וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניון: "לא מצטער על שום דבר"

5.9.2009 / 23:04

קפטן הנבחרת התייחס לתקרית עם קשטן אחרי שהוחלף והוסיף: "לא מגיע לנו לעלות למונדיאל". המאמן: "אכזבה גדולה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

נבחרת ישראל סיימה הערב (שבת) את דרכה במוקדמות מונדיאל 2010 בצורה מאכזבת וכואבת. לדרור קשטן ושחקניו אמנם נותרו שלושה משחקים לסיום הקמפיין, אבל כשהסיכוי איננו אחרי עוד אכזבה ביתית, הפעם בדמות הפסד 1:0 ללטביה, אנחנו נמשיך לשחק רק בשביל הפרוטוקול.

אם לא די בכך, הקפטן יוסי בניון הוחלף בדקה ה-67 ונראה כעוס מאוד. הקשר יצא מהמגרש תוך שהוא פולט מילים קשות לכיוון הספסל והתקשה להירגע במשך מספר דקות, בתקרית שלא הוסיפה כבוד לאף אחד ושגררה תשומת לב רבה אחרי המשחק. בניון אף התווכח עם עוזר המאמן, משה סיני.

לאחר המשחק שוחחו בניון ועוזר המאמן משה סיני והקפטן הסביר כי הדברים שאמר נבעו מכעס טבעי על כך שהוא רצה לסיים את המשחק על המגרש. סיני הבהיר כי ההתנהגות הזו לא מכובדת, אבל השיחה בין השניים לא התארכה ובנבחרת עסוקים כעת בעיקר בנסיבות שהובילו לכשלון.

במשחק עצמו, כשבניון היה על המגרש וראה כי יש כוונה להחליפו הוא פנה לספסל ושאל "למה?". אחרי שירד לספסל הוא סינן מספר מילים, סיני ניגש אלי ואמר לו: "איך אתה מתנהג? קצת כבוד". השוער ניר דוידוביץ' מנע מבניון לענות ומנהל הנבחרת ישראל סטוצ'ינסקי הרגיע את הרוחות, כשבניון העביר את הדקות הבאות בישיבה על הספסל.

לאחר המשחק הושמעה ביקורת על לא מעט שחקנים, אך מי שדווקא זכה למחמאות היה יניב קטן שיצר הרבה מצבים לחבריו במחצית הראשונה. שחקנים בנבחרת אמרו על קפטן מכבי חיפה: "הוא היה מהיחידים שניסו לעשות מהלכים בהתקפה".

ביקורת נשמעה גם על כך שרוברטו קולאוטי לא זומן וגורם בהתאחדות אמר על כך במהלך המשחק "יכול להיות שאיתו היינו מבקיעים מהמצבים שהחמצנו בתחילת המשחק" .

אחרי המשחק התגודדו אוהדים מחוץ לאצטדיון וחלקם ליוו את המאמן קשטן בשריקות בוז צורמות כשזה נכנס לאוטובוס הנבחרת. בניון, לעומתו, התקבל בקריאות עידוד. אוהדים שעמדו מחוץ לאצטדיון כעסו על כך ששחקני הנבחרת לא הגיעו להודות להם אחרי המשחק ואמרו "לוזון דיבר על 25 אלף אוהדים? לא הגיע להם שנגיע לעודד".

קשטן: "חיכינו 40 שנה, נחכה לקמפיין הבא"

מאמן הנבחרת, דרור קשטן, לא הסתיר את האכזבה שלו בסיום. "בהחלט מדובר באכזבה גדולה מהאופן בו שיחקנו וגם מהתוצאה", אמר המאמן הלאומי, "היכולת היא בהחלט מאכזבת ובמשחקי הבית, נבחרת שרוצה להעפיל צריכה לנצח. ציפינו שהמשחק יתנהל בצורה שונה, נכון שאולי פתחנו אותו בצורה חיובית והגענו להזדמנויות אבל זה לא משנה. בסך הכל זו אכזבה גדולה".

קשטן התייחס גם לתקרית עם יוסי בניון: "אנחנו אחרי משחק, אני חושב שאנחנו צריכים לעסוק באכזבה של המשחק ולא באירוע כזה או אחר. ההחלטות הן בדרך כלל מקצועיות וכך היה גם הפעם". כשנשאל אם שמע את השחקן מוחה על החילוף ואף מגדף, אמר קשטן: "לא שמעתי".

לגבי העתיד, אמר המאמן: "צריך לסיים את הקמפיין עד הסוף. יש לי חוזה עד יוני 2010, ועד אז אהיה מאמן הנבחרת. מה שיקרה אחר כך נתון להחלטת ההתאחדות לכדורגל. האמנתי בנבחרת ישראל ואני עדיין מאמין בנבחרת. חיכינו 40 שנה, נחכה שבקמפיין הבא הנבחרת תעפיל".

בניון: "האחריות היא על כולם"

קפטן הנבחרת, יוסי בניון, דיבר בסיום על התקרית, במהלכה הוחלף והביע את רגשותיו בפני דרור קשטן ומשה סיני: "הכי קל זה לצאת ולברוח. היה מאכזב מבחינתי לצאת, אני יודע שלא רק אני הייתי במשחק פחות טוב, ומה שחשבתי באותו רגע זה שייכנס עוד מישהו בהתקפה ולוותר על חלק הגנתי".

הקפטן הוסיף: "פניתי בשאלה למה יצאתי. זה לא משהו אישי נגד אף אחד. אתה רוצה להישאר במגרש, אתה יודע שזה 20 דקות אחרונות של הקמפיין הזה. אני לא מצטער על שום דבר, לא רצחתי אף אחד. זה כדורגל, יש עצבים ויש קללות, במגרש אתה מקלל 20 אלף פעמים. לא רציתי לצאת, אבל דיברנו, אני ומשה סיני, ולא קרה שום דבר. זה לא אישי".

לגבי המשחק עצמו והטורניר כולו, נשמע הקפטן מאוכזב כמו כולם, ולא התכחש ליכולת שלו ושל חבריו לנבחרת. "האחריות היא על כולנו. על השחקנים בעיקר, ולמעט החצי שעה הראשונה ששיחקנו טוב, זה אחד מהמשחקים הכי חלשים בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי. לא היינו מספיק טובים, היום או במשחקים קודמים, ולא מגיע לנו לעלות.

"אסור להפסיד משחקים, במיוחד מול נבחרת כמו לטביה בבית, ואכזבנו בגדול. מגיעה לנו כל הביקורת שבעולם וכל מה שתכתבו עלינו יהיה נכון. נבחרת מקבלים לטוב ולרע, אבל הבעיה אצלנו היא שעד היום, זה בעיקר רע". בניון נשאל לגבי המשך דרכו במדים הלאומיים, וענה: "כשאגיע למצב שלא אוכל לתרום לנבחרת אז לא אמשיך. בינתיים אני חלק ממנה"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

סהר: "היינו צריכים לעלות מבית כזה"

בן סהר, שנכנס כמחליף בדקה ה-63 ולא הצליח לסייע לנבחרת ישראל להשוות, אמר: "נכשלנו ואני מאוד מאוכזב. אנחנו תמיד אומרים שבפעם הבאה יהיה יותר טוב וחבל שהדברים קורים ככה. יש פה שחקנים מצוינים אבל משהו חסר. במחצית הראשונה הגנו להזדמנויות אבל לא הבקענו. היינו צריכים לעלות מבית כזה ועם כל הכבוד ללטביה, אנחנו צריכים לנצח אותה בבית. נכשלנו במבחן התוצאה ואין הרבה מה להגיד".

אליניב ברדה הוסיף: "אין הרבה מה להגיד אחרי משחק כזה. כולם דיברו על זה שנעלה, אבל בדיבורים לא מנצחים. האווירה קשה מאוד. אנחנו עובדים על מצבים נייחים אבל אולי צריך לעבוד יותר".

סטארקוב דווקא מחמיא (אלי שווידלר, הארץ)

הלטבים, שחגגו בסיום בצנעה, הקפידו לא לפגוע ביריבתם הישראלית. מאמן לטביה, אלכסנדר סטארקוב, העדיף להחמיא לקולגה קשטן ועל הדרך גם לעצמו: "אני בהחלט חושב שהתמודדנו מול נבחרת איכותית ללא נקודות תורפה. היינו מוכנים היטב למשחק, לרשותנו עמד הפעם הסגל אופטימלי עם כל השחקנים הטובים".

סטארקוב נשאל אם הרגיש כי התמודד מול יריבה מהמקום ה-22 בעולם וענה בחיוב. אחר כך נשאל אם חש הקלה בעקבות חילוף בניון, ואמר: "אני לא חושב שמהלך המשחק השתנה כשוא יצא, עובדה שגם התוצאה לא השתנתה, אבל מובן שכשעל המגרש נמצא בניון או כוכב אחר, אז מירב תשומת הלב מתמקדת בפעולות שלו.

החלוץ מאריס ורפאקובסקיס הוסיף: "למעט רבע שעה ראשונה טובה של ישראל, הייתי אומר שהיינו עם האצבע על הדופק במהלך כל המשחק. זה היה ניצחון גדול לכדורגל הלטבי, ניצחון חשוב. אני מקווה שנוכל לפתח אותו ולהשיג כרטיס לדרום אפריקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully