וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השיחה בין אגייאר לרב לא כללה אלימות"

דור בלך

8.9.2009 / 16:25

הספונסר של בית”ר ירושלים הגיב לחשד לפיו שאיים על לייב טרופר, ראש ישיבה מניו יורק, כי יזרוק אותו מחלון המלון

גומא אגייאר יגיע בימים הקרובים להיחקר במשטרת ירושלים בחשד לתקיפה ואיומים כנגד לייב טרופר, ראש ישיבת קול יעקב מניו יורק. טרופר שימש כעד במשפט שהתנהל נגד אגייאר עד לאחרונה בבית המשפט בפלורידה בו הואשם במעילה, אך יצא זכאי. טרופר טען בחקירתו כי בחודש מאי השנה הגיע הספונסר של בית"ר לבית המלון "מצודת דוד" בירושלים שם שהה באותה העת הרב. אגייאר הגיע לחדרו של טרופר כשלצידו אדם שהזדהה כשומר ראשו, דחף את הרב, העיף את משקפיו מפניו ואיים לזרוק אותו מחלון החדר בקומה התשיעית.

על פי תצהיר החקירה, ב-24 במאי הגיע אגייאר לחדר המלון בדיוק כשטרופר התכונן לצאת ממנו בדרכו חזרה לניו יורק, ובעוד שזה חיכה לשירות חדרים שיעזור לו לסחוב את מזוודותיו, שמע דפיקה על דלת החדר ונדהם לגלות את אגייאר ושומר ראשו עומדים לצד נער השירות. בעדות שמסר למשטרת ירושלים סיפר הרב, הנמצא בסוף העשור השישי לחייו, כי לאחר שאגייאר תקף אותו ואיים לזרוק אותו מהחלון הוא אמר לו "כדאי שתסתכל טוב טוב על העיר כי זו הפעם האחרונה שתראה את ירושלים". למקום הוזעקו כוחות האבטחה של המלון שאיימו לקרוא למשטרה, אך לטענת טרופר אגייאר אמר להם כי "אני מכיר את המשטרה בירושלים והם יקשיבו למה שאני אגיד להם".

טרופר סיפר כי בשלב זה שומר הראש של אגייאר ריסן אותו ואף החזיר לרב את משקפיו, והשניים עזבו את המקום. לטענת טרופר, הוא נזקק לטיפול רפואי. בעוד בית המשפט בארה"ב הוציא נגד אגייאר צו הרחקה מטרופר בעקבות הסיפור, במשטרת ישראל סגרו את התיק מפאת "חוסר ראיות" לאחר שבועיים של חקירה. לפני כשבועיים, פנה טרופר לפרקליטות המדינה בטענה כי המשטרה לא חקרה את הנושא ברצינות הנדרשת ולא גבתה ממנו ומעובדי המלון שהיו עדים לתקרית תצהירים מספקים. אמש (שני) הודיעה הפרקליטות כי היא מקבלת את טענתו של טרופר וכי החקירה תיפתח מחדש. במשטרת ירושלים אישרו כי אגייאר יוזמן לחקירה בימים הקרובים.

עורך דינו של אגייאר, איתן גבאי, מסר בתגובה: "לא מדובר בתקיפה אלא בשיחה בין השניים. הרב טרופר גנב מגומא כספים רבים במהלך השנים בהם היו ביחסים קרובים. ברגע שהייתה להם אפשרות, הם נפגשו. גומא רצה לברר למה הוא גנב ממנו, אך לא איים ולא תקף".

תגובת גומא אגייאר

בין השנים 2003 -2008 העביר מר גומא אגייאר למר טרופר תרומות המצטברות לכדי 10 מיליון דולר, לאחר שזה התחייב כי תרומות אלה יחולקו לקהילות ארגונים חברתיים, מוסדות רפואיים בישראל, ולרווחתם של נזקקים נוספים באמצעות רבנים שונים, כל זאת בכפוף לרשימה מדויקת שנקבעה במפורט על ידי השניים מראש.

ממעקב שביצע מר אגייאר בתחילת השנה אחר רשימת הגורמים המצוינת לעיל, נתברר כי מרבית הכספים שנתרמו למר טרופר לא הגיעו לייעדם. מאז, כל ניסיונותיו הרבים של מר אגייאר ליצור קשר עם מר טרופר במטרה להבין להיכן נעלמו הכספים עלו בתוהו.

בתאריך 24 למאי 2009 פגש מר אגייאר באופן אקראי את מר טרופר במלון בו שהה. במפגש זה, הביע מר אגייאר בפני מר טרופר את מורת רוחו מהתנהגותו ואף שאל שאלות נוקבות במטרה להבין מה עלה בגורל כספו, אך השיחה בין השניים לא כללה בשום צורה ואופן אלימות מכל סוג שהיא.

גומא אגייאר: "אני מגנה את ניסיונותיו של מר טרופר לטשטש את מעשיו המבישים באמצעות תביעות שווא. סכומי הכסף שניתנו לו נועדו לרווחתם של אזרחי ישראל בכלל ולאלה שידם אינה משגת בפרט. כולי תקווה כי התערבות רשויות החוק תביא להשבת הכספים ולהעברתם ליעדם המקורי".

(עדכון ראשון: 2:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully