וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "נתנו פייט יוצא מן הכלל"

15.9.2009 / 23:51

מאמן חיפה היה גאה בשחקניו בתום ההפסד לבאיירן (3:0). קטן: "בסוף נגמר לנו הכוח". ואן חאל: "חיפה קבוצה מאומנת"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

הערב אומנם נפתח בחגיגה חיפנית גדולה ברמת גן, אך לצערנו, הסתיים בחגיגה לא פחות גדולה של הגרמנים. מכבי חיפה הפסידה הערב (שלישי) 3:0 לבאיירן מינכן במשחקה הראשון בליגת האלופות, ולמרות האכזבה, אין טעם להכחיש: אלו הם פערי הרמות. הירוקים נהנו מאווירה מצוינת, ואף הגיעו להזדמנויות נוחות, אבל אז המציאות הכתה על פניהם.

בסיום המשחק, נכנס הבעלים יעקב שחר לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים: "אתם צריכים לחשוב על יום שני. התוצאה היום לא משקפת. תשכחו ממה שהיה. עכשיו יום שני (המשחק נגד הפועל תל אביב - א"י) חשוב יותר". אלישע לוי הודה לשחקנים על המאמץ, לחץ את ידיהם, אך לא שוחח איתם". למרות שלושת השערים שספג, בקבוצה אמרו לאחר המשחק שניר דוידוביץ' עמד במבחן כשהציל מספר שערים. "הגולים בטח לא באשמתו", אמרו במועדון.

בסיום המשחק נשאלו שחקני הקבוצה על המערך בו עלה אלישע לוי, שכלל את אייל גולסה ובירם כיאל כקשרים אחוריים, גוסטבו בוקולי מימין ומוחמד גדיר משמאל: "הופתענו מאוד", אמר אחד השחקנים. "גדיר לא משחק בדרך כלל באגף השמאלי וגולסה פתאום היה צריך לגלות יותר אחריות בהגנה, אבל זה מה שהמאמן החליט ואנחנו עם הפנים קדימה למשחק בבורדו".

קטן: "האווירה הייתה מדהימה"

"במשך 85 דקות שיחקנו יוצא מן הכלל", החמיא המאמן אלישע לוי לחניכיו, "ואז בשלוש דקות הם כבשו שני שערים. השחקנים שלנו השקיעו מאמץ גדול, אבל זה מה שהכריע את המשחק". על היריבה הקשה שעמדה נגדו, אמר לוי: "הראינו שזה כן כוחות ונתנו פייט יוצא מן הכלל. בכדורגל צריך לשמור על ריכוז עד הסוף, ולא עשינו את זה".

כשנשאל על הסיכויים במשחקים הבאים, אמר המאמן: "כל משחק הוא אחר. היו לנו הזדמנויות להבקיע, אבל לא נלך אחורה, נלך קדימה. היינו שותפים לערב טוב. למרות שהפסדנו 3:0, הקהל בא, ואנחנו מסתכלים הלאה".

הקפטן הירוק יניב קטן נראה תשוש בסיום: "אפשר להגיד שנגמרו לנו הכוחות בסיום, הקצב היה חזק ומהיר. הגענו בחצי השני למצבים טובים, אבל זה כדורגל. כשלא מבקיעים, סופגים. יש הבדל בין 0:1 ל-0:3, אבל אין מה לעשות. בכל זאת זה באיירן מינכן. יש אכזבה. אסור להתפרק מתוצאה של 3:0 כי הליגה חשובה.

קטן התנחם בערב המרגש: "האיצטדיון היה מלא, והאווירה היתה מדהימה. הקהל היה אדיר, הם עשו פה דברים מדהימים. הם עמדו ועודדו גם בסיום, וזה חשוב מאוד החיבור בין הקבוצה לקהל". לגבי המשך הדרך בליגת האלופוץ אמר קטן: "צריך להרים את הראש. יש לנו קבוצה לא רעה בכלל, עם חבר'ה צעירים, ואנחנו צריכים להמשיך אל הליגה. זה לא נעים להפסיד וזה לא קל. נצטרך לעשות את המקסימום, ועכשיו כבר יש לנו את הפועל תל אביב בליגה. צריך לדעת להתאושש, אבל אני יודע שאנחנו קבוצה טובה".

שלומי ארבייטמן הוסיף: "לצערנו, לא הצלחנו להשוות והפסדנו. באיירן שיחקה כדורגל יוצא מן הכלל, אבל אנחנו עם הפנים קדימה. הם קבוצה ברמה הגבוהה ביותר באירופה ומבחינתנו, צברנו ניסיון ונקווה גם לנצח ולהוציא נקודות בהמשך. כל שחקן שעלה היום, צעיר או וותיק, נתן 200 אחוז. אנחנו עם הפנים קדימה ואני בטוח שיהיה יותר טוב.

"הצעירים שיחקו יוצא מן הכלל", המשיך החלוץ, שנכנס כמחליף בדקה ה-68. "אנחנו קבוצה טובה ומגובשת ועם כל הכבוד לבאיירן, לא הגיע להם 0:3. יש מאמן שקובע מי פותח ומי לא וברגע שאני אפתח, אני אתן הכל. לשחק בליגת האלופות זה חלום עבור כל שחקן".

משטרת ישראל עיכבה לפני המשחק מספר אנשים בחשד לספסרות, אך אלה שוחררו ולא נעצרו לחקירה. במהלך המחצית נזקק אוהד צעיר של חיפה לטיפול רפואי, לאחר שככל הנראה נמחץ על ידי אוהדים אחרים.

יחד עם זאת, מספר אוהדים סיפרו לאחר המשחק כי לאחר שכבר רכשו מנויים במקומות מסומנים הגיעו אוהדים אחרים ותפסו את מקומם, וסרבו לפנות את הכסאות. אחד האוהדים סיפר: "הגעתי למגרש קצת באיחור, וראיתי שאוהדים אחרים נמצאים במקום שלי, למרות שהם כלל לא החזיקו בכרטיס. בסופו של דבר מצאתי מקום אחר באותו יציע". יש לציין כי מרבית האוהדים שעמדו מחוץ לכותלי האצטדיון אחרי המשחק ציינו לשבח את אופן חלוקת המנויים וטענו שהתור בקופות היה קצר, והם נכנסו למגרש במהירות יחסית.

ואן חאל: "שיחקנו בקצב טוב"

בבאיירן, כמובן, נרשמו הרבה חיוכים בסיום הערב. הקבוצה הבווארית עברה את המשוכה הישראלית והתמקמה במקום הראשון בבית א' בזכות התיקו 1:1 בין יובנטוס ובורדו בטורינו. "הייתי מרוצה מאוד מהמחצית הראשונה. שיחקנו בקצב טוב, ומכבי חיפה היא קבוצה טובה מאוד, קבוצה מאומנת שמקומה בליגת האלופות. ציפיתי שהם לא ימשיכו את הקצב המהיר, וצדקתי. במחצית השניה הם האטו ואז הבקענו פעמיים והמשחק נהיה קל", סיכם לואי ואן חאל והחמיא לירוקים.

"הם היו קרובים מאוד להבקיע ולשמחתי לא הצליחו. קבוצות לא מצליחות לעמוד נגדנו בקצב גם בבונדסליגה, ולכן אנחנו מצליחים להבקיע בדקות האחרונות". על משחקו של פרנק ריברי, אמר המאמן ההולנדי: "הייתי מרוצה ממשחקו של ריברי במחצית הראשונה, אבל בליגת האלופות אני צריך לבנות את היכולת שלו, וזה לא פשוט". כשנשאל מה עליהם לעשות טוב יותר להבא, אמר המאמן: "אנחנו צריכים לקרוא יותר טוב את המשחק, זה תמיד חשוב. אנחנו יכולים לשפר את זה".

אריאן רובן הוסיף: "זו תוצאה טובה. אנחנו מגיעים במצב טוב למשחק הבא ואם ננצח אותו, נהיה בעמדה טובה מאוד להמשך הדרך. אני חושב שחיפה קבוצה טובה. יש להם טכניקה ואני מאמין שהם יכולים לעשות תוצאות יפות בבית הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully