וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמפיין עוד לא נגמר

7.9.2009 / 13:49

התוצאות של ישראל לא יורידו אותנו לדרג הרביעי לקראת הגרלת מוקדמות היורו, אבל כל שער במשחקים הנותרים הוא חשוב

בעוד חמישה חודשים בדיוק, בשביעי בפברואר 2010, תתקיים בפולין הגרלת מוקדמות יורו 2012, שתיערך לראשונה בשיטת החדשה של אופ"א. לידיעת הוקראים דרור קשטן, אבי לוזון ויוסי בניון, לשלושת משחקי הנבחרת עד לסיום הקמפיין הנוכחי תהיה משמעות חשובה. הסיבה היא שעל פי השיטה החדשה של אופ"א, קבוצות מקבלות ניקוד על כל ניצחון, שער זכות ואי ספיגת שער. ניצחון 0:4 על לוקסמבורג יהיה שווה ללוזון הרבה יותר מ-0:1.

במאי 2008, הודיעה אופ"א על שיטת הניקוד החדשה. עד אז, מה שנלקח בחשבון היו הנקודות שהשיגו הנבחרות בשני הקמפיינים האחרונים של טורנירי המוקדמות (מונדיאל ויורו). השיטה החדשה מורכבת יותר ולוקחת בחשבון גם שערי זכות וחובה. על פי השיטה החדשה, כל נבחרת מקבלת 10,000 נקודות למשחק, 30,000 לניצחון ו-10,000 לתיקו. שער זכות שווה 501 נקודות ושער חובה מוריד 500 נקודות.

שלושה מעגלים נלקחים בחשבון להגרלת מוקדמות יורו 2012. המעגל הראשון הוא מוקדמות מונדיאל 2006 בנוסף לטורניר עצמו. המעגל השני הוא מוקדמות יורו 2008 והאליפות עצמה והמעגל השלישי הוא מוקדמות מונדיאל 2010. על פי השיטה, התוצאות של שני המעגלים האחרונים מהוות ביחד 80 אחוז מהניקוד הכללי ואילו המעגל המאוחר בזמן שווה 20 אחוז בלבד.

המשמעות היא שהקמפיין המוצלח של ישראל עם אברהם גרנט לפני המונדיאל בגרמניה, יקבל משקל נמוך יותר לעומת שני הקמפיינים של קשטן. לכן, ישראל חייבת לסיים את הקמפיין בטעם טוב ועם ניצחונות על מנת לצבור כמה שיותר נקודות דירוג שישתכללו לשיקול הכללי. על זלזול והפסדים נשלם ביוקר. משחקי ידידות, אגב, לא נלקחים כלל בחשבון.

אופ"א עדיין לא הודיעה רשמית כיצד יחולקו הבתים בשלב המוקדמות, אך ההערכה היא ש-51 הנבחרות האירופאיות יחולקו לשישה בתים בני שש קבוצות ושלושה בתים בני חמש קבוצות. כלומר, תשעה בתים בסך הכל.

החישוב הכללי של שלושת הקמפיינים האחרונים מסובך מאוד, אך כרגע ישראל נמצאת בסביבות המקום ה-22 באירופה, כלומר, היא תרד לקבוצת הדירוג השלישית. מכיוון שנותרו עוד מספר משחקים לסיום הקמפיין, צפויים שינויים. ניצחונות של ישראל ישפרו את מיקומה, אך לאור ההצלחה של נבחרות שנמצאות באותה קבוצת דירוג, כמו בוסניה, סלובקיה וסקוטלנד שצפויות להיות בשלב ההצלבה, הסיכויים להתקדם לקבוצה הדירוג השניה, כמו גם לרדת לרביעית, לא גבוהים.

במידה וישראל אכן תדורג שלישית, היא צפויה לקבל שוב לפחות שתי נבחרות חזקות ממנה על הנייר. בשלב זה, נמצאות בקבוצת הדירוג הראשונה: הולנד, ספרד, גרמניה, איטליה, קרואטיה, אנגליה, רוסיה, צרפת ופורטוגל (שצפויה לרדת לקבוצה השניה בשל הכישלונות בקמפיין הנוכחי). קבוצת הדירוג השניה כוללת את: שוויץ (מסתמנת כמועמדת הבכירה לעלות לדרג א'), שבדיה, סרביה, יוון, צ'כיה, טורקיה, דנמרק, רומניה ובולגריה. מה שאומר שאולי נקבל שוב את יוון ושוויץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully