וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: עניין של מסורת

19.9.2009 / 13:04

היריבויות העתיקות בין הג'טס לפטריוטס ובין הקאובויס לג'איינטס יעמדו במוקד המחזור השני ב-NFL. הסיינטס בפילדלפיה

דומה שאין עוד ענף שבו לפציעות יש משמעות כה גדולה כמו ה-NFL. העונה הסדירה אורכת ארבעה חודשים בלבד, וכגודל הציפיה גודל האכזבה. הנה, עובר לו שבוע אחד, ואוהדי שיקגו ברס רואים את העונה שלהם נזרקת לפח בגלל שורש כף היד של בריאן אורלכר. בפילדלפיה מנצחים, אבל דונובן מקנאב חוטף בומבה בצלעות. בניו אינגלנד, כמיטב המסורת, הולך שחקן מפתח בהגנה כבר בפתיחה. ובבפאלו... טוב, אין כבר מה להגיד על בפאלו.

בריאן אורלכר שחקן שיקגו ברס. Jeffrey Phelps, AP
עובר לו משחק אחד, ומתברר שהוא גמר את העונה. אורלכר/AP, Jeffrey Phelps

את העונה הזו פתחנו עם מאזן פיגוזי של 12 מ-16 (ואם לא נס סינסינטי זה היה 13 מ-16), ולא נשקוט על השמרים עד שנגיע למאזן ה-50 אחוז ההו-כה-אופייני. ועכשיו, בואו נראה מה מכינות לנו הרשתות:

METV:

20:00: ניו יורק ג'טס - ניו אינגלנד

23:15: שיקגו - פיטסבורג

FOX:

20:00: פילדלפיה - ניו אורלינס

ESPN:

3:20, בין ראשון לשני: דאלאס - ניו יורק ג'איינטס

3:30, בין שני לשלישי: מיאמי - אינדיאנפוליס

דסטין קלר שחקן ניו יורק ג'טס מול ברנדון מריוודר שחקן ניו אינגלד פטריוטס. Stephan Savoia, AP
תמיד טוב לראות משחק כזה. דסטין קלר מהג'טס מול ברנדון מריוות'ר מהפטריוטס/AP, Stephan Savoia

סאנצ'ז מוכן לבריידי (שעה ראשית: 20:00)

ניו יורק ג'טס (0:1) - ניו אינגלנד (0:1)

שתי הקבוצות ניצחו בסגנונות שונים בשבוע שעבר. הג'טס עשו זאת ביוסטון בעזרת ההגנה ומשחק הריצה, הפטריוטס בעזרת בפאלו. טום בריידי מגיע למבחן חוץ קשה במדולנדס העוין, כשהפאטס עלולים לסבול קשות מחסרונו של ג'רוד מאיו הפצוע, משום שתומאס ג'ונס ולאון וושינגטון חושבים על חריש עמוק בשדה. התאקל קריס ג'נקינס בסימן שאלה בניו יורק. ההיסטוריה מראה על שוויון מושלם במפגשים (1:49:49), מה שמבטיח עוד דרמה.

התחזית: ההיסטוריה המודרנית מראה ששתי הקבוצות אוהבות להתארח יותר מלארח. ניצחון לניו אינגלנד


אטלנטה (0:1) - קרוליינה (1:0)

שיחת השבוע בשארלוט הייתה, כמובן, ג'ייק דלהום, שמופע האימה שלו בהפסד לפילדלפיה שלח לכיוונו שוב את חצי הביקורת. הגנת הפאלקונס הייתה קשוחה מאוד בניצחון על מיאמי, ודלהום יודע שהוא חייב להיזהר ולהיות אחראי יותר. מייקל טרנר מקווה לפתוח מבערים מול הגנת הריצה של הפנת'רס, לאחר שלא עשה זאת בשבוע שעבר מול הדולפינס.

התחזית: כמו שזה נראה, הסיכוי של דלהום והפנת'רס קלוש. ניצחון לפאלקונס


דטרויט (1:0) - מינסוטה (0:1)

ג'ים שוורץ יודע שהדרך אל הארץ המובטחת בדטרויט עוד ארוכה. הליונס נראו בשבוע שעבר כמו הליונס שהכרנו, כשלא יכלו לעצור שום דבר בניו אורלינס. הפעם מגיע מולם ברט פארב, שמכיר אותם היטב מימיו בגרין ביי (ושאגב - לא באמת אהב לשחק נגדם בחוץ) ושצפוי לתת לא אחת את הכדור לאדריאן פיטרסון, שינסה להמשיך מומנטום של 180 יארד ושלושה טאצ'דאונים שהוא סוחב מהמפגש עם קליבלנד.

התחזית: ניצחון למינסוטה

ג'ייק דלהום שחקן קרוליינה פנת'רס לצד ג'וש מקקאון. Nell Redmond, AP
דרושה תוכנית חלופית, או שגם המשחק באטלנטה ייראה ככה. דלהום/AP, Nell Redmond

גרין ביי (0:1) - סינסינטי (1:0)

ארון רוג'רס הוכיח, סופסוף, בשבוע שעבר שהוא יכול לעבוד במאני-טיים. בהגנה יחסר לפאקרס הסייפטי אטארי ביגבי, הפצוע בברכו, כשהתאקל בי ג'יי ראג'י בסימן שאלה. הבנגאלס ראו, לצערם, איך העסק עובד מהכיוון ההפוך, עם הטאצ'דאון החולני של ברנדון סטוקלי מדנבר. קרסון פאלמר, צ'אד אוצ'וסינקו ויתר השחקנים בכתום-שחור יודעים שפתיחה נוספת של 2:0 תוציא הרבה מאוד שדים מהארון. לא בטוח שהידיעה הזו תעזור להם.

התחזית: ניצחון לפאקרס


ג'קסונוויל (1:0) - אריזונה (1:0)

הג'אגוארס מיררו את החיים ליריבה הוותיקה מאינדיאנפוליס, אבל כמעט כמו תמיד, נכנעו בסיומו של משחק צמוד. אצל הקרדינלס חזרה ועלתה בעיה ישנה בהפסד לניינרס: אין משחק ריצה. אריזונה שיחקה למעשה עם תופס אחד בשבוע שעבר, לארי פיצג'ראלד, משום שאנקואן בולדין היה נוכח-נפקד וסטיב ברסטון לא שיחק. הסיכוי שהיא תקבל את שניהם בכושר מלא קלוש.

התחזית: ניצחון לג'אגוארס


טנסי (1:0) - יוסטון (1:0)

ה"דרבי" בין שני הגלגולים של יוסטון יפגיש שתי מאוכזבות ממחזור הפתיחה. אלא שבעוד טנסי הראתה שגם בלי אלברט היינסוורת' יש לה הגנה להתברך בה, הטקסאנס חזרו למנהג המגונה של נאיביות מהולה בחוסר יכולת, ולא הצליחו לעצור אף סילון של הג'טס. סטיב סלייטון ואנדרה ג'ונסון יהיו חייבים להעלות את הרמה אם הם לא רוצים לסיים עוד עונה של הטקסאנס אי שם באמצע נובמבר. התופס של יוסטון אנדרה דייויס ייעדר, וכמוהו גם הטייט אנד של טנסי בו סקייפה.

התחזית: ניצחון לטנסי

סטיב סלייטון שחקן יוסטון טקסאנס. Dave Einsel, AP
יאללה, לעלות מדרגה. סלייטון/AP, Dave Einsel

פילדלפיה (0:1) - ניו אורלינס (0:1)

שאלת השאלות היא, כמובן, האם ישחק דונובן מקנאב. האיגלס מקווים שהקוורטרבק, שנפצע בצלעותיו בשארלוט, יהיה כשיר, אבל גם אנדי ריד לא ממש מוכן לחתום על זה כרגע. אם מקנאב לא יפתח, עדיין לא ברור מי מבין השניים, קווין קולב או ג'ף גארסיה, ישחק במקומו. בכל מקרה, להגנת העיטמים, שעבדה בצורה מושלמת מול ג'ייק דלהום, מחכה אתגר קצת יותר גדול בדמותו של דרו בריס, שירה לשישה טאצ'דאונים בשבוע שעבר מול דטרויט, במיוחד כשגם הסייפטי קוונטין דמפס והליינבקר ג'ו מייס לא יהיו כשירים. מייק בל הרשים על הקרקע ומקווה למשוך אליו אש גם ב"לינקולן פייננשל", כדי לפנות את הנתיבים האוויריים.

התחזית: סיינטס


וושינגטון (1:0) - סט. לואיס (1:0)

מאמן הראמס סטיב ספאגנולו מכיר מצוין את הרדסקינס מימיו כמתאם ההגנה של ניו יורק ג'איינטס, אבל לא בטוח שיהיה לו מה להציע עם קבוצה כמו שיש לו. בוושינגטון אוזלת הסבלנות כלפי המאמן ג'ים זורן, ואל תתפלאו אם כישלון במשחק הזה יגרום לרעד נוסף מתחת לכסא שלו. בשנה שעברה, אגב, קצרו הראמס את אחד משני הניצחונות היחידים שלהם בלנדובר.

התחזית: ניצחון לוושינגטון


קנזס סיטי (1:0) - אוקלנד (1:0)

שתי הנמושות של השנה שעברה עושות רושם כזה גם בפתיחת העונה הנוכחית. הצ'יפס ימשיכו לפתוח עם ברודי קרויל, שמחליף את מאט קאסל הפצוע בברכו. ג'מארקוס ראסל ימשיך לקבל את המפתחות כקוורטרבק של אוקלנד, ומכיוון שעל ההתקפה אי אפשר לסמוך בריידרס, יקוו באוקלנד לשדרוג מצד ריצ'רד סימור וההגנה.

התחזית: ניצחון לאוקלנד

חילופי משמרות בסן דייגו? (שעה ראשית: 23:05-23:15)

בפאלו (1:0) - טמפה ביי (1:0)

אוי, בפאלו, בפאלו, מה יהיה עם הקבוצה הזו? הבילס חזרו לככב בכותרות השליליות, לאחר ש(שוב) איבדו יתרון מבטיח לקראת הסיום והפסידו לניו אינגלנד. מול טמפה ביי המתחדשת ונטולת ההגנה (וגם אנטוניו בריאנט בהתקפה), צפוי להיות להם משחק נוח יותר. כדורים רבים יילכו מכיוונו של טרנט אדוארדס לטרל אואנס, בהיעדר הגנה אחורית ממשית אצל השודדים. פול פוסלוז'ני, שנפצע במשחק בפוקסבורו, ייעדר בבילס.

התחזית: ניצחון לבפאלו


סן דייגו (0:1) - בולטימור (0:1)

יהיה מעניין לראות את המפגש בין שתי קבוצות שחושבות בגדול, אבל הראו הרבה נקודות תורפה במשחק הפתיחה. הצ'ארג'רס ניצחו בזכות הרבה מזל והנאיביות הרגילה של אוקלנד, הרייבנס גברו על קנזס סיטי בסיוע יכולת התקפית מצוינת של ג'ו פלאקו, כי ההגנה לא ממש עבדה. עכשיו תהיה לחוליה המגנה הזדמנות נוספת להוכיח את עצמה, כשמולה יקבל דארן ספרולס את מרבית הנשיאות, בהיעדרו של לדניאן טומלינסון הפצוע. סיומו של עידן בסן דייגו?

התחזית: ניצחון לרייבנס


סן פרנסיסקו (0:1) - סיאטל (0:1)

ב-NFC מערב אף פעם אי אפשר לדעת מי מועמדת, וזה יהיה מפגש טוב לנסות ולראות קצה של חוט. פטריק וויליס והגנת הניינרס הרשימו בניצחון בפיניקס, כשמנגד עוצרת הגנת הסיהוקס על 0 נקודות את האין-התקפה של הראמס. מאט האסלבק נראה בכושר מצוין בשבוע שעבר, הפעם מחכה לו משימה פחות קלה, בעיקר כשההגנה עלולה לעלות ללא לופא טאטופו וההתקפה (כנראה) בלי התופס דיון בראנץ'.

התחזית: ניצחון לניינרס


שיקגו (1:0) - פיטסבורג (0:1)

הסטילרס לא הרשימו, בלשון המעטה, מול טנסי, ויגיעו למגרש שאף פעם לא קל לשחק בו, גם אם בריאן אורלכר לא עומד עליו. בשתי הקבוצות יש סימן שאלה סביב משחק הריצה, כשמאט פורטה משיקגו לא ממש הצליח לרוץ על גרין ביי, ובסטילרס נראה שווילי פארקר גמר את הסוס ומוולדה מור זה לא ממש זה. לג'יי קאטלר עלול להיות יום ארוך מול ההגנה של הפלדות, שיחסרו את מנהיגם טרוי פולמאלו. דזמונד קלארק ייעדר מהברס.

התחזית: ניצחון לפיטסבורג

מאט פורטה שחקן שיקגו ברס. מאט פורטה, AP
דרוש שיפור מיידי. פורטה/AP, מאט פורטה

מאנינג מחפש תופסים

דנבר (0:1) - קליבלנד (1:0) - 23:15

אל לברונקוס לשמוח יותר מדי מהניצחון בסינסינטי, כי מלבד המסירה המזליקית של קייל אורטון לברנדון סטוקלי, ההתקפה לא ממש עבדה. גם בקליבלנד שום דבר לא דופק, כשבריידי קווין ובריילון אדוארדס לא ממש מוצאים סינכרון באוויר וג'מאל לואיס לא נהיה צעיר יותר. בשנה שעברה המפגש הזה הסתיים בשוט-אאוט רצחני (30:34 לברונקוס), השנה לא בטוח שיש לקבוצות יכולת כזו.

התחזית: ניצחון לקליבלנד


דאלאס (0:1) - ניו יורק ג'איינטס (0:1) - 3:20, בין ראשון לשני

טוני רומו הראה בטמפה ביי שהוא מסתדר טוב מאוד בלי טרל אואנס ועם רוי וויליאמס ופטריק קרייטון, אבל מה שהספיק מול הבאקנירס עלול שלא להספיק נגד אוסי יומניורה וההגנה הקשוחה של הג'איינטס. זה יהיה המשחק הראשון ב"קאובויס סטדיום" החדש, ותשומת ליבם של צופים לא מעטים תופנה דווקא לבעיטות ההרחקה, שאחת מהן פגעה במסכי ה-HD הענקיים באיצטדיון במשחק טרום העונה מול טנסי. הג'איינטס יחסרו את שחקני ההגנה ארון רוס וכריס קנטי ואת התופס האקים ניקס.

התחזית: ניצחון לג'איינטס


מיאמי (1:0) - אינדיאנפוליס (0:1) - 3:30, בין שני לשלישי

אינדיאנפוליס היא כבר מזמן לא קבוצת הגאנרים שהייתה בעבר, והיא עוד פחות כזו עם פציעתו של התופס אנטוני גונזאלס. הקולטס החתימו השבוע את האנק באסקט שימלא את מקומו, ולא בטוח שזה הפיתרון שרוצה פייטון מאנינג כרגע. הוא ימשיך לשתף פעולה עם רג'י ויין, שמגיע אחרי שבוע של 162 יארד. מנגד, הדולפינס הבינו שהם כבר לא חיית המחמד של הליגה, וקיבלו סטירת השכמה כואבת מאטלנטה בשבוע שעבר. אל תצפו למטווח, תוצאה גבוהה בוודאי לא תהיה פה.

התחזית: ניצחון לדולפינס

davidr@walla.net.il

צ'אד פנינגטון שחקן מיאמי דולפינס. Bill Kostroun, AP
חשוב לא לעשות טעויות. צ'אד פנינגטון והדולפינס מחפשים ניצחון ראשון/AP, Bill Kostroun

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully