וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילים של קאקה

7.9.2009 / 9:35

בד"כ הם לא נכנסים לנבחרת המחזור, אבל כשזו מתבססת על מצטייני מוקדמות המונדיאל, לכולם יש סיכוי לשחק ליד הגאון הברזילאי

תשעה חודשים נותרו לפתיחת אירוע הכדורגל המרתק בעולם. בכל רחבי הגלובוס, פינו בסוף השבוע הליגות המקומיות את מקומן למשחקי הנבחרות, הכוכבים פשטו את מדי הקבוצות ולבשו את המדים הלאומיים במאבק על הכרטיסים לדרום אפריקה 2010. וואלה! ספורט לא יצאה לפגרה ומגישה לכם נבחרת שמורכבת ממצטייני קמפיין המוקדמות באירופה ודרום אמריקה. זו הזדמנות מצוינת לפגוש כמה שמות לא מוכרים שאינם מקבלים הכרה בנבחרות השבועיות שלנו, תשעה חודשים לפני הדבר האמיתי. וכן, יש גם נציג של נבחרת לטביה בהרכב.

רוביניו ושחקני נבחרת ברזיל חוגגים העפלה למונדיאל על אדמת ארגנטינה. רויטרס
כן, יש כאלה שכבר יודעים שיהיו במונדיאל. רוביניו ושחקני ברזיל, למשל/רויטרס

שוער

לאו בוטרון – פרו

בקיץ, כשוינסנט אניימה ניהל מגעים וירטואליים עם מחצית מקבוצות היבשת והצהיר על רצונו להגיע לאנגליה "ולהוכיח שהוא השוער הטוב בעולם", בהפועל תל אביב העלו את שמו של הפרואני כמחליף. בוטרון בן ה-32 ספג עד למשחק הביתי נגד אורוגוואי 21 שערים ב-10 משחקים בקמפיין העלוב של פרו, האחרונה בבית. אלא שבליל שבת, הוא נתן הצגה ענקית שסידרה לצ'מו דל סולאר ניצחון נדיר של 0:1 והרחיקה את דייגו פורלאן וחבריו עמוסי הכישרון מדרום אפריקה. התקשורת במונטבידאו ביקרה את הנבחרת וקבעה כי תראה את המונדיאל מהבית. שזה בדיוק אותו המקום ממנו רואה וינסנט אניימה את משחקי הפרמיירליג.

הגנה

מגן ימני: רדוסטין קישישב – בולגריה

רדוסטין קישישב כבר בן 35. בקריירה העמוסה שלו הוא הספיק לשחק בצ'רלטון, לידס ולסטר האנגליות, ולהעפיל עם הנבחרת ליורו 96 ומונדיאל 98. 87 הופעות בינלאומיות יש למגן הוותיק והחל משבת יש לו גם שער בינלאומי ראשון בקריירה. קישישב הקשיש כבש את השוויון בדרך ל-1:4 ביתי על מונטנגרו. הנבחרת של סטונימיר סטוילוב היא אחת משמונה הנבחרות היחידות באירופה שלא הפסידו בקמפיין, אבל הניצחון בשבת, היה בסך הכל השני בבית 7 בו משחקות גם איטליה ואירלנד. למרות היכולת הטובה, הבולגרים צריכים נס וניצחון בארץ המגף כדי להישאר בתמונה.

בלם: כריסטיאן קיבו – רומניה

כבר שנים שריימונד דומנק הוא האדם השנוא ביותר בכדורגל הצרפתי. הטריקולור התבזו ביורו 2008, מציגים יכולת רעה כבר שנים, אך מעמדו של דומנק יציב. התקשורת שותה את דמו, הקהל דורש את ראשו, אך הוא בשלו. בשבת, שוב אכזבה צרפת ב-1:1 עם רומניה. דומנק וחבורתו נתקלו במפגן הגנתי יוצא דופן של בלם אינטר. קיבו ניהל ביד רמה את הגנת רומניה, שמזמן איבדה סיכוי להעפיל למונדיאל, היה ראשון לכל כדור ונתן לצרפתים עוד סיבה לשנוא את דומנק אחרי 1:1 מאכזב. המאמן, למרות קרב הירושה המתחולל בארץ הבגט, ממשיך להיות קר רוח ולהיאחז בכסאו. מזכיר לכם מישהו?

בלם: שון סנט לדג'ר – אירלנד

במשך כל השבוע, תכנן ג'ובאני טרפאטוני מערכי הגנה שונים ללא סנט לדג'ר הפצוע. בסופו של דבר, הבלם הצעיר של פרסטון נורת' אנד קיבל זריקה, עבר מבחן כשירות ורשם משחק שיא בניצחון 1:2 בקפריסין. אירלנד חיכתה זמן רב לנקמה על ה-5:2 המשפיל בניקוסיה בקמפיין הקודם. סנט לדג'ר, רק בן 24, ובסך הכל בהופעה רביעית בנבחרת, שלט בכדורי הגובה ולא פספס שום תיקול מול חלוצי האי השכן בהופעה שזכתה לשבחים בעיתוני בריטניה. רובי קין דאג לשער ניצחון דרמטי ואייר מתקרבת בצעדי ענק למשחקי ההצלבה.

מגן שמאלי: דומניקו קרישיטו – איטליה

לא מעט גבות הורמו כשמרצ'לו ליפי החליט לתת את חולצת האזורי לילד מגנואה, אחד מאהובי המדור, שבדרך כלל מתופקד כבלם. קרישיטו, בהופעה שניה באזורי, שיחק ללא פחד, הפגין שיתוף פעולה יפה עם מאורו קאמורנסי באגף וצמד הבלמים, קייליני את קנבארו במרכז ההגנה. פעולה התקפית נאה של הילד הובילה לשער העצמי השני של קאחה קלאדזה. אחרי ההופעה האיומה ביורו, האפקט המיידי שבחזרת ליפי הוא ייצוב ההגנה, כשאיטליה ספגה רק שלושה שערים במוקדמות. קרישיטו, שסומן על ידי פאולו מלדיני כאחד משחקני ההגנה המבטיחים בסריה A, נמצא על סף כניסה למערך ההגנתי המשומן בדרך להפוך ליורש של פאולו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

קישור

אנדראס רובינס – לטביה

יש משהו מאוד סמלי שדווקא לטביה, זאת שאבי לוזון לא ספר, שדרור קשטן זלזל בה, שהקהל לא התייחס אליה, היא זו שגרמה לזעזוע עמוק בכדורגל הישראלי, שסופו יהיה מאמן חדש על הקווים. קספרס גורקס אמנם כבש את שער הניצחון ברמת גן, אבל האיש של המשחק היה רובינס. קשר צנום, בן 31, עם עבר בקריסטל פאלאס וספרטק מוסקבה, שגם אותו לא ספרו בישראל. בינואר 2008 הגיע הלטבי לישראל למבחנים במכבי פתח תקוה. עופר פביאן לא התרשם וכך גם מחליפו גיא לוזון. רובינס משחק היום באזרבייג'אן, אבל את הטכניקה, המסירה והלב שלו, אי אפשר היה לראות מ-11 הכוכבים כחול-לבן.

דויד סילבה – ספרד

אחרי עונה רווית פציעות וקיץ מלא בשמועות על עזיבה, דויד סילבה חזר ובגדול. הסופרסטאר של ולנסיה חזר לחייך אחרי טורניר בינוני בגביע הקונפדרציות, כבש צמד והלהיב את הקהל בריאזור, כשספרד הביסה 0:5 את בלגיה. "רווח לי כשנשארתי בולנסיה", אמר סילבה השבוע עם סגירת חלון ההעברות, בהתייחסו לגל השמועות שקשרו אותו לבארסה, ריאל מדריד וליברפול. למרות זאת, לא יהיה זה הימור גדול לומר שסילבה יארוז בקרוב מאוד את חפציו לכיוון אחת הגדולות ביבשת. בינתיים, אחרי שבעה משחקים, שבעה ניצחונות, מאזן שערים 2:18 וכדורגל מכוכב אחר, אלופת אירופה מאיימת להפוך לאלופת העולם.

קאקה – ברזיל

בשבועות שלפני מפגש הענקיות ברוסאריו דייגו מראדונה לא הפסיק לדבר. התנצח עם כל מי שזז, הפציץ כותרות וירה הצהרות לוחמניות. כשקאקה התייצב למסיבת העיתונאים הוא היה נינוח. פרגן למסי, שלח מחמאה למראדונה ובעיקר הצטנע. את היריות הוא שמר למגרש. מסירת אומן אחת, בגאונות ששמורה לגדולים ביותר, מצא קשר ריאל מדריד את לואיס פביאנו, שקבע 1:3. מראדונה חתום עכשיו על הפסד ביתי ראשון לארגנטינה מזה 13 שנה ו-41 משחקים. פתאום, הספקות שוב עולים. פתאום, הכרטיס למונדיאל כבר לא כל כך בטוח. "אני לא אומן כמו שדייגו היה", אמר קאקה לפני המשחק. מה שבטוח, מראדונה הגדול יכול לקחת מקאקה שיעור בצניעות והתנהלות לפני משחק.

התקפה

לואיס פביאנו – ברזיל

כשמילאן קיבלה קרוב ל-70 מיליון יורו קיבלה על קאקה, הצהיר לאונרדו כי הוא מעוניין לראות את חלוץ סביליה מצטרף לרוסונרי. מילאן ניהלה מגעים ארוכים ומתישים, לא הסכימה להכניס את היד עמוק לכיס עד שויתרה והלכה על הונטלאר ההולנדי. לאונרדו ודאי ישב בביתו, חזה במשחק ברוסאריו והרהר. בעוד הונטלאר מסיר חלודה באיטיות, פביאנו דרס את האלביסלסטה עם צמד ונראה חד מתמיד כששיתוף הפעולה שלו עם קאקה היה קטלני. כמה ברק ואטרקטיביות יכול היה המפציץ מסביליה להוסיף לרוסונרי הזקנים וחסרי המעוף. כמה כוח ואגרסיביות יכול היה להוסיף לחלק ההתקפי, כמה פוטנציאל יש לשיתוף פעולה אפשרי עם פאטו. כמה חבל, הרהר ודאי לאונרדו לעצמו. כמה חבל.

טונצ'אי סנלי – טורקיה

על קפטן נבחרת טורקיה עבר שבוע עמוס במיוחד. שלושה ימים לפני סגירת חלון ההעברות הוא נמכר בשישה מיליון ליש"ט ממידלסברו לסטוק ואף הספיק לערוך בכורה בקבוצתו החדשה. בשבת, הגיע הקפטן לעבודה והשאיר פאתיח טרים בתמונת ההצלבה. צמד של הקפטן עזר לטורקיה להשיג 2:4 ביתי על אסטוניה, ארבעה ימים בלבד לפני רגע האמת של הנבחרת. טורקיה זקוקה לניצחון חוץ בבוסניה ברביעי. כל תוצאה אחרת, תשאיר את הנבחרת הסימפטית עם המאמן האימפולסיבי על הקווים בבית.

ג'יימס מקפאדן – סקוטלנד

במשך 45 דקות במשחק הביתי עם מקדוניה, חלוץ בירמינגהאם סיטי לא הראה ולו ניצוץ מיכולתו. אחרי מחצית בה שכבה מקדוניה על שער המארחים, התעורר מקפאדן לחיים ויחד איתו קמה סקוטלנד מהקרשים. מבצע אישי מדהים של החלוץ הסתיים עם כדור ברשת שקבע ניצחון יקר של 0:2. כעת, הנבחרת של ג'ורג' ברלי צריכה נקודה אחת בלבד במשחק האחרון בהולנד כדי להיות בהצלבה. לצערה, מקפאדן ספג כרטיס צהוב ולא יוכל לעזור לה במשימה.

שווים אזכור

קרייג גורדון (סקוטלנד) – עד שבא מקפאדן

לואיסאו (ברזיל) – העלים את מסי וקינח בשער

גארת מקאולי (צפון אירלנד) – איש המשחק בפולין

מתיאס פרננדז (צ'ילה) – אחראי על שני שערים

דניס רומדאל (דנמרק) – הזכיר את ימיו הגדולים

ארטם מילבסקי (אוקראינה) – גדול על אנדורה

דויד וייה (ספרד) – בלתי ניתן לעצירה

שחקן נבחרת ספרד, דויד וייה. רויטרס
אנחנו עוד ניהנה ממנו במונדיאל. דויד וייה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully