וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היתה תקרית בין בניון לסיני"

8.9.2009 / 17:44

לראשונה מאז לטביה, קשטן ענה על שאלות ושוב התחמק: "בקמפיין שלי השגנו את אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר". תמיר כהן וברוכיאן יפתחו בהרכב

ברני ארדוב

ימים קשים עוברים על נבחרת ישראל בכדורגל ועל מאמנה דרור קשטן, אך כשעל הפרק משחק נוסף במוקדמות מונדיאל, מחר נגד לוקסמבורג (רביעי, 21:00, ערוץ 5 ו-HD) עדיין צריך לפעול בהתאם, להתכונן ולהשיג נקודות זכות לטובת קמפיינים עתידיים.

אי לכך ובהתאם לזאת כינס היום קשטן את מסיבת העיתונאים המסורתית לפני משחקים, אליה הוא הגיע עם יוסי בניון, כשהשניים מציגים חזית מאוחדת. "מעל הכל מאז שאני המאמן הלאומי הייתה כאן נבחרת עם מרקם חברתי ואנושי יוצא מן הכלל", התייחס המאמן לתקרית עם בניון במשחק ההפסד ללטביה, "הדברים באים לידי ביטוי בחדווה שיש לאנשים להגיע לנבחרת, ביחסי הגומלין שקיימים בין השחקנים וביני לבין השחקנים. הייתה תקרית בין משה סיני ליוסי בניון אבל הם שוחחו כבר במנהרת השחקנים וליבנו את העניינים".

קשטן, שהפעם דיבר בספונטניות ולא הקריא מדף מוכן, הוסיף באותו עניין: "מטבע הדברים אוהבים לנפח את הדברים, אנו הולכים באותה הדרך של כבוד הדדי ואמונה אחד בשני. אנו מכבדים מאוד זה את זה וכך נמשיך עד תום הקמפיין. אף אחד לא יצליח לתקוע טריז כזה או אחר בין הצוות המקצועי לשחקנים ולהיפך".

יוסי בניון ביקש גם הוא להתייחס לפרשיה המביכה משבת: "אני ומשה סיני היינו ביחסים טובים וכך נמשיך להיות. כמו שני אנשים מבוגרים, דיברנו מיד אחרי המשחק וגם אתמול ניהלנו שיחה ארוכה בה כל אחד אמר את מה שהוא חושב. שנינו לא היינו רוצים להיכנס לתקרית הזו שנראתה לא טוב, אבל העיקר שהכל מאחורינו.

"אנחנו ביחסים מצוינים", המשיך בניון, "ואני יכול להבטיח שמבחינה אישית זו התקפוה הכי יפה ב-12 שנותיי בנבחרת מבחינת האווירה והכיף בנבחרת. אנחנו מקווים להמשיך וליהנות ביחד עד סיום הקמפיין לפחות, ולסיים בצורה מכובדת כי זה חשוב לקראת הקמפיין הבא. תחשבו מה יקרה אם נפסיד ללוקמסבורג מחר, איזו הרגשה תהיה אם נרד עם הראש באדמה? נקווה שיהיה טוב יותר בקמפיין הבא".

בניון כבר מכוון לעבר ההמשך: "צריך תמיד לנסות להשתפר וללמוד מטעויות קודמות, מה שלא קרה עד עכשיו. אנחנו צריכים לעבוד קשה יותר ולקוות שיהיו כמה שיותר שחקנים שיוכלו למשוך את הנבחרת. מבחינה אישית, לא נותר לי עוד הרבה מלבד קמפיין או שניים ואני מקווה שנעשה את זה מתישהו".

על בעיית המצבים הנייחים, אמר בניון: "בליברפול אנחנו שומרים באותה צורה. שמירה אישית לא מבטיחה מניעת שערים, זה רק נותן מישהו להאשים בסוף המשחק. רוב הקבוצות שומרות אזורית וכך האחריות היא קבוצתית".

קשטן: "זה לא הזמן לעשות סיכומים"

קשטן הוסיף על הקמפיין ועל המשחק הקרוב נגד לוקסמבורג: "סתמנו את הגולל על האפשרות להעפיל למונדיאל, אבל כפי שאמרתי גם היום לשחקנים, אנחנו צריכים לסיים את הקמפיין בצורה הכי יפה והכי מכובדת, מעבר לזה שיש לנו את הכבוד העצמי ואת הכבוד ללבישת המדים הלאומיים. מעבר לכך המשחקים שנותרו חשובים לקראת הקמפיין הבא".

כשנשאל לגבי הוצאתו בשבת של יוסי בניון, למרות הצורך בשער שיוויון, הגיב קשטן: "נבחרת ישראל בשנים האחרונות שיחקה עם שני חלוצים? גם בדור הזהב שיחקו עם חלוץ אחד. אצלי משחקים עם שני חלוצים. חשיבה על התקפה בלבד היא חשיבה שכונתית, כל דבר צריך לעשות בתכנון. גם בליברפול לא ראיתי את בניטז זורק הכל ומחליף בלם בחלוץ".

לגבי היחסים בין הצוות המקצועי לשחקנים כפי שבאו לידי ביטוי בימים שאחרי פרשת בניון, אמר המאמן: "לשחקן יש אמוציות אישיות והוא מביע אותן, זה קורה בכל העולם ואמרתי את זה גם לגבי מקרה קולאוטי. לנבחרת יש דרך בה היא מתנהלת וכולם צריכים ליישר קו. במשך התקופה שאני מאמן נקבעו נהלי התנהגות ועבודה, והשחקנים עושים זאת ללא דופי. השחקנים מאוד ממושמעים ורוצים להיות בנבחרת. התוצאות אמנם מאכזבות, אבל זה לא אומר שמשהו נפגם בי והפכתי להיות דרור אחר. אני כבר בן 65, משהו בי השתנה?".

"אנחנו נמצאים באמצע קמפיין וזה לא הזמן לעשות סיכומים. השאלה לגבי זהות המאמן הבא או המשך דרכי, זו שאלה מיותרת. יש את ההתאחדות לכדורגל שמינתה אותי וצריכה להחליט לגבי ההמשך. יש לי חוזה עד 2010, ואני מקיים ומכבד את החוזים שלי".

"האחריות היא שלי, גם לטוב וגם לרע אני עומד בראש המערכת המקצועית", ענה קשטן כשנשאל לגבי הטעויות שלו בקמפיין. "בקמפיינים הראשונים השגנו רק 20 אחוזי הצלחה, אחר כך התקדמנו ל-50 אחוזים אצל נילסן ובקמפיין של אברם היה 37 אחוזים ואחר כך 60 אחוזים. בקמפיין שלי השגנו את אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר.

"פעם היו גם ימי אימון מרוכזים, ואת הפריבילגיה הזו לא הייתה לי, אבל אין לי טענות להתאחדות. מעמידים לנבחרת את כל התנאים, והתוצאות בסיכומו של דבר הן אותן התוצאות. לא היו מלאכים לפניי, וגם אני לא מלאך".

דוידוביץ' עשוי להחליף את אוואט בשער

ובינתיים הנבחרת ערכה אימון נוסף לקראת המשחק נגד לוקסמבורג. במהלך האימון שוחחו קשטן וסיני עם בניון ושידרו רוח מפויסת. השוער דודו אוואט ערך אימון מלא, אבל ייתכן שדרור קשטן יעדיף לתת לו מנוחה ולהעניק את אפודת השוער הראשון לניר דוידוביץ', שהפגין יכולת טובה בדקות הבודדות ששיחק במשחקי המבחן לקראת הקמפיין. נראה כי קשטן יקבל את ההחלטה לגבי השוער רק מחר.

על פי האימון אתמול וגם לפי האימון המסכם היום, יובל שפונגין שהפגין יכולת חלשה במשחק הקודם ימשיך לפתוח. יואב זיו תורגל אתמול כקשר שמאלי אבל נראה שיפתח על הספסל, כמו גם גל אלברמן. לעומתם, תמיר כהן צפוי לפתוח. גם בחוד ההתקפה קיימת התלבטות, כששניים מתוך שלושת החלוצים ששיחקו במשחק האחרון (ברדה, סהר, גולן) יפתחו. באימון אתמול שיחקו סהר וברדה בהרכב אחד וייתכן שהם יהוו את חוד ההתקפה מחר. השחקן שיפתח במקום יניב קטן הוא יהיה כנראה אבירן ברוכיאן, משום שגילי ורמוט ערך אתמול אימון ראשון עם הנבחרת. סלים טועמה החולה שוחרר.

הרכב משוער, נבחרת ישראל: ניר דוידוביץ' (דודו אוואט); יובל שפונגין, אבי סטרול, טל בן חיים, דדי בן דיין; תמיר כהן, בירם כיאל, אבירם ברוכיאן, יוסי בניון; אליניב ברדה, בן סהר.

לוקסמבורג בלי הקפטן והשוער הראשון

לוקסמבורג הצנועה, שהפתיעה במשחק השני של הקמפיין כשניצחה 1:2 בשוויץ ומאז צברה עוד שתי נקודות בלבד בזכות תוצאות תיקו מאופסות מול מולדובה, מקווה לנצל את מצב הרוח הקודר בנבחרת ישראל על מנת לשפר במעט את מאזנה ובעיקר להישאר מעל מולדובה האחרונה. "בתחילת הדרך כולם היו קונים את המצב הזה, שנהיה עם חמש נקודות, אז אני מרוצה מהתוצאות שלנו עד כה", אמר לאחר המשחק מול מולדובה הקפטן ג'ף סטראסר.

את המשחק מול ישראל יחמיץ סטראסר בגלל כרטיסים צהובים, וכמוהו גם השוער ג'ונתן ז'ובר שיוחלף על ידי מארק אוברווייס, אבל מריו מוטש, קשרה של מץ הצרפתית, חוזר להרכב. החלוץ סרדיו פופובאץ', שהרשים בבכורה מול מולדובה, צפוי להמשיך ולקבל אשראי בהתקפה.

הרכב משוער, נבחרת לוקסמבורג: מארק אוברווייס, אריק הופמן, גי בלייס, בן פיאל, קים קינציגר, רנה פטרס, מריו מוטש, ז'יל בטמר, קלאודיו לומבארדלי, מתיאס יאניש, סרדיו פופובאץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully