וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כוס התה של צוברי

3.9.2009 / 20:56

שחר צוברי הגיע לאליפות אירופה כפייבוריט, וסיפק את הסחורה. באליפות העולם בווימות שבאנגליה זה כבר ייראה אחרת

עשר שנים של תחרויות גלישה בחו"ל הפכו את שחר צוברי לספורטאי שיודע להתמודד עם שינויים קיצוניים. אחרי אליפות העולם בגלשני ניל פרייד שתצא לדרך ביום שישי, נדע עד כמה. לפני פחות משלושה חודשים צוברי כיכב בשיוט המדליות קרוב למזח של חוף גורדון, שהיה מאוכלס כמו היציע המזרחי בטדי. הוא נהנה מהתנאים הנוחים ביותר כדי להוסיף לרזומה האולימפי המרשים את תואר אלוף אירופה, והמתחרים הגדולים שלו יכלו רק להתקנא בספורטאי שמגיע מאחת מאימפריות גלשני הרוח בעולם.

עכשיו, הוא נמצא בווימות. אמנם זו עיר דרומית באנגליה, אבל קרה מאוד. אין מה לדבר כאן על תנאי מזג אוויר אידיאליים ורוחות חלשות, ובטח שאין יותר מדי ישראלים - לא כוס התה של צוברי כמו שאומרים הבריטים. אליפות העולם תתקיים באתר שבו יתקיימו תחרויות השייט במשחקי לונדון 2012. צוברי הוא אמנם המדורג השלישי העולם, ובכל זאת רבים בעולם השייט מתקשים להאמין שגם את התחרות הזאת הוא יסיים על הפודיום. אם זה אכן יקרה, הוא יהפוך ככל הנראה לדבר הגדול הבא של גלישת הרוח - לא רק בארץ, אלא בעולם.

משיח לא בא? אולי בווימות

מבט חטוף על תחזית מזג האוויר לימים הקרובים בווימות מעלה חשש לצד אופטימיות. חוץ מזה שממש קר שם, הרוחות דווקא מזכירות את אלו של אתר השייט של המשחקים האולימפיים בצ'ינגדאו, וזה אומר רוחות משתנות. ביום שישי, יום הפתיחה, צפוייה רוח של כ-17 קשר, בעוד שבשבת היא יכולה לרדת ל-7 קשר. מה זה אומר? קחו דוגמא מהמשחקים האולימפיים. היום שבו הרוח התחזקה והגיעה ל-17 קשר בסין היה היום הגרוע ביותר של צוברי, שכמעט והרס לו את הסיכוי לזכות במדליה. בימים שבהם הרוח הייתה 7 קשר, הוא בדרך כלל ניצח את השיוטים. אז קודם כל, הוא יזדקק כמו תמיד להרבה מזל עם הרוח.

מצד שני, מי שמתנהל בדיוק להיפך הוא הנציג הישראלי השני בתחרות לגברים, נמרוד משיח. חניכו של גל פרידמן דווקא מצטיין ברוחות מתחזקות, ואפשר היה לראות את זה בבירור באליפות אירופה בתל אביב. בשיוטים הבודדים שבהם הרוח עלתה על 10 קשר, צוברי נשאר מאחור ומשיח דהר, מה שסידר לו בסופו של דבר מקום בעשירייה הראשונה בדירוג הכללי.

מבחינת המתחרים, אם באליפות אירופה בתל אביב ראינו כ-50 גולשים בתחרות לגברים, אז כאן יהיו כמעט 100. לתל אביב הגיעו בעיקר אלה שמסתדרים עם רוחות חלשות, אבל יש הרבה מתחרים כמו למשל הגולשים הפולנים או ניק דמפסי הבריטי, שויתרו על ההשתתפות באליפות אירופה וכיוונו את עצמם לאליפות העולם. לאלה אפשר להוסיף את הברזילאי הוותיק ריקרדו סנטוס. מי שייעדר מהתחרות הוא דווקא האלוף האולימפי ואלוף העולם, טום אשלי הניו זילנדי, שלקח חופשי של כמה חודשים ודווקא התכוון לחזור כדי להגן על התואר - מה שלא יצא בסוף. גולש נוסף שהצליח פחות בארץ אבל אמור לככב כאן הוא דוריאן ואן ריסלברגה ההולנדי, שטס על הגלשן ברגע שהוא מקבל קצת רוח.

דוידוביץ' לא מתכוונת להתנתק מהעשירייה

את השלישיה הישראלית בווימות תשלים הגולשת מעיין דוידוביץ', שהייתה אחת ההפתעות המרעננות של המשחקים האולימפיים, שם סיימה במקום העשירי. דוידוביץ' קיוותה לעמוד על הפודיום במרינה בתל אביב, אבל לא הצליחה לשמור על יציבות בשיוטים המכריעים, וסיימה במקום השביעי.

הפרישה של אלילת הגלישה האיטלקיה אלסנדרה סנסיני, מעודדת מאוד את הדור החדש של הגולשות. עם זאת, עדיין נוצר פער בינן לבין מספר מצומצם של מתחרות שהשתלטו על הצמרת, כמו אלופת אירופה מרינה אלבאו ובת ארצה הספרדיה בלנקה מאנצ'ון. גם בריוני שואו הבריטית, מדליסטית במשחקים האולימפיים ובאליפות אירופה, מועמדת למדליית זהב במגרש הביתי שלה. בכל מה שקשור לתנאים האקלימיים, דוידוביץ' שלנו פתוחה להצעות ומקבלת בברכה את כל התנאים, אם כי ברור כי הייתה מעדיפה את אלה של המרינה בתל אביב.

מבחינתה של דוידוביץ', כל מיקום מחוץ לעשירייה הראשונה שמובילה לשיוט המדליות יהיה אכזבה, בעיקר בגלל שהיא כבר עשתה את זה מול הגולשות הגדולות ביותר בעשור הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully