וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טפו, טפו, דפו

12.9.2009 / 12:00

האח נרצח, המשטרה האשימה והצהובונים שיגעו. אבל דווקא ברגעי המשבר, ג'רמיין דפו, התחיל להעריך מחדש את מה שבא לו בקלות עד היום. עכשיו, אחרי שורת הפצצות בטוטנהאם, מגיע מבחן יונייטד

ג'ייד דפו מת מפצעיו ב-25 באפריל האחרון, ארבעה ימים אחרי שהותקף בברוטאליות בלייטונסטון במזרח לונדון. באנגליה ו-ווילס נרשמו בשנתיים האחרונות למעלה מ-650 מקרי רצח וזה של ג'ייד בן ה-26 בוודאי היה משמש כעוד מספר בספרי הסטטיסטיקה, אילולא הוא היה אחיו למחצה של ג'רמיין דפו.

מבחינתו של חלוץ טוטנהאם ונבחרת אנגליה מדובר היה בעוד נדבך לשרשרת הכיכובים שלו במדורים הלא נכונים של העיתון. כשלושה חודשים לאחר רצח אחיו נעצר דפו על ידי המשטרה בחשד, שהתברר כמוטעה, לנהיגה בשכרות. מאוחר יותר המשטרה התנצלה על שליחתו חסרת הבסיס של הכדורגלן לבית המעצר ועורך דינו הוסיף שהוא יגיש תביעת נזיקין במסגרתה יואשמו השוטרים בגזענות, אך גם חוסר האשמה שלו במקרה הזה לא מחקה את ההיסטוריה שלו בצהובונים.

כמו אחרים מחבריו הכדורגלנים, גם דפו הושם בשנים האחרונות תחת מעקב מדוקדק של כתבי רכילות ודאג לפרנסתם המכובדת. הוא יצא עם שורה ארוכה של דוגמניות, סלבריטאיות ורודפות כדורגלנים מפורסמות, הצהובונים דיווחו בשמחה על פרשיות אהבים ובגידות שלו ובניגוד לשחקנים כמו סטיבן ג'רארד או ג'ון טרי, למשל, הוא לא עשה מספיק על הדשא כדי להזכיר לכל העולם שמעל הכל הוא שחקן כדורגל בכיר.

אלא שבשבועות האחרונים החלוץ בן ה-26 סופסוף עושה את הכותרות שלו בעיקר במדורי הספורט. אחרי שכבש ארבעה שערי ליגה בארבעה משחקים והוליך את טוטנהאם ל-100 אחוזי הצלחה מאז פתיחת העונה, עם צמד נגד הולנד באמצע אוגוסט ושער ניצחון על סלובניה במשחקי ידידות של נבחרת אנגליה בעת האחרונה, ג'רמיין דפו הוא סופסוף קודם כל כדורגלן.

ג'רמיין דפו שחקן נבחרת אנגליה חוגג שער. רויטרס
בשבועות האחרונים החלוץ בן ה-26 סופסוף עושה את הכותרות שלו במדורי הספורט: הוא כבש ארבעה שערי ליגה בארבעה משחקים והוליך את טוטנהאם ל-100 אחוזי הצלחה מאז פתיחת העונה/רויטרס

מעריך הכל מחדש

מאז סוף השבוע האחרון הפך ג'רמיין דפו לכדורגלן המדובר ביותר בממלכה וביחד איתו שב גם זכרונו של אחיו למחצה שנרצח. יומיים לפני משחק הידידות של נבחרת שלושת האריות נגד סלובניה בוומבלי, גם כתבי האי יכולים היו להריח שהחלוץ הנמוך והזריז נמצא בפיק של הקריירה שלו עד כה והם ניצלו זאת כדי לעוט עליו. דפו, מצידו, פתח את ליבו לראשונה וסיפר על מותו של האח אליו היה קרוב.

החלוץ סיפר כיצד אמו הגיעה למגרש האימונים של טוטנהאם ובישרה לו שהרופאים הודיעו שלג'ייד נותרו שעתיים לחיות ואיך הסתודד עם בני המשפחה סביב מיטת אחיו בזמן שזה נפח את נשמתו. "היה מוזר להסתכל על אחי ככה, הוא היה רק בן 26", סיפר לעיתונאים, "כשאנשים חולים אתה יודע שזה הולך לקרות מתישהו, אתה מכין את עצמך, אבל במקרים כמו של ג'ייד זה ממש לא קל".

כשבוע לפני שאחיו נרצח, דפו חזר מפציעה קשה שהשביתה אותו מהמגרשים למשך קרוב לשלושה חודשים, שבועות קצרים אחרי שחזר לקדנציה שנייה בוויט הארט ליין. כשבוע אחרי שרשם 16 דקות משחק לראשונה מאז סוף ינואר, שוב קיבל חופשה מקבוצתו, הפעם כדי שיוכל להתאבל. באותה תקופה כנראה החל להעריך מחדש את הקריירה שלו.

הכתבים שהגיעו למחנה האימונים של נבחרת אנגליה באותו יום סיפרו שהחלוץ אימץ קו חדש. "דפו מדבר הרבה על התרכזות בכדורגל, למעשה המילים הללו מופיעות בסיומו של כמעט כל משפט שהוא אומר, כמו מנטרה", כתב סם וואלאס מה"אינדיפנדנט" ודפו צוטט בכלי התקשורת כמדגיש: "עכשיו אני רק רוצה להתרכז בכדורגל וליהנות ממנו. הסיבה בגללה אני מצליח היא שהמגרש הוא המקום היחיד בו אני מוצא את השלווה שלי".

חלוץ נבחרת אנגליה, ג'רמיין דפו, מבקיע מול נבחרת הולנד. רויטרס
הכתבים שהגיעו למחנה האימונים של נבחרת אנגליה סיפרו שהחלוץ אימץ קו חדש. "דפו מדבר הרבה על התרכזות בכדורגל, למעשה המילים הללו מופיעות בסיומו של כל משפט שהוא אומר"/רויטרס

הכל בא לו בקלות

אחרי שג'רמיין דפו מתח שריר והוחלף במחצית משחק הניצחון של אנגליה על גרמניה לפני כעשרה חודשים, אמר מאמנו דאז בפורטסמות', טוני אדאמס, שעל החלוץ לשנות את הרגלי האכילה שלו ולקצץ לחלוטין בצריכת קפאין. בקיץ האחרון, אם לשפוט על פי הדיווחים באנגליה, זה בדיוק מה שהוא עשה. דפו עבד על אספקטים שונים במשחק שלו, הוסיף למסת השירים שלו והחל לאכול כמו ספורטאי.

הכושר הנפלא שלו לאחרונה לא נעלם מעיניהם הבוחנות של פאביו קאפלו, של האוהדים ושל הפרשנים, אבל כך גם לא השינוי שהביא אותו לפורמה הנהדרת. "הכל תמיד הלך לו בקלות, תמיד חשבתי שלהבקיע שערים זו עבודה קלה עבורו", התייחס הפרשן וכדורגלן העבר, טוני קסקרינו, לחלוץ טוטנהאם והוסיף: "יחד עם זאת תמיד שאלתי את עצמי כמה הוא רוצה את זה. תמיד חסר לו משהו כדי לעלות מדרגה ולאחרונה הכל השתנה. אני מסתכל עליו ורואה שחקן אחר".

"במונחים של כושר משחק וכושר פיזי אני לא חושב שאי פעם הרגשתי כל כך טוב, אולי זה בגלל שהתבגרתי כאדם וכשחקן", סיפר דפו עצמו אחרי משחק הידידות בו כבש צמד והחזיר את אנגליה מפיגור 2:0 נגד הולנד ל-2:2. ומה בקשר לחיי ההוללות? החברה החדשה היא עדיין מיני-סלב, פליטת "האח הגדול" אימוג'ן תומאס, אבל אם לשפוט על פי דבריה לאחרונה ועל אף שזהו ראיון צהוב לכשעצמו, גם באספקט הזה חל שינוי: "אנחנו מבלים הרבה בבית וצופים בטלוויזיה. החברות הקודמות שלו כל זמן רצו שהוא ייצא איתן למועדונים, אני מעדיפה שהוא יישאר בבית ויחסוך אנרגיה לקראת המשחק הבא".

עכשיו מה שנותר לג'רמיין דפו זה לשמור על אורח החיים החדש שהוא סיגל בחודשים האחרונים, להימלט בכוח מהגעה לכותרות הלא נכונות ולהמשיך לתת לבעלי הטורים בממלכה להריץ קמפיין להכללתו בהרכב הפותח של נבחרת אנגליה. ביום בו אחיו ג'ייד מת מפצעיו, חלוץ טוטנהאם היה עסוק בהכנות למשחק חוץ באולד טראפורד. עכשיו הוא שוב מתכונן למשחק נגד השדים האדומים, אבל לפחות כרגע נראה שמדובר בג'רמיין דפו אחר.

ג'רמיין דפו שחקן נבחרת אנגליה (משמאל) בועט בין שחקני נבחרת סלובניה. רויטרס
"הכל תמיד הלך לו בקלות", התייחס הפרשן וכדורגלן העבר, טוני קסקרינו. "עם זאת, תמיד שאלתי את עצמי כמה הוא רוצה את זה. לאחרונה הכל השתנה. אני מסתכל עליו ורואה שחקן אחר"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully