וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדול הישגי בניון

לירן שבתאי

14.9.2009 / 12:49

השלישייה של קשר ליברפול בסופ"ש שמה חותמת למעמדו החדש באנפילד. לירן שבתאי מסכם מחזור באנגליה, נגעל מאדבאיור ומתכונן לדרבי של מנצ'סטר

עמנואל אדבאיור, חלוץ מנצ'סטר סיטי, דורך על חלוץ ארסנל, רובין ואן פרסי. רויטרס
אתה טיפוס די מגעיל, יש לומר. אדבאיור/רויטרס

כוס התה שלי: יוסי בניון

בדרך כלל, יוסי בניון הוא לא כוס התה שלי. גם כשממש כואב לי הגרון, ואני בטח לא היחיד. משהו בצניעות היתר שלו, פשוט לא מסתדר. הוא טוב מדי. דווקא אקט המחאה במדי הנבחרת נגד לטביה כן עשה את זה, כי אחרי הרבה זמן הוא עשה את המעשה הלא נכון. וגם את זה צריך לדעת לעשות בפרובוקטיביות, פן שבניון מנסה להסתיר שנים. אבל עזבו אותנו, הכופרים. בזמן שאנחנו עדיין פקפקנו במעמד של בניון, הקשר הישראלי שם חותמת סופית על המעמד שלו בליברפול, מעמד שעלה השבוע לפסגה חדשה. עד כדי כך, שכאשר הוא לא פותח בהרכב האוהדים מתלוננים והעיתונאים מקטרים כיצד קאוט וריירה משחקים לפניו. יתרה מזאת, כשבניון על המגרש התקפות למכביר עוברות דרכו ומרשימות יותר הן המסירות ממטר שבניון מקבל מג'רארד, טורס ושאר השחקנים. נשמע לכם זניח, אך זה מעיד על היררכיה בקבוצה. כששחקנים עם הכדור הם לא מחפשים את מסירת הרוחב מטר מהם, רק אם זה השחקן שמנהל את העיניים לידם. יותר מכל ההישגים של יוסי בניון בליברפול, זה הגדול שבהם. להיות האיש שמנהל את העניינים בקישור של ליברפול, להיות זה שמקבל את הכבוד מג'רארד לכבוש מול שער חשוף ולא להיפך. כוס התה שלי? כוס התה של ליברפול.

שחקן ליברפול יוסי בניון חוגג שער. רויטרס
שם חותמת סופית על המעמד שלו בליברפול. בניון/רויטרס

מייבש שיער: לשער ה-50 של עמנואל אדבאיור בפרמיירליג

1. ב-2006 מעטים מחוץ לגבולות צרפת יכלו לזהות את עמנואל אדבאיור. ארסן ונגר רכש אותו באותה שנה ומחלוץ שבקושי כבש 18 שערים במדי מונקו הפך אותו לחלוץ בעל שם עולמי. יתרה מכך, החלוץ שיצר אינטריגות בחדר ההלבשה תמיד זכה לגיבוי מצד המאמן. בשבת האקסים נפגשו לראשונה והחלוץ כבש את שערו ה-50 בליגה נגד מיסטר מיאגי של הצרפתים. אחד הדברים המהנים לשחקן זה לכבוש נגד הקבוצה שזרקה אותו, לנופף באגרוף לעבר המאמן הקודם, לשלוח אצבע משולשת לקהל, אך כאן הסיפור שונה.

ארסנל לא זרקה את אדבאיור, היא ויתרה עליו משום שהוא לא חשק בה עוד. הדרך שבה נהג אדבאיור לאחר השער שכבש מייצגת נאמנה את החולי בכדורגל המודרני - שכירי החרב נטולי כבוד מינימאלי. הוא רץ מקצה המגרש לקצה שני שם ישב הקהל של ארסנל, שלא ידע את נפשו מרוב כעס. רק המשטרה מנעה מקרה רצח נוסף באצטדיון. "אדבאיור הראה היום חוסר קלאסה לי ולקהל", אמר ואן פרסי לאחר המשחק. צודק. כסף יכול לקנות כמעט הכל, אבל כסף לא יכול לקנות קלאסה.

2. סולימאן אל פאחים הבטיח להפוך את פומפי לקבוצת צמרת. אומנם אימפריות לא נבנות ביום אחד, אולם בכל פעם שהגיח מיליארדר חדש הוא לפחות עשה בהתחלה סוג של דאווינים. נכון לעכשיו, פומפי יורדת מנכסיה אחרי שמכרה את כוכבה, ניקו קרנצ'אר, לכונס הנכסים שלה, טוטנהאם. פורטסמות הפכה להיות השרמוטה של המיליארדרים. מגאידמק דרך אל פאחים. כמו בחורה תמימה שמאמינה לבחורים מפוקפקים, פראטון פארק הפך למבצר נאיבי אחרי הפסד שני ברציפות, הפעם הפסד 3:2 בדקות האחרונות נגד בולטון במשחק על שש נקודות. ככה יורדים ליגה.

סולימאן אל פאחים הבעלים של פורטסמות. רויטרס
עוד אחד שבא לעשות סיבוב. סולימאן אל פאחים/רויטרס

הסקאוט: גבריאל אגבונלהור

בוילה פארק מפתחים מכרה יהלומים לא קטן. הבולט שבהם עד כה העונה הוא גבריאל אגבונלהור. החלוץ המהיר, שיכול לשחק גם באגפים, קיבל את הבמה לראשונה בעונת 05-06' תחת דייויד אולירי, שגידל לא מעט שחקנים מוכשרים בלידס. עונה לאחר מכן הגיע לוילה פארק מרטין אוניל שעניין הרוטציה הוא ממנו והלאה. אי לכך, אגבולנהור, בעונתו השנייה בבוגרים, לא החמיץ דקה עד פברואר. אשתקד אסטון וילה החתימה את הכישרון בן ה-22 עד 2012. להבדיל אלפי כשרונות, אגבונלהור ניחן גם באופי של מנצח. הוא הספיק לכבוש נגד כל קבוצות הטופ פור, ומספר לא קטן של שערי ניצחון בדקות האחרונות. אחד מהם היה בדרבי של 2007 נגד בירמינגהאם. לדאבונם של אוהדי בירמינגהאם, אתמול (שני) הם חוו פלשבק - אגבונלהור שוב כבש בדרבי גול ניצחון בדקות הסיום. אשתקד אגבונלהור הפסיד את תואר השחקן הצעיר לעמיתו לקבוצה, אשלי יאנג. העונה, המנהיג החדש של אסטון וילה יכול להפוך את היוצרות.

גבריאל אגבונלהור שחקן אסטון וילה. רויטרס
אופי של מנצח. אגבונלהור/רויטרס

מספרים:

1. הילד הנצחי, ריאן גיגס, כבש בשבת את שער השוויון בניצחון 1:3 של יונייטד על טוטנהאם. פיטר פן, שמשחק בארץ לעולם לא מאז היווסדה, מקפיד לכבוש בכל עונה. בשבת הוא הותיר חותם גם בעונתו ה-20 ברציפות.

2. הארי רדנאפ בנה קבוצה לתפארת בווייט ארט ליין, אולם כל אימת שהוא פוגש את אלכס פרגוסון, משהו מתהפך. ב-28 מפגשים ביניהם רדנאפ ניצח פעמיים בלבד. בשבת המאזן גדל לשתיים מתוך 29.

3. מברוק גם לאנדרסון, שכבש את שער הבכורה שלו בעונתו השלישית במנצ'סטר יונייטד. בשבועות האחרונים נפוצו שמועות שהקשר הברזילאי הסתכסך עם פרגסון והוא בדרך החוצה. בשבת פרגי נתן לו גלגל הצלה, אנדרסון תפס.

4. ולא שכחנו את שערו השני ברציפות של תמיר כהן.

במחזור הבא: דאבל דרבים

הדרבי הראשון של המחזור הבא יהיה בין השדים האדומים לבין הסיטיזנט בקרב על מנצ'סטר. במחזור הקודם יונייטד ניצחו בצד השני של העיר את ארסנל ושלחו אותה לסיטי אוף מנצ'סטר על מנת לבחון את הסיטיזנס. הקונטרה של יוז הייתה ברוטאלית. בתוך עשר דקות הם ביצעו לינץ' בשליח. אין הצהרת כוונות ברורה מזו. רק חבל שקרלוס טבז יאלץ לדחות את ההתנקשות בפרגסון בשל פציעה. ארורה את תסמונת הנבחרות.

הדרבי השני יערך במערב לונדון. המכונות של אנצ'לוטי יארחו את טוטנהאם, שתרצה להוכיח שהמעידה נגד יונייטד היא חד פעמית. צ'לסי, מאידך, בתחושה שכל נקודה אקוטית להמשך הדרך, שכן בינואר שחקני המפתח - דרוגבה, אסיין, קאלו ואובי מיקל יעדרו באשמת אליפות אפריקה. עם דרוגבה חד כמו סכין מנתח ואופי של אלופים, הרובוטריקים בכחול לא יותרו על הנקודות, ולהערכתי יישארו מושלמים גם אחרי המחזור הבא.

שחקני טוטנהאם חוגגים שער עם ג'רמיין דפו. רויטרס
זה הזמן להוכיח שהם באמת קבוצת צמרת. התרנגולים חוגגים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully