וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין קאן מחליף

14.9.2009 / 11:08

נכון לעכשיו, באיירן מינכן מתקשה לטפח מחליף ראוי לאוליבר קאן. רנסינג נהנה מהעדפה מתקנת והפך בסופו של דבר לקורבן, כשאת מקומו תפס לאחרונה האנס יורג בוט בן ה-35. מישהו אמר נקודת תורפה?

"זה המועדון בו כיכבו ספ מאייר, ז'אן מארי פאף ואוליבר קאן. איך הם יכולים להרשות לעצמם להיות שבעי רצון ממיכאל רנסינג?", הזדעק פרשן הטלוויזיה סטפן סימון, רגע אחרי שבעיטה חלשה של אנדראס איבנשיץ, האוסטרי של מיינץ, חלפה מתחת לידיו של שוער באיירן מינכן ונכנסה לפנתיאון הטעויות המביכות שלו. טורי הפרשנות של היום שאחרי טענו שהביקורת של סימון הייתה חריפה מדי ושלהשתלחות ברנסינג, "בנוסח אוהד בפאב", אין מקום בשידור חי בטלוויזיה, גם מבחינה עיתונאית. אלא שסימון בסך הכל אמר בקול רם את מה שכולם כבר יודעים – רנסינג הוא לא שוער ברמה של באיירן מינכן.

בפועל, אותה טעות במשחק במיינץ עלתה לרנסינג במקום בהרכב הפותח של לואי ואן חאל, כשגם במשחק נגד מכבי חיפה צפוי לפתוח האנס יורג בוט הוותיק. בבאיירן ציפו לגדולות ונצורות מרנסינג. מי שכונה "היורש של אוליבר קאן" קיבל הזדמנות אחר הזדמנות, גב רחב וקרדיט לבצע טעויות ולהתפתח. הנאמנות שהפגינו ראשי המועדון הבווארי כלפי מי שגדל וצמח בבאיירן המשיכה גם בקיץ, כשרנסינג שוב קיבל את המפתחות לשער. אלא שדווקא אותה נאמנות שכל כך נדירה בעולם הכדורגל היא זו שהביאה למצב האבסורדי – באיירן מינכן, על שלל משאביה, יוצאת לעונה בליגת האלופות ללא פתרון ראוי בשער.

נאמנות גבוהה

באיירן מינכן הוא אחד המועדונים היחידים בעולם שמנוהל בפועל על ידי שחקני עבר מפוארים שגדלו בתוכו. פרנץ בקנבאואר, קרל היינץ רומיניגה ואולי הנס גדלו בבאיירן, כיכבו בקבוצה וצמחו עד לצמרת ההנהלה הבכירה באליאנץ ארנה. גאוות היחידה שאופפת את מועדון הפאר לא אפשרה להם להפנות עורף לרנסינג. אחרי הפרישה של אוליבר קאן בקיץ 2008, היה זה רק טבעי שרנסינג, שגדל במועדון מקבוצת הילדים, השתפשף במילואים, שיחק בנבחרת גרמניה הצעירה ושימש כמחליפו של קאן במשך ארבע שנים, הוא זה שיירש את עמדת השוער הבכיר.

ראשי באיירן חשו מחויבות כלפי רנסינג, למרות שידעו שהמשימה – להיכנס לנעליו של קאן – אינה פשוטה. העיניים היו נשואות אל השוער הצעיר, וכל שער שספג נבחן בשבע עיניים. אחרי תבוסה ביתית 5:2 לברמן במחזור החמישי, החלו בגרמניה לפקפק. "מה שקרה לא כזה דרמטי", אמר רומיניגה, "זה חלק מתהליך ההתפתחות ולא ניתן לזה לערער אותנו". בסטיאן שווינשטייגר התייצב גם הוא לצד הצעיר: "הוא יהיה שוער גדול ויגיע לנבחרת". אלא שרנסינג המשיך לטעות וממוצע הספיגה שלו עמד על כמעט שני שערים למשחק בית. מספרים חסרי תקדים במונחים של באיירן.

במועדון סירבו להרים ידיים. רנסינג התגלה כשוער חסר ביטחון ביציאות וזכה לכינוי הלא מחמיא: 'תופס זבובים'. "כששוער יוצא מהשער, הוא חייב לאסוף את הכדור. הדרך בה רנסינג ניסה לאגרף את הכדור הייתה חובבנית", אמר בקנבאואר בראיון טלוויזיוני דקות אחרי שבאיירן ספגה בתוספת הזמן ב-2:2 עם שטוטגרט. "הוא שוער טוב על קו השער, אבל חייב ללמוד לצאת לכדורי גובה". הקייזר מיהר לסייג: "אנחנו חייבים להיות סבלניים איתו. גם איקר קסיאס עשה טעויות ובזכות הסבלנות של ריאל מדריד, הפך לאחד השוערים הטובים בעולם".

בחודש אפריל, הסבלנות נגמרה. בלא שיחה או הודעה מוקדמת, החליט יורגן קלינסמן להוציא את רנסינג מההרכב לפני צמד המשחקים נגד ברצלונה ברבע גמר ליגת האלופות. ההשוואות הבלתי פוסקות לקאן והביקורת גמרו את השוער, שהמשיך להציג יכולת מביכה. גם ההדחה מהצ'מפיונס ופיטורי קלינסמן לא החזירו את רנסינג לשער וזה נאלץ להגן על עצמו: "זו העונה הראשונה שלי כשוער ראשון ואי אפשר לצפות ממני להיות סופרמן. אני לא מיני אוליבר קאן, אבל בתקווה שיום אחד אהיה מיכאל רנסינג הגדול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ואן חאל התייאש מהר

במשך כל הקיץ, בין המלחמות להשארת פרנק ריברי ומסע הרכש הגרנדיוזי, בבאיירן גיששו לגבי שוער חדש. מנואל נוייר משאלקה היה המועמד המוביל, ושמות כמו ארתור בורוץ' מסלטיק, רנה אדלר מלברקוזן, קרלוס קאמני מאספניול ואחרים הוזכרו חדשות לבקרים כמועמדים. בסופו של דבר, אותה רוח יחידה מוגזמת השאירה את רנסינג בעמדת השוער הראשון.

"שחקנים צעירים כמו מיכאל זקוקים לאמון מלא מהמאמן. הוא לא הרגיש שהוא מקבל ביטחון מקלינסמן ולכן אני חושב שהוא צריך לקבל הזדמנות נוספת. יש לו את היכולת להיות שוער בונדסליגה מצוין וחבל שיצליח במקום אחר", אמר פיליפ לאם בראיון ל"קיקר", והמחיש את מוטיב הנאמנות. "צריך לתת לו את הזמן להתפתח ולא לנהל דיון על כל שער שהוא סופג. צריך להיות זהיר עם שחקנים צעירים. בעיניי, מיכאל לא היה כל כך גרוע בעונה שעברה. הוא היה ממוצע וההאשמות שהופנו אליו בשל אובדן האליפות היו מוגזמות", הוסיף האב הרוחני, קאן.

ואן חאל החליט לשתף פעולה והצהיר בפומבי כי רנסינג יפתח את העונה כשוער הראשון: "קיבלתי החלטה על בסיס צפייה בשני השוערים באימונים בארבעת השבועות האחרונים", אמר ההולנדי. "אני שם את אמוני במיכאל ואני בטוח שהוא יוכיח את עצמו העונה". אלא שהאמון החזיק מעמד שלושה משחקים בדיוק. אחרי שתי נקודות ותצוגת השפל במיינץ, כשואן חאל החל להרגיש את הלחץ, הוא סובב את גבו לרנסינג ושלח למערכה את בוט בן ה-35. מאז, לבאיירן יש שני ניצחונות רצופים וההולנדי מאושר.

הפעם, ההחלטה של ואן חאל קיבלה כנראה אישור סופי מהתותחים הכבדים. בסוף השבוע האחרון, ערב המשחק בדורטמונד, תקף בקנבאואר את משחק ההגנה של קבוצתו וביכה על שחרורו של לוסיו. על הדרך, התייחס הקייזר לרנסינג ואמר כי לשוער אין עתיד במינכן: "אני מצטער בשבילו, אבל הוא לא הולך להתקדם". כך, מספר חודשים מאוחר מדי, הבינו באליאנץ ארנה את הטעות שעשו בקיץ. הקבוצה שהשקיעה עשרות מיליוני יורו ברכישת כוכבים כמו: מריו גומז, אריאן רובן, אנטולי טימושצ'וק ודניאל פראניץ', הזניחה את העמדה החשובה במגרש ונותרה ללא שוער בקנה מידה אירופאי בכיר.

בוט חוזר לפגוש את הירוקים

מתחת לפני השטח, בבאיירן כבר מחפשים לצרף שוער חדש בינואר, כששמו של איגור אקינפייב הרוסי מככב כמועמד המוביל. בינתיים, בוט יהיה זה שיפתח את המסע האירופי של הבווארים בליגת האלופות באצטדיון רמת גן. השוער הוותיק כבר פגש פעמיים את מכבי חיפה בעבר, בקדנציה הקודמת של הירוקים בצ'מפיונס, עת שיחק במדי לברקוזן. יחד עם זאת, גם בוט עצמו יודע היטב כי מדובר בפתרון זמני. למרות היכולת הטובה שלו בשני המשחקים האחרונים בבונדסליגה, לא סביר שבוט ישמש כשוער הבכיר של באיירן, ששואפת להצליח במפעל ולהחזיר לעצמה את תואר האליפות.

קשה ויומרני לומר שעמדת השוער היא נקודת תורפה שמכבי חיפה יכולה לנצל לטובתה. בוט הוא שוער עתיר ניסיון ברמות הגבוהות ביותר, אך חסר אלמנט מרכזי – דקות משחק. בשנתיים האחרונות שיחק רק 14 משחקים מלאים בכל המסגרות. לבאיירן הגיע כגיבוי לרנסינג ולאחר עונה בה התייבש על הספסל בבנפיקה. רגע לפני שהקריירה המפוארת שלו מגיעה לסיום, נזרק בוט בחזרה למים העמוקים. "הוא שוער נפלא וראוי לאמון שלנו", הצהיר לאחרונה ואן חאל.

בעוד בוט זוכה לעדנה מחודשת, עידן רנסינג במינכן מתקרב לקיצו והוא צפוי לעזוב לכשיגיע שוער חדש ובכיר למועדון. "הייתי משקיע 20 מיליון יורו בשוער חדש. קבוצת צמרת צריכה שוער מהטופ האירופי. היה לנו את זה עם אוליבר קאן, אבל רנסינג לא כזה. הוא שוער ברמה של פרנקפורט או קלן", התבטא שחקן העבר סטפן אפנברג בראיון ל"בילד". גם קאן מבין שרנסינג כבר לא יהיה היורש: "חוויתי הכל בכדורגל, אבל דבר אחד ברור לי: אין לרנסינג מה לחפש בבאיירן. הוא צריך להיות שוער ראשון ולהתחיל מחדש בקבוצה אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully