וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: חזרנו, סליחה על ההמתנה

12.9.2009 / 13:12

שבעה חודשים ארוכים הסתיימו, פולחן ערבי ראשון חוזר. סאנצ'ז והג'טס מתארחים ביוסטון, פארב ומינסוטה אצל קליבלנד

ראשון בערב. כל ראשון בערב בין תחילת ספטמבר לסוף ינואר. כמה שזה שונה מימי ראשון העגומים בשבעת החודשים האחרים של השנה. התמקמות על הספה: 19:00. ירידה מהספה: מי יודע.

לפני פתיחת העונה הנוכחית, קיבלתי מסרים מקולגות וחברים, לנסות ולהפוך את המדור ליותר "עממי", להכניס אנשים חדשים למשחק דרך כתבות יותר בסיסיות שמסבירות את החוקים לאלה שאינם יודעי דבר ועושים את צעדיהם הראשונים בתחום. ובכן, זה לא יקרה, מהסיבה שירידת מדרגה באופי הסיקור תביא לבריחתם של הגולשים הקבועים כאן, והם, יותר מכל אחד אחר, האנשים שנותנים לוואלה! פוטבול את הדלק להמשיך ולסגור כמעט עשור שלם של מדור עשיר ורלוונטי. למי שבכל זאת מתחיל רק היום להתעניין, נציין כי ב"פקולטה למדעי הפוטבול" תוכלו לשאול שאלות, (אולי) לקבל תשובות וגם למצוא כתבות מעניינות על ההיסטוריה של המשחק.

ג'ו מונטנה לשעבר שחקן פוטבול. AP
יודעים מי האיש הזה? אם לא, אתם בהקבצה הלא נכונה/AP

המדור פתח את העונה עם סימון וי על פיטסבורג, וגם השנה ינסה להכות את הקופה הוירטואלית בהימורים מוצלחים. האם יצליח? (רמז: 50 אחוז. זה מה שהיה, זה מה שכנראה יהיה). רק נזכיר כי כמו בשנה שעברה, גם השנה אנחנו גאים לייחצן את פאב "הברון" בראשל"צ כמקום המועדף לראות בו פוטבול בסגנון אמריקאי אמיתי. איך מגיעים ומה אוכלים? בלינק המצורף.

לאלה ששואלים להיכן נעלם סיקור פוטבול המכללות השנה, יצויין שבהחלטה משותפת עם הכותבים, תומר ספירשטיין ורן לטוביץ', הוא ירד, משום שההשקעה הייתה גדולה מדי יחסית למספר הקוראים (המאוד זעום) של המדור. ועדיין, כמובן שנדווח על כל דבר שדורש התייחסות וכותרות.

ועכשיו, בואו נראה מה מכינות לנו הרשתות.

METV:

20:00: קרוליינה - פילדלפיה

23:15: ניו יורק ג'איינטס - וושינגטון

FOX:

20:00: טמפה ביי - דאלאס

ESPN:

3:00, בין ראשון לשני: גרין ביי - שיקגו

00:00, בין שני לשלישי: מאנדיי נייט קאונטדאון

2:00, בין שני לשלישי: ניו אינגלנד - בפאלו

5:15, בין שני לשלישי: אוקלנד - סן דייגו

טום בריידי שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. AP
מחכה על המסך שלכם בין שני לשלישי. בריידי/AP

טבילת האש של סאנצ'ז (שעה ראשית: 20:00)

יוסטון - ניו יורק ג'טס

מארק סאנצ'ז יערוך את משחק הבכורה שלו בג'טס מול ההגנה המתיימרת של הטקסאנס ונגד מאט שאוב, הקוורטרבק היריב שמקווה להצעיד, סופסוף, את קבוצתו לעונה חיובית ראשונה בשבע שנות קיומה. ניו יורק תגיע למשחק עם המאמן החדש רקס ריאן, ותתבסס על משחק הריצה יותר מאשר בשנה שעברה. האתגר של ריאן וסאנצ'ז יהיה לעצור את שיאן הפלות הקוורטרבקים של השנתיים האחרונות, מריו וויליאמס (בחירה 1 ב-2006 על חשבון רג'י בוש, זוכרים?), ובכל מקרה, יהיה מעניין לעקוב אחרי חולצה מספר 6 בירוק.

התחזית: ניצחון ליוסטון


אטלנטה - מיאמי

מי שכבר עבר את עונת הרוקי שלו, ועשה זאת בהצלחה רבה, הוא מאט ריאן. הקוורטרבק של הפאלקונס ינסה להימנע ממשבר השנה השניה, וייעזר במייקל טרנר שיפעיל מבערים על הקרקע, וברודי וייט האליל בן אליל. אלא שצ'אד פנינגטון והיונקים הוכיחו בשנה שעברה שהם לא פראיירים, ויבואו עם מוטיבציה מחודשת לאחר ההדחה המוקדמת בפלייאוף שעבר.

התחזית: ניצחון לאטלנטה


בולטימור - קנזס סיטי

שני קוורטרבקים שזרחו בשנה שעברה היו הרוקי של הרייבנס, ג'ו פלאקו, שגילה יעילות מופלאה, ומאט קאסל, שקיבל הזדמנות בניו אינגלנד לאחר פציעתו של טום בריידי. קאסל מקבל בצ'יפס את המושכות תחת המאמן החדש טוד היילי, כשיחד איתם הגיע גם הליינבקר הותיק מייק ורייבל. המפגש האחרון בין השתיים התקיים, אגב, ב-2006, אז ניצחו הרייבנס 10:20, תחת הנהגתו של סטיב מקנייר, שנורה למוות לפני מספר חודשים.

התחזית: ניצחון לבולטימור

מארק סאנצ'ז שחקן ניו יורק ג'טס. Frank Franklin II, AP
כמה לחץ על הכתפיים שלו. סאנצ'ז/AP, Frank Franklin II

קרוליינה - פילדלפיה

משחק מרתק יתקיים בשארלוט, כשהאיגלס, עם הגנה שנותרה ממורשתו של ג'ים ג'ונסון שהלך לעולמו לפני חודש וחצי, יתארחו אצל הפנת'רס. קרוליינה נשענה בשנה שעברה על "הברק והרעם" ד'אנג'לו וויליאמס וג'ונתן סטיוארט, והמפגש בינם לבין הגנת העיטמים יהיה מעניין. למרות הטרראם סביב בואו של מייקל ויק, מי שימשיך להנהיג את התקפת האיגלס יהיה דונובן מקנאב הותיק, שיסתייע בשירותיו של בריאן ווסטברוק, התופס הטוב ביותר בין הרצים היום בליגה.

התחזית: ניצחון לפילדלפיה


סינסינטי - דנבר

לא הייתה קבוצה שראתה יותר בלגאן מדנבר באביב האחרון, אפילו לא אוקלנד. ג'וש מקדניאלס הגיע וגרם לעזיבתו של ג'יי קאטלר לשיקגו, כשגם ברנדון מרשל לא היה ממש מרוצה, ורק לאחרונה חזר לאימוני הקבוצה וישחק, לאחר שהובטח לו כי חוזהו ישופץ. דווקא בקבוצת העבריינים של סינסינטי היה קיץ שקט, כשהבנגאלס מגיעים למשחק בתקווה להשאיר את צרות העונות שעברו מאחוריהם.

התחזית: ניצחון לסינסינטי


אינדיאנפוליס - ג'קסונוויל

שתי יריבות ותיקות ייפגשו ב"לוקאס אויל", כשהג'אגוארס תמיד היו קשים לקולטס, גם אם המאזן ההיסטורי בין השתיים (4:12) לא בדיוק מראה זאת. ג'ים קאלדוול לקח את המושכות באינדי מטוני דאנג'י, וינסה להעניק לקולטס עונה נוספת של 12+ ניצחונות. זה לא יהיה קל בהתחשב בעובדה שפייטון מאנינג כבר לא צעיר, ושהקולטס עברו מעט חילופי משמרות, ושיעלו לראשונה מאז 1996 בלי מרווין הריסון. הג'אגוארס ישחקו בלי הטייט אנד הפצוע זאק מילר ועם דייויד גרארד בעמדת הקוורטרבק.

התחזית: ניצחון לאינדיאנפוליס

ג'ים קאלדוול מאמן אינדיאנפוליס קולטס. AP
אתגר לא פשוט. ג'ים קאלדוול/AP

קליבלנד - מינסוטה

בשתי הקבוצות תעלה מיד שאלת הקוורטרבק. רק בסוף השבוע נודע כי בריידי קווין יהיה הפותח של הבראונס, ובשנתו השניה בליגה מצפים ממנו לתפוקה במכלאת הכלבים. בצד השני יעלה ברט פארב, הדמות הכי מדוברת של הקיצים האחרונים, והכתף שלו, שעברה ניתוח לפני שהצטרף לוייקינגס, תיבחן תחת זכוכית מגדלת. אדריאן פיטרסון ינסה להמשיך ולהיות סנסציוני במשחק הריצה של מינסוטה.

התחזית: ניצחון לפארב והוייקינגס


ניו אורלינס - דטרויט

אחרי עונה של 16:0, חוזרים הליונס למקום הטראומתי ביותר עלי אדמות - מגרש הפוטבול. המאמן החדש ג'ים שוורץ מקווה שהניצחון הראשון יגיע וכמה שיותר מהר. אלא שלשוורץ מחכה מהצד השני אתגר קשה - דרו בריס, שהיה בשנה שעברה לקוורטרבק השני בהיסטוריה שעבר 5,000 יארד במסירה בעונה אחת. מת'יו סטאפורד יקבל את המושכות בליונס, וכולנו נחזיק אצבעות, בלי קשר לאמפתיה שאנחנו מגלים או לא לדטרויט, שלא יהפוך לעוד ג'ואי הרינגטון.

התחזית: ניצחון לניו אורלינס


טמפה ביי - דאלאס

עם ג'רי ג'ונס כבעלים, בדאלאס אף פעם לא משעמם. בדאלאס עברו קיץ מעניין, שלא תמיד היה קשור ישירות לפוטבול - מסך הענק באיצטדיון מפריע לבועטים, מגרש האימונים נהרס וגבה חיים בשל סופת הוריקן, טרל אואנס עף והמאמן וייד פיליפס יקבל הזדמנות אחרונה כעושה דברו של הבעלים. מנגד, כל מה שיכולים השימי-עסיסים מטמפה ביי להציע הוא מאמן חדש, רחים מוריס, שכבר הספיק להיפטר ממתאם ההתקפה שלו ולהצביע על ביירון לפטוויץ' כפותח.

התחזית: ניצחון לדאלאס

בריידי קווין שחקן קליבלנד בראונס. Tony Dejak, AP
גו, בריידי, גו. קווין מקבל הזדמנות ראשונה כפותח במשרה מלאה/AP, Tony Dejak

נראה את החינוך של סינגלטרי (שעה ראשית: 23:15)

אריזונה - סן פרנסיסקו

פיינאליסטית הסופרבול תתמודד עם הקבוצה שאותה ניצחה בשישה משמונת המפגשים האחרונים ביניהן, אולם הפעם, כך נראה, נושבות רוחות חדשות במפרץ. מייק סינגלטרי הראה עמידות והעניק לשון היל את משרת הקוורטרבק הפותח. מייקל קרבטרי, התופס שנבחר על ידי הניינרס, לא חתם ובשלב זה לא ישחק בקבוצה. הקרדינלס סובלים מפציעותיהם של התופסים אנקואן בולדין וסטיב ברסטון, אולם נראה ששניהם ישמשו מטרות לקורט וורנר במשחק.

התחזית: ניצחון ל... ניינרס


ניו יורק ג'איינטס - וושינגטון

אפשר ללעוג לאיליי מאנינג מקונטיקט עד הניו ג'רזי טרנפייק, הקוורטרבק של הג'איינטס הוכיח לאחר עונת הסופרבול שהוא אמין מספיק כדי להוביל את הקבוצה בשנים הקרובות. מאנינג ייתקל בהגנה קשוחה מאוד, שתונהג על ידי אלברט היינסוורת', התאקל המצוין שהגיע מטנסי. הג'איינטס עלולים להחסיר את קווין דוקרי, מגן הפינה שסובל ממתיחה בירך, אבל קיבלו את אוסי יומניורה המלך-בן-מלך, שלא שיחק בשנה שעברה בגלל פציעה, ויצטרף לג'סטין טאק ולאנטוניו פירס, שהיה מעורב בפרשת הירי של פלקסיקו בורס. צפו למץ' אפ הגנתי מעניין.

התחזית: ניצחון לניו יורק


סיאטל - סט. לואיס

האם השנה יצליחו, סופסוף, הראמס לצאת מהדיכאון שתקף אותם בשנים האחרונות? תחת שרביטו של סטיב ספאגנולו, המאמן שמגיע מהג'איינטס, הם בהחלט מקווים שכן. ספאגנולו ממשיך לתת אמון במארק בולג'ר וברץ האחורי סטיבן ג'קסון. הסיהוקס מפנטזים על חזרה גדולה מהחיים של מאט האסלבק, שנעדר מיותר ממחצית המשחקים בעונה שעברה ומגיע בריא.

התחזית: ניצחון לראמס

קווין דוקרי שחקן ניו יורק ג'איינטס. AP
קווין דוקרי עלול להחמיץ את המשחק, אבל גם בלעדיו הגנת הג'איינטס מפחידה/AP

בריידי שוב איתנו

גרין ביי - שיקגו (3:20, בין ראשון לשני)

כמו במשחקים רבים אחרים במחזור, גם כאן תהיינה העיניים נשואות לקוורטרבקים. ג'יי קאטלר מגיע למשחק ראשון במדי הברס, כשמולו ארון רוג'רס, שנתן עונה טובה ב-2008, אבל צריך לשפר את קבלת ההחלטות כשזה קובע. היריבות הזו היא אחת הגדולות והישנות בליגה, ולקהל ב"למבו פילד" בוודאי יהיה מה להגיד.

התחזית: ניצחון לשיקגו


ניו אינגלנד - בפאלו 2:00, בין שני לשלישי)

טום בריידי חוזר למגרש, ולאוהדי הפטריוטס תינתן הזדמנות לעקוב אחר ביצועיו של הקוורטרבק, שלא ראה מגרש במשחק רשמי יותר משנה. ניו אינגלנד עולה עם הרכב הגנתי צעיר, לאחר שתרמה את ריצ'רד סימור לאוקלנד תמורת בחירת דראפט ב-2011, נפטרה גם ממייק ורייבל ואמרה שלום לטדי ברוסקי שפרש. הבילס יגיעו עם התותח החדש שלהם, טרל אואנס, שהצטרף לקבוצה לאחר שנתיים בדאלאס. פרד ג'קסון יפתח בעמדת הרץ האחורי במקום מרשואן לינץ' המושעה. הפטריוטס, אגב, ניצחו בכל 11 המפגשים האחרונים בין השתיים.

התחזית: ניצחון לניו אינגלנד


אוקלנד - סן דייגו (בין שני לשלישי, 5:15)

להניח שהריידרס יעברו קיץ שקט זה כמו לחשוב שג'נה ג'יימסון תדפוק אצלכם בדלת מחר בבוקר. אחרי שהמאמן טום קייבל שלח את עוזרו לבית חולים, הוא ינסה להתמקד בעצירת הקוואדרו ההתקפי של הצ'ארג'רס - פיליפ ריברס, לדניאן טומלינסון, אנטוניו גייטס ו-וינסנט ג'קסון. מנגד, ינסו דארן מק'פאדן וג'מארקוס ראסל לעלות כיתה ולהוכיח שיש עוד תקווה ב"חור השחור".

התחזית: התקווה תחכה, בינתיים. ניצחון לסן דייגו

davidr@walla.net.il

לדניאן טומלינסון שחקן סן דייגו צ'ארג'רס. AP
אוהב לטחון יארדים בקולוסיאום של אוקלנד. טומלינסון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully