וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר לקחת את ברקוביץ' לנבחרת"

6.9.2009 / 14:14

יו"ר ההתאחדות אבי לוזון התארח בחדשות ערוץ 2 ופסל את האפשרות שאייל ברקוביץ' יחליף את דרור קשטן

ברני ארדוב

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון, פרסם היום (ראשון) בצהרים הודעה רשמית בה התייחס לראשונה להפסד המביך של ישראל 1:0 ללטביה, שסגר למעשה את סיכויי ההעפלה למונדיאל. לוזון הביע את אכזבתו מהתוצאה ומהישגי הנבחרת במהלך הקמפיין, הסיר כל אחריות מההתאחדות לכדורגל לגבי הכשלון והודיע כי קשטן ימשיך עד תום חוזהו ביוני 2010, כשבתחילת השנה האזרחית, יחלו הדיונים לגבי זהות המאמן הבא: "אני מאוכזב מתוצאת המשחק אתמול מול לטביה ומתוצאות הקמפיין כולו", פתח היו"ר.

"אני עדיין סבור כי הוגרלנו לבית נוח, בו יכולנו להשיג את המטרה הנכספת ולעלות למונדיאל, אך לצערי הרב כשלנו במשימה. אנחנו בהתאחדות לכדורגל עשינו כל שביכולתנו והעמדנו לרשות הצוות המקצועי והשחקנים את כל התנאים האופטימליים, ומילאנו כל בקשה, קטנה כגדולה, על מנת לעזור לנבחרת להשיג את מטרתה.

"ההתאחדות לכדורגל מכבדת את החוזים עליהם היא חותמת ולכן דרור קשטן יסיים את הקמפיין הנוכחי, ובתחילת שנת 2010 נעשה חשיבה לגבי מינוי מאמן הנבחרת הבא. ברצוני להתנצל בפני הקהל הרב שהגיע אתמול למגרש וצפה במשחק בטלוויזיה והוכיח כי הוא אוהב את הנבחרת, וכי זו נבחרת השייכת לעם ישראל ומדינת ישראל.

"אני חש את אכזבת האוהדים דקה-דקה כשאני פוגש אנשים ברחוב, אני מקווה שבעתיד נצליח להשיג את שכולנו מייחלים לו ונביא מעט שמחה ואושר למדינת ישראל. ברצוני לנצל הזדמנות זו ולברך את עם ישראל בברכת שנה טובה וחג שמח", לשון ההודעה של לוזון.

בערב, לוזון התארח באולפן החדשות של ערוץ 2, ואחרי שחזר על הדברים שפרסם במהלך היום, התפנה להתייחס לסוגיית אייל ברקוביץ' כמאמן נבחרת ישראל. "בלי לפגוע בברקוביץ', אי אפשר לקחת מישהו שהיה שחקן גדול ככל שיהיה, ולמנות אותו לנבחרת", אמר לוזון שהתייחס להיעדר הנסיון של ברקוביץ' כמאמן. בנוסף, לוזון התייחס לפרשיית יוסי בניון ואמר: "אןי ספק שהוא לא פעל כראוי, אבל אני מעדיף שלא לסמן אותו בשחור. מה שקרה זה חלק מהעצבים של המשחק, אבל אני מעדיף לזכור את יוסי בניון שהיה עולה לשחק עם זריקות, ואת יוסי בניון שהיה מבקר חיילים". לסיכום הראיון לוזון נשאל שוב אם הוא לא מתכוון להספיק מסקנות אישיות מתפקודה של הנבחרת בקמפיין הנוכחי ואמר: "אני לא מתכוון לעזוב את תפקידי כי אף יושב ראש לא עזב את תפקידו בגלל כשל מקצועי. כשקמתי בבוקר הסתכלתי במראה ושאלתי את עצמי אם עשיתי הכל בשביל הנבחרת הזאת, ועניתי שכן, עשיתי הכל".

קטן שוחרר לבקשתו, גיל ורמוט זומן

קשר מכבי חיפה, יניב קטן, ביקש ממאמן הנבחרת דרור קשטן שחרור מהמשחק מול לוקסמבורג, זאת בטענה שהוא סובל מפציעה. כזכור, קטן כבר קיבל שחרור משני אימונים בשבוע שעבר בגלל סיבות אישיות. קטן הסביר לקשטן לפני האימון כי הוא סבל מפציעה עוד לפני המשחק מול לטביה, מה שכבר הובא לידיעת המאמן. השחקן קיבל שחרור מהאימון. גורם בנבחרת אמר: "הקמפיין נגמר, אז כנראה שלקשטן לא הייתה בעיה לשחרר את יניב". קשר הפועל תל אביב, גיל ורמוט, זומן למשחק הקרוב במקומו של קטן.

אל קטן הפצוע התווסף גם הבלם דקל קינן, שלא יוכל לשחק נגד לוקסמבורג ביום רביעי בגלל צבירת כרטיסים צהובים. לא ברור האם קשטן יזמן שחקן אחר משום שטל בן חיים, שנעדר מהמשחק נגד לטביה בשל אותה סיבה, צפוי לפתוח. ייתכן שאייל משומר, אם יהיה כשיר, יחזור לסגל.

הבוקר (ראשון) ערכו השחקנים שפתחו אמש במשחק, וביניהם יוסי בניון, אימון קל של רבע שעה. לאחר מכן, העבירו קשטן וסיני אימון מלא לשחקנים שלא שיחקו.

וגם כדי להמחיש את מצבנו המביך, יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח"כ זבולון אורלב הודיע הבוקר כי יכנס דיון מיוחד בכנסת בעקבות הכישלון המתמשך של נבחרת ישראל להפעיל למונדיאל.

תמיר כהן: "יוסי כעס גם אחרי חילופים בליברפול"

יממה לאחר ההפסד המביש מול לטביה שלמעשה חיסל את הסיכויים להעפיל למונדיאל, שחקנים בנבחרת מגבים את הקפטן יוסי בניון שהתעמת אמש עם הצוות המקצועי של הנבחרת ומדברים על הסיבות להדחה מהקמפיין. לטענת גורמים בנבחרת, הנתק בין דרור קשטן לאבי לוזון שנבע כתוצאה מפרשת אלירן עטר לא תרם ל"שקט התעשייתי הדרוש בקמפיין כזה", לדבריהם. גורם בנבחרת אמר כי: "ככל שהמתיחות החריפה, לוזון נשמע יותר אופטימי באשר לסיכויים לעלות למונדיאל. קשטן רתח מזה". שחקן בנבחרת אמר היום: "הנתק הזה לא הוביל להדחה מהקמפיין, אבל סימל את כל מה שהתחולל בתוכו. אנחנו חלק מהכשלון, אבל אי אפשר להאשים רק את השחקנים".

לדברי גורמים בהתאחדות, המועמד הראשון שאליו יפנו בנוגע למשרת מאמן הנבחרת הבא הוא אברם גרנט, שבקמפיין הקודם תחת הדרכתו הנבחרת לא הפסידה. גורם בהתאחדות אמר: "צריך לעשות כאן שינוי לא רק בעמדת המאמן, אלא בתפיסה כולה. על זה נעבוד לקראת הקמפיין הבא". בהתאחדות טוענים כי קשטן לא מתכוון להתפטר, אלא אם כן הנבחרת לא תנצח את לוקסמבורג. "יש לי חוזה ואני מתכוון לכבד אותו עד תומו", אמר אתמול קשטן לאחר המשחק.

האימון היום התנהל על מי מנוחות. שחקני ההרכב סיפרו: "מעולם לא נערך אימון נבחרת באווירה כזאת. אף שחקן לא הוציא מילה מהפה. בניון לא דיבר עם אף אחד". בניון, שעמד במרכז הסערה, התאמן עם יתר שחקני ההרכב הראשון, שאף אחד מהם לא שוחח עם קשטן וסיני, שהדריכו את השחקנים המחליפים. "אפשר להבין את התסכול של יוסי לאחר שהוחלף", אמר היום קשר בולטון, תמיר כהן, לוואלה! ספורט. "שחקן שלא מתאכזב כשהוא מוחלף לא יכול להיות שחקן הכדורגל. אני מכיר היטב את יוסי, הוא כעס גם אחרי חילופים בליברפול ובווסטהאם. אפשר להבין את האכזבה שלו, למרות שבסופו של דבר יש מאמן והוא קובע".

"יוסי אמר לאחר המשחק שנבחרת זה לטוב ולרע, רק שאצלנו זה תמיד רע. אצלנו לא מעודדים כשרע. ההתנהגות של הקהל, במיוחד כלפי יוסי, לא הייתה הוגנת. הוא נותן מעצמו מעל ומעבר לנבחרת. הקהל פתח בעידוד אבל במהלך המשחק החליט להישבר", הוסיף כהן.

הקשר גל אלברמן הוסיף: "האחריות היא שלנו. נכשלנו. לא עשינו את העבודה כשהיינו צריכים. חשבנו שזה יהיה בית קל וזה רק מעצים את האכזבה. אנחנו לא מצפים שהקהל יגיע בהמוניו למשחק מול לוקסמבורג".

"המשחק של כולם היה רע", המשיך כהן בנוגע לחלום שנשבר. "בסופו של דבר זה התבטא בתוצאה. זה משחק שהיינו חייבים לנצח. בכדורגל, כשרוצים כל כך להצליח, הדברים הולכים הפוך וזה מה שקרה לנו בקמפיין הזה. אנחנו מרגישים רע מאוד, אכזבנו עשרות אלפים של אוהדים שעמדו מאחורינו. כמובן שאין מה לדבר על המשך הקמפיין".

עדכון ראשון: 6/9 10:19

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully