וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב אצלנו

14.9.2009 / 14:15

בעוד את קאקה ובניון אין צורך להציג, ל-11 של אירופה נכנסו גם שחקנים פחות מוכרים, שעוד מעט נראה בבלומפילד וברמת גן

שבוע הנבחרות לא ממש אהוב, בלשון המעטה, על מאמני הליגות הבכירות באירופה. השחקנים חוזרים עייפים ופצועים מהמשחקים הבינלאומיים והמאמנים מעדיפים בדרך כלל לבצע רוטציה ולהעניק מנוחה למי שזקוק לה. אלא שסוף השבוע האחרון הביא איתו מבול של שערים. 36 בפרמייר ליג, 27 בבונדסליגה ו-26 בלה ליגה, הקשו על בחירת הנבחרת. יוסי בניון שרד את כל הניפויים וקנה לעצמו מקום בין 11 המצטיינים של אנגליה, ספרד, גרמניה, איטליה וצרפת. ורגע לפני פתיחת שלב הבתים בליגת האלופות ובליגה האירופית, הכוכב האורח מגיע השבוע ממשחק הצמרת של ראפיד וינה, יריבת הפועל תל אביב.

שחקן ליברפול יוסי בניון חוגג שער. רויטרס
אל תקראו לזה פרובינציאליות, הוא פשוט ראוי. בניון/רויטרס

שוער

רנאן – חרז

השוער הברזילאי סבל בעונה שעברה מחוסר מזל משווע. אחרי פתיחת עונה נפלאה, נפצע רנאן ואיבד את מקומו בהרכב גם אחרי שהחלים. בקיץ, עם הגעתו של מיגל אנחל מויה למסטאייה, ארז השוער את חפציו ונחת באנדלוסיה לעונת השאלה אצל העולה החדשה. ביום ראשון, הזכיר רנאן נשכחות במשחק הביתי נגד אתלטיק בילבאו. הצגת שיא שלו כללה עצירת פנדל ושלל הצלות מרהיבות, אך בסופו של דבר הברזילאי נכנע פעם אחת דווקא לשער עצמי של דויד פרייטו. ההפסד הביתי 1:0 היה השני העונה של העולה החדשה, שמחפשת נקודות ראשונות ושער ראשון. לפחות בשער, יש לה על מי לסמוך.

הגנה

מגן ימני: מיקה ריצ'רדס – מנצ'סטר סיטי

מנצ'סטר סיטי לומדת מהר. עונה כושלת אחת הספיקה לראשי המועדון להבין את הטעות הגדולה מאשתקד. ללא מסורת של הצלחות בליגה ובאירופה, אין טעם לרדוף אחרי שמות כמו כריסטיאנו רונאלדו, קאקה ורונאלדיניו. מארק יוז הלך בקיץ על שחקני פרמיירליג מנוסים וידע לשים את היד על כוכבים רעבים וממורמרים כמו קרלוס טבז, עמנואל אדבאיור וקולו טורה. שחקנים שיודעים לנצח משחק עונה נגד ארסנל כמו גם משחקי תחתית בסטוק ובולטון. בינתיים, זה נראה נפלא. ה-2:4 הביתי על ארסנל היווה הצהרת כוונות. ריצ'רדס איבד את מקומו במרכז ההגנה ללסקוט, אבל כמגן ימני הוא אחראי על שני בישולים ונגיחה שהפכה לשער עצמי של אלמוניה. סיטי היא אולי קבוצה בלי זהות ונשמה, אבל היא כאן כדי להישאר ולדבר בצמרת. יונייטד, ראי הוזהרת.

בלם: ריצ'רד דאן – אסטון וילה

אחד הנפגעים של פרויקט הגלאקטיקוס הנוכחי באיסטלנדס הוא הבלם האירי, שנזרק מהקבוצה רגע לפני סגירת חלון ההעברות. דאן מצא בית חדש באסטון וילה, ירה חיצים לעבר הנהלת הסיטי והתייצב להנהיג קו הגנה חדש שכלל גם את ג'יימס קולינס וסטיבן וורנוק. הפרמיירה עברה בצורה חלקה כשהחבורה של מרטין אוניל צלחה משחק דרבי חם נגד בירמינגהאם עם ניצחון חוץ 0:1. דאן היה הבולט בחוליית ההגנה וזכה לציון 9 ב"סקיי". "אנחנו רק נלך ונשתפר", הבטיח האירי בסיום. וילה רושמת כבר ניצחון שלישי ברציפות ומצטרפת לצמרת צפופה במיוחד בפרמיירליג.

בלם: ג'ורג'יו קייליני – יובנטוס

השער שכבש דויד טרזגה בניצחון הגברת הזקנה 0:2 על לאציו, השכיח את הסיפור המרכזי במשחק. אחרי שלושה משחקים ושלושה ניצחונות, אפשר להצביע בוודאות על נקודה ברורה – ההגנה של יובה עובדת מצוין. הביאנקונרי נראו לא טוב באולימפיקו, אבל קייליני דאג לשמור על השקט מאחור. הופעה הגנתית מרשימה של הבלם הקשתה על חלוצי לאציו להגיע לרחבה וגלישה נפלאה שלו מנעה שער בטוח מחוליו קרוז. השקט של קייליני במרכז ההגנה אפשר ליובה לצאת למתפרצת קטלנית ולהפוך את טרזגה לגיבור היום. צ'ירו פרארה, בלם עבר אגדי, יכול בהחלט להרשות לעצמו לחייך.

מגן שמאלי: מייק פרנץ – איינטרכט פרנקפורט

בעבר נחשב פרנץ לאחד המגנים המבטיחים בכדורגל הגרמני, כונה "איש הברזל", ורשם 19 הופעות בנבחרת הצעירה. בשנים האחרונות, כוכבו דעך. אחרי עונות לא מרשימות בוולפסבורג ובקרלסרוהה, חתם בקיץ המהגן בן ה-28 בפרנקפורט של מיכאל סקיבה. בשבת, רשם הופעה פנטסטית ונקייה בניצחון החוץ 0:2 בפרייבורג. פרנץ גדול המימדים היה השחקן הטוב במגרש, זכה ברוב התיקולים ואף התכבד בשער הראשון של קבוצתו. אחרי חמישה מחזורים, פרנקפורט מדורגת רביעית בבונדסליגה עם מאזן נקי מהפסדים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

קישור

יוסי בניון – ליברפול

כשהלחץ לא עליו, כשלצידו משחקים סופרסטארים בדמותם של ג'רארד, טורס וקאוט, שמושכים את תשומת לב ההגנות, קל יותר לבניון להביא למגרש את הנקודות החזקות שלו. תמיד היה לבניון את המיקום, ראיית המשחק, הטכניקה והיכולת לצפות מהלך אחד קדימה. השלושער נגד ברנלי הציג לראווה את ארסנל התכונות הללו. השער הראשון הגיע אחרי מבצע אישי מרהיב, השני בזכות מיקום נכון והשלישי נבנה על ידי הישראלי, שסיים באלגנטיות. בין לבין הוא כבש שער שנפסל והכין גם את השער של קויט. ושום מילה על דרוד קשטן.

אלחנדרו אלונסו – מונאקו

17 משחקים בלבד שיחק אשתקד הקשר הארגנטינאי במדי מונאקו ונאבק בעיקר בפציעות חוזרות ונשנות. ביום ראשון, כשהוא כשיר, הוכיח הקפטן בן ה-27 מדוע הוא נחשב כבר שנים לאחד השחקנים היציבים והמוערכים בצרפת. שני בישולים שלו בדקות הסיום סידרו לגי לאקומב ניצחון ביתי 0:2 על פאריס סן ז'רמן במשחק מצוין ודו צדדי. מונאקו רשמה ניצחון שלישי העונה, כולם במגרשה הביתי, ועלתה למקום השביעי. עכשיו נראה אותם משיגים נקודה ראשונה בחוץ.

קאקה – ריאל מדריד

הברזילאי הנפלא כיכב בנבחרת המחזור של הנבחרות בשבוע שעבר, בזכות היכולת הפנטסטית והבישול המרהיב ללואיס פביאנו ב-1:3 של ברזיל בארגנטינה. מנואל פלגריני נתן לראול ורונאלדו לנוח במשחק החוץ נגד אספניול והשאיר אותם מחוץ להרכב. על קאקה הוא לא היה מוכן לוותר וידע בדיוק למה. הפנומן הכין לאסטבן גרנרו את הראשון וקינח בעוד בישול לגוטי לאחר מבצע אישי ענק. אחרי שני משחקים, ריאל עדיין מושלמת ונראית לא רע בכלל כשקאקה נכנס בטבעיות למשבצת המנהיג החדש של הגלאקטיקוס הדור הבא.

אלג'רו אליה – המבורג

8.5 מיליון יורו שילמה המבורג לטוונטה עבור הקשר ההולנדי הנפלא, ואחרי שבוע כזה, נראה שהמכירה הבאה תהיה בסכום גבוה פי כמה. אליה בן ה-22 רשם הופעת בכורה במשחק הידידות נגד יפן ובישל פעמיים. ארבעה ימים מאוחר יותר, הוא כבש את השער היחיד במשחק בגלזגו שהשאיר את סקוטלנד מחוץ למונדיאל. אם זה לא הספיק, ההולנדי נראה חד ומפוקס, הוסיף שער ובישול והוביל את המבורג ל-1:3 ביתי ומרשים על שטוטגרט, בדרך לשבוע נוסף בפסגת הבונדסליגה. את הכוכב העולה בשמי הכדורגל ההולנדי, תוכלו לראות בקרוב מול הפועל תל אביב.

התקפה

אנטוניו די נטאלה – אודינזה

אנטוניו די נטאלה יהיה בחודש הבא בן 32. כבר שנים שהוא נחשב לאחד החלוצים הטובים בסריה A, נמצא בסגל הנבחרת, אך ממעט לקבל את ההכרה הראויה. למרות שלל הצעות, מעולם לא שיחק בקבוצה גדולה, ולמרות בעיית ההתקפה, מרצ'לו ליפי לא נתן לו ולו דקה בצמד המשחקים נגד גיאורגיה ובולגריה בשבוע שעבר. אלא שדי נטאלה, דווקא ללא שותפו פאביו קווליארלה שנמכר לנאפולי, פשוט פורח העונה. שלושער בניצחון הבכורה של אודינזה 2:4 על קטאניה העלו את מאזנו לשישה שערים בשלושה משחקים, מחצית מכמות השערים שכבש בכל העונה שעברה. ליפי, תן לו צ'אנס.

דויד וייה – ולנסיה

דויד וייה מאוד רצה לעבור לריאל מדריד. האמת, הוא היה מתפשר גם על ברצלונה ולא היה מסרב גם להצעה הנדיבה מרפא בניטז בליברפול, אבל ולנסיה פשוט לא נתנה לו ללכת. וייה מתקרב ל-28, אבל פשוט משתבח עם השנים ונראה בלתי ניתן לעצירה. הוא לא מפסיק לכבוש במדי הנבחרת והוסיף צמד גם בניצחון 2:4 בויאדוליד כדי להעלות את מאזנו ל-120 שערים בלה ליגה. וייה רוקד במגרש ומסיים בקלילות ו-ולנסיה נראית כרגע כאלטרנטיבה היחידה לבארסה וריאל. ומה לגבי עתידו של החלוץ? ניפגש שוב בינואר.

כוכב אורח

חמדי סאליחי – ראפיד וינה

המחזור השביעי בליגה האוסטרית הפגיש את ראפיד וינה, יריבת הפועל תל אביב, למשחק צמרת עם יריבת העבר של מכבי חיפה, רד בול זלצבורג. ראפיד מצאה עצמה בפיגור 2:0 במחצית, אבל חזרה לשוויון הודות לשער של האלבני שבע דקות לסיום ונשארה במרחק חמש נקודות ומשחק חסר מרד בול המוליכה. אחרי שכבש 26 שערי ליגה בשתי העונות האחרונות בריד, זכה סאליחי, המכונה "המפציץ", בחוזה לשלוש שנים בראפיד. האלבני בן ה-25 נהנה מהעובדה שראפיד מכרה את כוכביה ארווין הופר וסטפן מיירהופר ונכנס למשבצת החלוץ המוביל של הקבוצה עם שלושה שערים במאזנו עד כה.

שווים אזכור

רפאל שייפר (נירנברג) – גדול גם על רוברטו קולאוטי

סולימן דיאוורה (מארסיי) – לא מוותר על עוד אליפות

תומאס מולר (באיירן מינכן) – כוכב נולד באליאנץ ארנה

ג'אנדומניקו מסטו (גנואה) – הסינדרלה מאשתקד מכה שנית

ריאן גיגס (מנצ'סטר יונייטד) – באמת נגמרו כבר המילים

דארן בנט (סנדרלנד) – דש חם להארי רדנאפ

עמנואל אדבאיור (מנצ'סטר סיטי) – חם על ארסן ונגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully