וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכים הבאים למציאות

16.9.2009 / 2:02

גם מול מנצ'סטר יוניטד מכבי חיפה חטפה סטירה במחזור הפתיחה של ליגת האלופות לפני 7 שנים, אבל לא בטוח שהפעם היא תהיה מסוגלת להחזיר

1. ליגת האלופות

היה שווה לקפוץ לאצטדיון רמת גן רק כדי להבין את הפער בין הצורה בה ליגת האלופות משתקפת בטלוויזיה לאיך שהיא מתלבשת על האצטדיון הלאומי של מדינת ישראל. על המרקע, מדובר לפעמים יותר בהפקה נוצצת מאשר במשחק כדורגל פשוט. לבמאים ולמארגנים יש לא פחות כוח מהמאמנים עצמם, יוצרים עבור הצופה הישראלי מציאות קצת שקרית, עולם יותר מדי מושלם שלעולם לא נוכל לגעת בו. עם המטען הזה 40 אלף צופים הגיעו לאצטדיון רמת גן ולמרות שרובם בסה"כ נהנו – בכל זאת, לא כל יום הקבוצה האהובה עליך משחקת נגד באיירן מינכן – הלחות הרמת-גנית מיררה להם קצת את האמת איתה הם יצאו מהבית. הפקקים המעיקים, החנייה הרחוקה, התורים בכניסה, העומס במעברים, המנויים שחלקם התלוננו על השירות, היציעים המזרחיים שנאלצו לעמוד כמעט 90 דקות על הרגליים, יותר הזכירו מחזות מגמר גביע ישראלי טיפוסי מאשר קצפת אירופית שהם רגילים לראות בפרסומות הכדורגל בטלוויזיה. ילד אחד אפילו שאל בשירותים איפה הסבון לשטיפת ידיים, אבל הדוחק מאחוריו סיפק לו תשובה טובה יותר מזו שקיבל מאבא שלו.

לשקר הזה אחראית לא מעט גם התקשורת הישראלית, שחלקה סיקר את ביקור באיירן כמו עדת מעריצים שמבקשת חתימה. הדיון המקצועי נזנח לטובת מסע בין כוכבים, ואחרי זה עוד למישהו יש את החוצפה לומר בסיום שמכבי חיפה נתנה יותר מדי כבוד לבאיירן במשחק. באמת מזל שהיה את המשחק כדי לרדת סופית לקרקע. היה מי שאמר בסיום שאם ככה, עדיף היה לקבל את ריאל מדריד. אבל גם ריאל מדריד או ברצלונה היו משחקות ברמת גן כמו שקבוצה ישראלית משחקת באזרבייג'אן. בהילוך שני, שלושה גולים ויאללה לחדר במלון. זה גם מה שמכבי חיפה בעצם שווה. הסטירה שהיא קיבלה מהגרמנים אולי תעיר אותה מחלום ליגת האלופות. סטירה דומה מכבי חיפה חטפה באולד טראפורד במשחק הפתיחה, אז שחקניה היו עסוקים יותר בלהצטלם עם דייויד בקהאם. אז למכבי חיפה היו את הכלים להחזיר סטירה במחזור הבא ולא בטוח שיש להם הפעם. לצערה, מכבי חיפה נוסעת במחזורים הבאים לבורדו וטורינו. למרות שהארסנל שלה לא מבטיח יכולת תמרון רבה מדי, חיפה תצטרך לשנות מעט את סגנון המשחק שלה כדי שלא תהיה תלויה בחסדי הבמאים שיהנדסו מציאות יפה יותר.

2. הגנה

מוטב היה לו אלישע לוי היה נמנע מהאמירה שהקבוצה שלו שיחקה מצוין למרות שהפסידה 3:0, אבל זו כרגע הבעיה האחרונה שלו. הבעיות הגדולות של חיפה נעוצות באלמנטים הדפנסיביים של המשחק, אלמנטים מאוד חשובים בזירה הבינלאומית. עם יכולת הגנתית כזו למכבי חיפה אין מה למכור בזירה הזו. משחק ההגנה שלה בנוי יותר מדי על התלהבות ופחות על סדר, תכנון וכישרון. וכאן כבר נכנסת השוואה חשובה לקבוצה הקודמת ששיחקה בליגת האלופות. לקבוצה הנוכחית חסרה פיזיות במרכז המגרש. את המחמאות הכי גדולות שלו במכבי חיפה ג'ון קולמה קיבל דווקא במשחק ממנו נעדר. במשחקים הבאים, בהם יסתיים השלב התיירותי והפן הספורטיבי יצבור תאוצה, משחק הלחץ של מכבי חיפה יהיה חייב להיות הרבה יותר אינטנסיבי, חכם וקרוב ליריב. התיאום בהגנה חייב לעבור שיוף משמעותי. בשלבים הקודמים של ליגת האלופות מכבי חיפה יכלה להשתעשע ברעיון שהיא קבוצה התקפית, אבל הבסיס שלה להצלחה, או יותר נכון להופעה מכובדת, יגיע אך ורק ממשחק ההגנה. בטח כשאין לך יותר מוציא לפועל שקוראים לו אייגביני יעקובו, חלוץ שבמצבים דוגמת אלו מול באיירן היה משכיח את החובבנות בעורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully