וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשטן: "אני שלם עם כל הבחירות שלי"

3.9.2009 / 17:53

מאמן הנבחרת דיבר על קולאוטי שנשאר בבית, ועל תרבות הספורט של הקהל הישראלי. תמיר כהן זומן במקום ידין הפצוע

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

הספירה לאחור נמשכת. יומיים לפני המשחק החשוב מול נבחרת לטביה במוקדמות מונדיאל 2010 ואחרי שהקפטן יוסי בניון כבר אמר את דברו, הגיע תורו של מאמן נבחרת ישראל, דרור קשטן, להתייחס לראשונה לזימונים החדשים ולמשחק עצמו. המאמן הופיע למסיבת העיתונאים הערב (חמישי), לאחריה יצאו השחקנים לאימון הערב, שהוקדש בעיקר לתרגול טקטי.

תמיר כהן זומן הערב ברגע האחרון לסגל הנבחרת לאחר שהתברר שפציעתו של אביחי ידין ברגלו תמנע ממנו ככל הנראה לקחת חלק במשחק בשבת. את מקומו של ידין בהרכב לצידו של גל אלברמן בקישור האחורי עשוי למלא בירם כיאל.

כרגע נראה שמקומו של אליניב ברדה מובטח בחוד ההתקפה, כשבעמדת החלוץ השני ניתנת עדיפות לעומר גולן על חשבונו של בן סהר. על עמדת המגן הימני יתחרו יואב זיו ויובל שפונגין.

"אנו נמצאים לפני שני משחקים גורליים לגבי הקמפיין שלנו וכולם יודעים שיש מילה אחת לגבי שניהם - והיא לנצח", פתח קשטן את דבריו. יש משחק חשוב בין שוויץ ויוון שיכול להשפיע על הקמפיין כולו, אבל קודם לכן אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו ולנצח את שבוע המשחקים הזה ואז להסכתל לתוצאות של המשך הקמפיין".

המאמן לא נמנע מלהתייחס גם לקהל: "אני מודע לכך שנושא הקהל עלה לכותרות בזמן האחרון, ולדעתי זה קשור לנושא של תרבות ספורט. אני רוצה לתת כדוגמא את נבחרת אנגליה, ששיחקה מול יריבה נחותה כמו אנדורה והאיצטדיון היה מלא. זה מראה על תרבות ועל אהבה של קהל לנבחרת ולמדינה שלו. גם במשחק של ליברפול מול צ'לסי, לאחר ה-4:4 באנפילד, ראינו את הקהל של ליברפול מעודד את השחקנים למרות ההדחה".

"זו תרבות ספורט", הגביר המאמן הלאומי את קולו. "שחקנים הם לא מחשב, אלא בשר ודם. יש להם תקופות טובות ופחות טובות, השחקנים האלה אוהבים את הנבחרת ואוהבים להיות כאן. בסך הכל אני רוצה להגיד שלהיות פטריוט זו לא בושה, לאהוב את הנבחרת זו גאווה".

המאמן הלאומי נשאל מדוע צריך להתחנן לקהל שיבוא למשחקים נגד לטביה. "תראה את המקרה של מכבי חיפה: במשחקים שיש עניין, הגיעו 35 אלף צופים. למשחק מול רעננה, הגיעו 200 צופים. באנגליה זה לא ככה: האוהדים תמיד באים. אני לא חושב שיש איבוד עניין בנבחרת, ההבדל הוא בצד המתנגד, ביריבה שלנו. אם ספרד הייתה באה לפה, היו מגיעים לרמת גן 40 אלף צופים".

"שלם עם כל הבחירות שלי"

קשטן ידע שהוא הולך להישאל בעיקר לגבי המוזמנים החדשים ואלו שנשארו בחוץ, ואמר: "בחרתי את השחקנים שמתאימים ביותר לשני המשחקים הקרובים. אני לא פוסל שום דעה, כל אחד יכול לחשוב מה שהוא רוצה, אבל אני הוא זה שלוקח את האחריות על מי שמזומן. כל הזימונים שלי הם נטו מקצועיים, והם בעקבות שיקולים שמותאמים לזהות היריבות, ואני שלם עם כל הבחירות שלי".

כשנשאל לגבי השוני הגדול בין המחנה בצפון אירלנד לבין הסגל הנוכחי, אמר קשטן: "כשאתה יוצא למשחק ידידות ולמחנה אימונים, אתה בוחן שחקנים. בשביל זה קוראים לזה משחקי מבחן".

לגבי קולאוטי, שהתבטא בכעס על זימונו: "זו תגובה חיובית, של שחקן שחשוב לו להיות בנבחרת. שחקנים שמשחקים באירופה במועדונים גדולים משוועים לרגע שהם יגיעו לנבחרת. אף אחד לא שמע ממני אומר מילת גנאי על אף אחד מהשחקנים".

"עכשיו אנחנו צריכים לנצח את שלושת המשחקים, בזה אין ספק. הנבחרת שלנו לא משחקת כדורגל הגנתי, לאורך כל הקמפיין שיחקנו התקפי. אנחנו מבוססים על שחקנים עם יכולות טכניות". כשנשאל אם ימשיך בתפקיד אם הנבחרת תפסיד בלטביה, אמר קשטן: "זו שאלה לא רלוונטית, אני לא עונה עליה בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully