וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הרסה את הנבחרת

עו"ד אורי שלף

11.9.2009 / 12:01

נוח לתקוף את שרף, אבל הרבה יותר נכון להאשים את מי שיצר עבורו את המציאות: האיגוד, המנהלת והיו"רים. הבלוג של אורי שלף חוזר

שלוש שעות של נסיעה לילית לגליל, לא כולל פקק של 45 דקות ביוקנעם באחת לפנות בוקר בסיומו כמעט ודרס אותי מכבש של מע"צ, לא עזרו לי למצוא מי לעזאזל אשם במצבם העגום של נבחרות ישראל בכדורסל: נבחרות העתודה והנוער ירדו לדרג' ב, הקדטים ניצלו בשיניים והנבחרת הבוגרת סיימה השבוע את הופעותיה באליפות אירופה ללא אף ניצחון בפעם הראשונה בהיסטוריה.

בזמנו כתבתי כאן כי יכול להיות שהכל בכלל קשור לנסיבות היסטוריות: בעוד היוונים של ימי קדם הקימו גימנסיונים והיללו את תרבות הגוף, אצלנו תרבות הגוף הייתה תועבה והגימנסיונים במרכז ירושלים היו מהסיבות בגללן פרץ מרד המכבים (כן, כמו תמיד, מכבי אשמים). בקיצור, בעוד הנערים האירופאים עשו ספורט, אנחנו למדנו תורה. אבל זה תירוץ שיכול להתאים לנבחרת הכדורגל, הם תמיד היו פחות טובים מכולם.

בכדורסל היינו פעם טובים, הרבה אחרי תקופת אנטיוכוס. אז מה קרה? ויותר מעניין, מי אשם? כרגע אני לא סגור על זה, אבל מה שכן הכי קל להאשים את המאמן, הרי כלל ידוע הוא שהשחקן הוא גיבור הניצחון והמאמן אשם בהפסדים. אבל נחטא לאמת אם נחשוב שהמאמן אשם, כי הבעיה היא בכל הנבחרות. אם כבר אז הייתי מאשים את מי שמינה את כל מאמני הנבחרות, מי שעומד בראש המערכת - איגוד הכדורסל.

עוד נחזור אל האיגוד ובשביל לחזור אליו אני אאשים עכשיו דווקא את ריבוי הזרים בליגת העל כגורם שמשפיע על המשבר שפוקד את הנבחרות הלאומיות. פעם היו 100 שחקנים ישראלים בליגה, היום יש 50. פעם 80 ישראלים היו משחקים, היום אולי 30. פעם היו לנו קלעים ושחקנים שסוחבים קבוצות, היום יש לנו חוק רוסי שמכריח מאמנים לשים ישראלי על המגרש ושחקני חמישייה בנבחרת שלא משחקים בקבוצתם. פעם שחקני נבחרת הנוער היו משחקים בליגה הראשונה, היום ולמרות שאיגוד הכדורסל העביר תקנה שמחייבת כל קבוצה לשתף צעירים, שחקני נבחרת העתודה בקושי מוצאים את מקומם בליגה השנייה.

עבודה זרה

הזרים אשמים. טוב, לא באמת הזרים, אלא מי שהביא אותם, מה שמעורר שאלות אשם נוספות: האם האשמה נופלת על מנהלת הליגה שהחליטה שמותר להעסיק זרים ללא הפסקה? או שמא על הקבוצות, אלו שבחרו להטיס לפה רכבות של זרים. או אולי בכלל האשם במשרד האוצר, שהפחית את המס לשחקנים הזרים ועזר לקבוצות להעדיף זרים על פני ישראלים.

בעצם קשה להאשים את הקבוצות: הזרים עולים פחות ולרוב גם יותר טובים, ולכן כל יו"ר קבוצה שפוי יבחר להעסיק כמה שיותר זרים על חשבון ישראלים, מה שמוביל למסקנה הפשוטה שהכול באשמת מי שהחליט – מנהלת הליגה, שמורכבת, למי שלא מעודכן, מיושבי הראש השפויים לעיל. כלומר... אותם יושבי ראש שפויים של קבוצות ליגת העל הם למעשה האשמים במצבה של נבחרת ישראל . נשמע הזוי? אז בואו נעשה את זה הזוי יותר.

זרים הוכנסו לארץ משלוש סיבות עיקריות ומבורכות: להעלות את הרמה של הליגה, להעלות את הרמה של הישראלים והתירוץ הלגיטימי שבתוקף עד היום - לעזור לנציגותינו במפעלים האירופאים. אה מה מה, התירוץ הלגיטימי הזה תקף לשתיים, מקסימום שלוש קבוצות, בואו נסגור על ארבע. לשאר שמונה הקבוצות פשוט יותר זול להביא זרים. כלומר, שמונה יושבי ראש שפויים, אשר בראש סדר העדיפויות שלהם עומדות קבוצות בינוניות בלי עבר, עתיד או קהל, השורדות מכספי ציבור, הם האשמים במצבן של נבחרות ישראל ויותר מזה - הם אלו שמחליטים על התנהלותו ועתידו של הכדורסל הישראלי.

ומה זה בכלל "הכדורסל הישראלי"? הליגה, או נציגותינו באירופה, או הנבחרות/השחקנים הישראלים? מי מחליט? מי בעצם נתן למנהלת וליושבי הראש השפויים שלה את המנדט להחליט? נו טוב, הנה חזרנו לאיגוד הכדורסל כמו שהבטחתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully