וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "גם לבאיירן מינכן נקודות תורפה"

14.9.2009 / 17:30

מאמן מכבי חיפה לא נבהל מהיריבה הקשה שמולו (ג', 21:45, ערוץ 10, 5HD) ומוסיף: "נעשה הכל כדי לקחת נקודות". מאמן באיירן מינכן ואן חאל כבר חושב רחוק: "עם ריברי ורובן, אפשר לזכות בצ'מפיונס תוך שנתיים-שלוש"

איתי חסיד

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד, נועם אשל ויאיר דניאל

לא מעט התרגשות מורגשת במכבי חיפה לקראת המשחק הראשון בליגת האלופות (21:45, שידור ישיר בערוץ 10 ובספורט 5 HD) נגד באיירן מינכן הגרמנית. ליגת האלופות אינה זרה לירוקים, שכבר עשו בה חיל בעבר, אבל נראה שגם ההופעה המחודשת מצליחה להצית את הדימיון של אלישע לוי ושחקניו, במיוחד כשכל הקבוצות במאזן שווה, והשריקה הראשונה עוד לא נשמעה. חיפה ערכה אמש (שני) את האימון המסכם שלה.

עוד לפני כן, השחקנים והצוות המקצועי אכלו ארוחת צהריים ביחד וערכו אסיפה לפני המשחק, בה נתן אלישע לוי דגשים לקראת ההתמודדות. לפני האימון המסכם התלונן אייל משומר על כאבים. יחד עם זאת בצוות הרפואי של חיפה מעריכים שמשומר יפתח ורק אם יקרה דבר חריג, עלי עותמאן יעלה במקומו. נכון ליום שני בערב, המאמן שוחח עם השחקנים על המשחק נגד באיירן מינכן, אבל לא דיבר על שחקנים ספציפיים של הגרמנים.

"נעשה הכל כדי לקחת נקודות"

הירוקים ייאלצו להסתדר ללא ג'ון קולמה שייעדר מהסגל בגלל כרטיסים צהובים, ובמקומו יפתח בוקולי בקישור. החיפאים מקווים להמשיך ברצף הניצחונות שלהם, שמעמיד אותם במאזן מושלם בליגה (בשבת האחרונה ניצחו את הפועל רמת גן 1:3), אבל מודעים היטב לכך שבשני הניצחונות האחרונים, הם לא נראו מספיק טוב, בוודאי לא בכדי לגבור על הענקית הגרמנית.

מאמן הקבוצה, אלישע לוי אמר הערב: "אני לא חושב שקבוצה כמו באיירן מזלזלת ולא ראיתי סימנים לכך. ברמות האלו יש כבוד גדול בין המועדונים. אנחנו מכבדים את באיירן, אבל מצד שני לא מתבטלים ועם הגישה הזו נגיע מחר. הגענו לכאן מפני שהגישה שלנו הייתה לא להסתפק. באנו למשחקים נגד זלצבורג ועשינו הכל. אנחנו מודעים ליחסי הכוחות, אבל אני אומר שוב, לא נתבטל. נרצה לראות קבוצה טובה של חיפה ונעשה הכל כדי לקחת נקודות".

כשנשאל הנקודות עליהם ישים יתר תשומת לב, אמר לוי: "נשים דגשים שונים, כמו שאנחנו עושים בכל משחק. באופן כללי אני יכול להגיד שנשחק בסגנון שלנו, כמו ששיחקנו עד היום. זה מה שיקרה עד סוף הקמפיין. יש לנו נקודות תורפה, אבל גם לבאיירן יש. השאלה היא אם נצליח לחשוף את אותן נקודות".

על כך ששחקני באיירן והמאמן ואן חאל הצהירו מוקדם יותר שהם לא מכירים את שחקני חיפה, אמר המאמן: "זה לא מעליב אותנו. אני בטוח שעד המשחק הם יכירו את השמות של השחקנים שלנו. לעומת זאת זה לא סוד שבכל שבוע אנחנו רואים את באיירן ומכירים את כולם". כשנשאל לגבי מה ייחשב להצלחה במפעל האירופאי השנה, ענה לוי: "אם נשחק כדורגל טוב וניראה כמו קבוצה שיודעת מה היא רוצה מעצמה, זה ייחשב להצלחה".

על סיכוייה של חיפה להצליח בבית הקשה אליו הוגרלה בליגת האלופות, אמר לוי: "זה נראה קשה מאוד מפני שכל הקבוצות חזקות מאוד. אנחנו נצטרך להאמין - זה הדבר הבסיסי והראשוני. מצד שני כמובן שנצטרך לעשות נכון את הדברים מבחינה מקצועית. זה עניין של תהליך ואנחנו רואים שהקבוצות הישראליות באירופה מצליחות וזה יפה מאוד. הכל עניין של מסורת".

אחד השחקנים המרכזיים, אם לא המרכזי שבסגל של חיפה בשבועות האחרונים, הקפטן יניב קטן, התייחס לקמפיין הקודם של החיפאים בליגת האלופות, לפני שבע שנים: "בפעם הקודמת הייתה קבוצה יותר מנוסה". עם זאת, קטן נשאר אופטימי: "עכשיו אנחנו קבוצה יותר צעירה, אבל אני חושב שעם השחקנים שיש כאן נוכל לעשות דברים יפים ולייצג את המועדון בצורה יפה".

הרכב משוער: ניר דוידוביץ', אייל משומר (עלי עותמאן), דקל קינן, ז'ורז'ה טשיירה, פיטר מסיללה, גוסטבו בוקולי, בירם כיאל, יניב קטן, אייל גולסה, מוחמד גדיר, ולדימיר דבאלישווילי.

ואן חאל מכוון גבוה

באיירן מינכן כבר כאן. שחקני הענקית הגרמנית, יחד עם צוות גדול של מלווים וללא החלוצים הפצועים מירוסלב קלוסה ולוקה טוני, נחתו בישראל, בפעם השנייה עבור חלקם (היו כאן גם בעימות עם מכבי תל אביב בצ'מפיונס ב-2004/05), לקראת המשחק מחר (שלישי, 21:45, ערוץ 10 וספורט 5 HD) במחזור הפתיחה של שלב הבתים בליגת האלופות מול מכבי חיפה. הבווארים יקיימו את אימונם היחיד הערב, אך עוד לפני כן התייצבו הקפטן פיליפ לאהם, הקשר בסטיאן שוויינשטייגר והמאמן ההולנדי לואי ואן חאל למסיבת עיתונאים.

המאמן לואי ואן חאל דיבר מיד בפתיחת דבריו על מטרות הקבוצה: "אמרתי את זה בעבר - המטרה של באיירן מינכן היא להגיע כמה שיותר רחוק. הסקאוט שלנו ראה את חיפה פעמיים, ראיתי את המשחק שלה וראינו שזאת קבוצה שמשחקת כדורגל התקפי. הניצחון על דורטמונד נתן לנו הרבה ביטחון, יותר משהיה לנו לפני המשחק ההוא. אמרתי לשחקנים שאנחנו קבוצה אחת שצריכה להיות ביחד. כנראה שהשיטה שלי עובדת, כי אני הולך לפיה כבר 20 שנה".

לגבי הרכישה החדשה והמוצלחת שלו, אריאן רובן, הוסיף המאמן ההולנדי: "מצד אחד, רובן שחקן מאוד יצירתי וטוב, מצד שני ריאל נתנה לו ללכת, ככה שהם לא חשבו שהוא מספיק טוב. הקבוצה, עם ריברי ורובן, יכולה לזכות בליגת האלופות תוך שנתיים-שלוש. אנחנו נמצאים בתהליך של בניית הקבוצה. אם אקבל אמון מהממונים עליי, התהליך הזה יכול להצליח. צריכים לתת לי את הזמן, והראנו את היכולת שלנו במשחקים נגד דורטמונד ו-וולפסבורג".

באשר למשחק עצמו, הוסיף ואן חאל: "לכל קבוצה יש צ'אנס, והעובדה שבליגה הפסדנו נגד מיינץ, שלא נחשבת לקבוצה גדולה, אומר שגם למכבי חיפה יש סיכוי. היא משחקת כדורגל טוב מאוד עם שחקנים אינדיבידואליים מצוינים, כך שלכל קבוצה יש צ'אנס והכל פתוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שוויינשטייגר לא רגיל למזג האוויר

מגן הקבוצה, פיליפ לאהם, דיבר על פתיחת העונה המעט מאכזבת של הקבוצה: "התחלת העונה היתה קשה לנו, זה נורמלי עם מאמן חדש ושחקנים חדשים. כמובן שהמצב היום יותר טוב, אנחנו באים לנצח. יהיה קשה, מכבי חיפה קבוצה טובה, אבל אנחנו באים כדי לזכות בשלוש נקודות". הקפטן התייחס גם לשיפור של הקבוצה בתקופה האחרונה: "אנחנו בדרך הנכונה. שני המשחקים האחרונים היו מאוד חשובים לנו, את דורטמונד ניצחנו רק פעם אחת ב-10 השנים האחרונות, כך שה-1:5 שלנו עליהם מראה על שינוי גדול בקבוצה".

בסטיאן שוויינשטייגר התייחס לביקורו השני בארץ, ולמזג האוויר החמים ממנו לא זכו הוא וחבריו ליהנות. "לפני חמש שנים הייתי פה, מזג האוויר לא משתנה כאן", טען הקשר. "לנו זה לא רגיל, לכן לשחקנים של חיפה יהיה יותר קל, כי הם רגילים למזג האוויר הזה". באשר למשחק עצמו, אמר: "אנחנו צריכים להתחיל היטב, בשנה שעברה מול בוקרשט הבקענו שער מוקדם וזה הוציא להם את הרוח מהמפרשים. יש לנו את האיכות, ואנחנו בהחלט יכולים לנצח ולהשיג את שלוש הנקודות".

"חשוב שנעבור את שלב הבתים הראשון ונגיע לשמינית הגמר", המשיך שווייני את דבריו. "כמובן שזה יהיה קשה מאוד לשחזר את פתיחת העונה שלנו מליגת האלופות של השנה שעברה, אבל נראה מה יהיה בהמשך העונה ומה המטרות שלנו". כשנשאל לגבי היכרותו עם היריבה, השיב הקשר: "ראיתי את מכבי חיפה נגד רד בול זלצבורג. היא קבוצה טכנית וטובה, אבל האיכויות שלנו צריכות להיות טובות יותר. עדיין לא ניתחנו לגמרי את חיפה, את זה נעשה היום בערב. אנחנו יודעים שהם משחקים 4:4:2, אבל מהנסיון שלי כל קבוצה שבאה נגד באיירן מינכן יודעת את האיכויות שלנו, לכן אולי היא תשחק בצורה שונה.

הרכב משוער: האנס יורג בוט, פיליפ להאם, דניאל ואן בויטן, הולגר באדסטאבר, דניאל פראניץ' (אדסון בראפהייד), האמיט אלטינטופ, אנטולי טימושצ'וק, בסטיאן שווינשטייגר, אריאן רובן, פרנק ריברי (איביצה אוליץ'), מריו גומז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully