותר עם זמפאריני. בראשון, השניים נפגשו כיריבים והמאמן השיג צדק ספורטיבי עם ניצחון 0:1. מי שחתום על שלוש הנקודות הוא עוד אקס פאלרמו, המגן הימני שחזר הקיץ לסרייה A לאחר שספג הרבה ביקורות אישיות על העונה בוולפסבורג, כבש את השער היחיד במשחק ורשם משחק הגנה מצוין. אחרי ארבעה מחזורים, פארמה מוצאת עצמה במרומי המקום החמישי באיטליה.

בלם: כריסטופר שורש – קלן

בניגוד לגווידולין, זבונימיר סולדו הגיע עם הרבה גאווה למשחק בשטוטגרט, מקום כיכב במשך עשור כשחקן. המאמן הקרואטי של קלן פגש על הקווים את חברו הטוב, מרקוס באבל, ויצא מהמפגש עם ניצחון ליגה ראשון העונה. סולדו זרק למערכה את בלם הרכש בן ה-20 וקיבל ממנו הופעה נפלאה. הילד שיתק לחלוטין את פאבל פוגרבניאק ועזר בבניית ההתקפות המתפרצות של קבוצתו. שורש, שגדל בהרטה ברלין ורשם בסך הכל משחק חמישי בבונדסליגה, הגיע לקלן לאחר שנתיים בריאל מדריד ב'. ימים יגידו האם יצטרף לרשימת השחקנים שפוספסו על ידי הבלאנקוס.

בלם: תומאס ורמאלן – ארסנל

ארסן ונגר תמיד היה ידוע בטביעת עין לשחקנים צעירים מוכשרים. בקיץ, כשל המנג'ר הצרפתי בחיזוק קבוצתו, גם ובעיקר בגלל שסירב לזוז מעקרונותיו ולשלם סכומי העברה מוגזמים. ורמאלן הוא למעשה שחקן הרכש היחיד שהגיע לאמירייטס, תמורת כ-12 מיליון יורו. בינתיים, הבלם הבלגי לא מפסיק לכבוש. מול וויגאן האנמית, ורמאלן הרשה לעצמו לעזור להתקפה וחגג צמד נדיר לבלם. בפתיחת העונה, התותחנים, הקבוצה המושמצת של הקיץ, מפגינים עליונות בעיקר מול הקטנות, אבל גם ונגר יודע מה משמעות העובדה ששחקן ההתקפה המוביל שלך הוא בכלל בלם.

מגן שמאלי: אשלי קול – צ'לסי

הדרבי הענק של מנצ'סטר קצת השכיח את הסיפור האמיתי של המחזור השישי בפרמיירליג. לא רק שצ'לסי עדיין מושלמת, היא גם מציגה כדורגל מושלם שלא ראינו ממנה גם בימים העליזים ביותר של מוריניו. הבלוז, ללא שינויים בקיץ, עובדים כמכונה משומנת ומציגים כדורגל קבוצתי מבריק. למפארד זוהר, באלאק חזר לעצמו, לדרגובה חזר החיוך לפנים, אבל מעל כולם נמצא המגן השמאלי, שממחיש בכל שבוע את חשיבותו של מגן מודרני. הגיחות הבלתי פוסקות של קול, האיום הבלתי פוסק על היריבה והמסירות הנפלאות הופכות אותו לאחד הברגים המשמעותיים במשחק ההתקפה של אנצ'לוטי. ב-0:3 על טוטנהאם קול כבש ועזר בבניית השניים האחרים, בעוד משחק שממתג אותו כמגן השמאלי הטוב בעולם.

קישור

איביצ'ה באנוביץ' – פרייבורג

הרטה ברלין הופכת אט אט לסיפור העצוב של הבונדסליגה בפתיחת העונה. הקבוצה של לוסיאן פאבר, שסיימה אשתקד במקום הרביעי והוליכה את הטבלה במשך מספר מחזורים, ספגה הפסד חמישי בשישה משחקים וירדה למקום האחרון. זה לא היה סתם הפסד. פרייבורג, העולה החדשה, התעללה בהרטה עם 0:4 באצטדיון האולימפי, וערערה את מעמדו של המאמן השוויצרי. כוכב המשחק היה באנוביץ', הקשר הקרואטי בן ה-29. באנוביץ' שלט במשחק, ניהל את המשחק של פרייבורג במסירות גאוניות, כבש פעמיים והוסיף בישול תוך שהוא מנצל הגנה שערורייתית ועלובה של המארחים.

מרקו פדאלינו – סמפדוריה

הכירו את הלהיט החדש של הסרייה A. קרוב ל-20 שנה חלפו מאז הקבוצה הנהדרת שזכתה בגביע המחזיקות, אליפות איטליה וגביע אירופה לאלופות בין 1989 ל-1992 וכעת, סמפדוריה חוזרת לקדמת הבמה של הכדורגל האיטלקי. ג'יג'י דל נרי בנה קבוצה התקפית, צעירה ולוחמנית. אנטוניו קסאנו הנפלא מככב ומנהיג ולידו שמות שאולי נשמעים אפורים, אבל עובדים בצורה פנטסטית על המגרש. אחד מאותם שמות הוא פדאלינו. הקשר השוויצרי בן ה-25 נכנס במחצית וסיים עם צמד ב-1:4 על סיינה – מנת שערים כפולה מזו שהייתה לו בכל העונה שעברה. סמפ נכנסת לשבוע לא קל בו תתארח אצל פיורטינה ותארח את אינטר. אז נוכל לדעת האם התופעה נמצאת כאן כדי להישאר.

ריאן גיגס – מנצ'סטר יונייטד

בעוד הרבה שנים, כשנספר לנכדי על הדרבי הענק של מנצ'סטר בראש השנה תש"ע, נזכור את שער הניצחון של אואן, את תוספת הזמן השנויה במחלוקת ואת התגובה של פרגוסון. ספק אם נזכור את ריאן גיגס. מהנדס הניצחון. האיש שבגיל 36 לא הפסיק לרוץ והבריק את מסירות ענק. האיש שתפס את מקומו של כריסטיאנו רונאלדו כבועט הכדורים הנייחים של היונייטד ועשה את זה בצורה מושלמת. האיש שסיים את המשחק עם שלושה בישולים, ביניהם כדור העומק שהפך את אואן לגיבור היום. גיגס הוא דוגמא ומופת. המודל לחיקוי האמיתי. שלא ייגמר לעולם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

התקפה

ליאו מסי – ברצלונה

לקח לפנומן שלושה שבועות להיכנס בפעם הראשונה (וכנראה לא האחרונה) לנבחרת המחזור של אירופה. 24 שעות לאחר שחתם על חוזה חדש, מסי פגש את היריבה האהובה עליו, אתלטיקו מדריד, ולהטט עם צמד ובישול. ברצלונה, בהילוך ראשון וללא מאמץ יוצא דופן, ירדה מהמגרש עם 2:5 קליל שמעורר תהיות לגבי מה שצפוי לנו בהמשך העונה בלה ליגה. גם ז'ואן לאפורטה יצא מחויך, ולא רק בגלל הניצחון. סעיף השחרור החדש של מסי עומד על 250 מיליון יורו. בימים כאלה, אתה פשוט לא יכול להרשות לעצמך לקחת סיכונים.

פרננדו טורס – ליברפול

לא מעט ביקורת נשמעה בשבועות האחרונים באנגליה על כושרו של פרננדו טורס בפתיחת העונה. אל ניניו שמע, הפנים וסתם לכולם את הפה עם צמד נפלא בניצחון החוץ 2:3 על ווסטהאם. "כשהוא משחק ככה, הוא החלוץ הטוב בעולם. בלתי ניצן לעצירה", פרגן ג'יימס טומקינס, מגן הפטישים. "הוא פשוט פנטסטי", הוסיף רפא בניטז. השבוע, משיק טורס את האוטוביוגרפיה שלו שבינתיים חסר בה פרק משמעותי, פרק על זכייה באליפות עם ליברפול.

פרננדו יורנטה – אתלטיק בילבאו

פתיחת העונה בלה ליגה מצביעה על מגמה מדאיגה. בארסה וריאל שולטות ללא עוררין ודוהרות למרוץ אליפות דו ראשי. על הרקע הזה, אפשר לציין את פתיחת העונה הנפלאה של הקבוצה הבאסקית. בילבאו נותרה מושלמת אחרי הניצחון 2:3 על ויאריאל, אבל גם בסן מאמס יודעים שהנקודות הללו יעזרו ליום סגריר יותר מאשר הן מסמנות מגמה להמשכיות בצמרת. מי שכרגיל נראה מצוין הוא פרננדו יורנטה. החלוץ הבאסקי סגר סוף שבוע ענק – אחרי צמד בליגה האירופית, הוסיף עוד שני כיבושים והטביע את הצוללת הצהובה והוא ממשיך לבסס את מעמדו כאחד השמות החמים בכדורגל הספרדי.

כוכב אורח

לואיס סוארז – אייאקס

את לואיס סוארז אין צורך להציג. החלוץ האורוגוואי הנפלא פתח את העונה בסערה ואחרי שבעה מחזורי ליגה עומד מאזנו על 10 שערים. מתוכם, רביעייה מופלאה בניצחון 0:4 על ונלו ביום ראשון. הרביעייה לא הרשימה את מאמן אייאקס מרטין יול שאמר: "סוארז לא היה כל כך מרשים". ייתכן ויול מעוניין להוריד את הכוכב שלו לקרקע, ואולי האמירה הזו נועדה בכלל למנוע מעבר של הסקורר לקבוצה בכירה באירופה. בסך הכל, אחרי 27 שערים אשתקד ופתיחת עונה פנטסטית, גם יול יודע שלא יוכל להחזיק את סוארז באמסטרדם לאורך זמן.

שווים אזכור

יוסי יסקלאיינן (בולטון) – הציל נקודה נגד סטוק

סמי היפיה (לברקוזן) – לא נס ליחו

דארן פלצ'ר (מנצ'סטר יונייטד) – ההגנה של הסיטי הזניחה אותו

סיאד סליחוביץ' (הופנהיים) – הסיוט של מנשנגלאדבך

פרנצ'סקו טוטי (רומא) – אז מה אמרת, ראניירי?

ממאדו ניאנג (מארסיי) – רבע שעה חלומית הספיקה

כריסטיאנו רונאלדו (ריאל מדריד) – זה עוד יגיע, ילד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully