וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם כמדליק החזיז במלחה הורשע באי מניעת פשע

גלעד גרוסמן

13.9.2009 / 15:05

לא הוכח כי ניר ראובן הדליק את החזיז שפצע את גליצנשטיין, אך ביהמ"ש המחוזי הרשיעו מכיוון שידע על כוונת יוסי מלאך להשליכו

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע בסוף השבוע את ניר ראובן באי מניעת פשע ושיבוש הליכי משפט על חלקו בפציעתו של המאבטח יואב גליצנשטיין, במהלך המשחק בין הפועל חולון והפועל ירושלים במלחה בנובמבר 2007, בו נזרק חזיז לפרקט. עם זאת, השופטת נאוה בן-אור זיכתה אותו מאישומים של נשיאת נשק וגרימת חבלה חמורה.

על פי כתב האישום שהוגש נגד ראובן ויוסי מלאך, דקות ספורות לפני סוף המשחק השניים החליטו לזרוק את החזיז. ראובן הדליק את החזיז, ומלאך השליך אותו למגרש. גליצנשטיין רצה לפנות את החזיז מהמגרש, אולם החזיז התפוצץ בידו ושלוש מאצבעותיו נקטעו.

ראובן הודה שנכח במשחק, אבל טען שלא הדליק את החזיז וכלל לא ידע מי זרק אותו. קלטת של האירוע ששודרה בבית המשפט לא סייעה בקביעת זהותו של מצית החזיז. גם שיחה שהוקלטה בין ראובן למלאך, שבה ראובן לוחש "אין להם עלינו כלום, אל תודה" ו"איך הם יודעים שאני הדלקתי?", לא הספיקו להרשעתו.

"אך כחוט השערה בין הנאשם לבין הרשעה בעבירות המיוחסות לו באישום זה (חבלה חמורה, ג"ג), אולם חוט השערה הזה עוביו כעובי הספק הסביר, המחייב זיכוי", כתבה השופטת בהכרעת הדין.

במקום זאת, השופטת החליטה להרשיע את ראובן באי מניעת פשע מכיוון שידע שמלאך הכניס חזיז לאולם. "הנאשם ידע כי מלאך נושא בכליו חזיז, וכי בדעתו לעשות בו שימוש. לא היה קל מלמנוע זאת, בין בפנייה למלאך עצמו, בין בחשיפת תכניתו בפני אנשי הביטחון שעמדו בכניסה לאצטדיון, אם פנייתו למלאך הייתה נדחית. זו גם הייתה חובתו של הנאשם", כתבה בהחלטתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully