וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הכחול-לבן אפור מתמיד במכבי ת"א?

איתן נוח

1.9.2009 / 13:27

בעונה הקרובה הסגל של מכבי יכלול את פניני, לימונד, גרין, בלות'נטאל, שוטבין ושארפ. האם באמת זה הסגל הישראלי החלש ביותר בעשור האחרון?

ההחתמה של דורון פרקינס במכבי תל אביב הביאה לדחיקתו של גל מקל אל מחוץ לסגל, ומסמלת בעיקר את הסגל הישראלי הדל והדי חלש שהולך להיות בעונה הקרובה במכבי תל אביב. דחיקה זו מלמדת גם על חוסר האמון של מכבי בניסיון והיכולת של התוצרת העצמית שלה, ומראה באותה נשימה כי הדור הנוכחי רחוק מהדומיננטיות שאפיינה את הישראלים בשנות ה-80 וה-90. אחרי שבשנים האחרונות שמענו שמות כמו הנפלד, קטשפר, כספי ואליהו, בעונה הקרובה הסגל של מכבי יכלול את גיא פניני, רביב לימונד, יניב גרין, דיוויד בלות'נטאל, אנטון שוטבין ודרק שארפ שלא נגמר. האם באמת זה הסגל הישראלי החלש ביותר בעשור האחרון?

שחקן מכבי תל אביב דרק שארפ. ברני ארדוב
היחיד שלא נגמר למכבי. שארפ/ברני ארדוב

עונת 1999/2000

הסגל הישראלי: מארק בריסקר, דורון שפר, דרק שארפ, נדב הנפלד, גור שלף, דורון ג'מצי, אבי קזרנובסקי, איציק כהן ודודו אסרף.

מה קרה באותה עונה: אם נתעלם משלושת נערי הפוסטר האחרונים, הרי שרוב השחקנים היוו את הבסיס של סגל נבחרת ישראל. במקרה של שפר והנפלד מדובר בשניים דומיננטיים במיוחד, שהיו מוערכים מאוד באירופה וסחבו את מכבי עד לגמר היורוליג.

מה נזכור: כוכב ישראלי בפנאתינייקוס, עודד קטש, מנצח כוכבים ישראלים יריבים על הבמה הכי יוקרתית של הכדורסל האירופי.

עונת 2000/01

הסגל הישראלי: דרק שארפ, גור שלף, נדב הנפלד, טל בורשטיין, בורקו ראדוביץ', מארק בריסקר, דיוויד שטרנלייט, רגב פאנן ואלעד סביון.

מה קרה באותה עונה: שפר פרש, בורשטיין הובא במקומו והחלה שושלת חדשה, אולם לראשונה במשך שנים למכבי לא היה פוינט גארד טהור תוצרת הארץ. שאר הסגל הישראלי כמעט ולא השתנה, אך היה פחות דומיננטי בעונה שנגמרה בזכייה בסופרוליג.

מה נזכור: הנפלד הניף את גביע אירופה, והיה לישראלי המוביל והמשמעותי האחרון שעושה זאת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

עונת 2001/02

הסגל הישראלי: דרק שארפ, טל בורשטיין, גור שלף, יואב ספר, נדב הנפלד, מארק בריסקר, יותם הלפרין ורגב פאנן.

מה קרה באותה עונה: צירופו של יואב ספר, אז בשיאו, חיזק את הסגל הישראלי של מכבי והזריק לו פוטנציאל וזוהר. הודות לדומיננטיות המתפתחת של בורשטיין נוצרה תחושה כי מכבי מצאה את הסמל הישראלי הבא שלה, וזה הספיק לחצי גמר יורוליג.

מה נזכור: פרישתו של הנפלד בסוף העונה בישרה על חילופי הדורות באופן רשמי. שנות ה-90 נותרו מאחור.

עונת 2002/03

הסגל הישראלי: טל בורשטיין, גור שלף, דיוויד בלות'נטאל, יואב ספר, דרק שארפ, ליאור ליובין, יותם הלפרין, דורון שפר וארז קוחנסקי.

מה קרה באותה עונה: הפרישה של הנפלד השאירה טעם חמוץ ובעיקר בור גדול שהיה אמור למלא גור שלף. למרות התוספת בדמות בלות'נטאל וליובין, הפוטנציאל לא מומש והקבוצה נסוגה לעומת העונה הקודמת, למרות שכללה את השחקנים הישראלים המובילים בארץ.

מה נזכור: כולם נחמדים ומוכשרים אך נעדרי אופי של זכר אלפה. אפשר היה להבין שבמכבי חסרים מיקי-מוטי שייסחבו את העסק על הגב.

עונת 2003/04

הסגל הישראלי: טל בורשטיין, דיוויד בלות'נטאל, גור שלף, דרק שארפ, דיון תומאס, יותם הלפרין, יואב ספר, אנטון קוזרנובסקי ואבי בן שימול.

מה קרה באותה עונה: השינוי העיקרי בסגל הוא צירופו של המתאזרח דיון תומאס, שתרם למכבי משמעותית מהספסל, אולם יחד עם זאת באה ההתפכחות מהציפיות שספר ושלף יהפכו לשחקני מפתח. המסירה של שלף והשלשה של שארפ שרטטו את ההיסטוריה, אך מלבד זאת מדובר בסגל ישראלי אנמי, שלא הטביע חותם ובעיקר סיפק מנוחה לשאראס, וויצ'יץ' ופארקר.

מה נזכור: את האקט המשמעותי היחיד של הישראלים גור את דרק.

עונת 2004/05

הסגל הישראלי: דרק שארפ, טל בורשטיין, יניב גרין, יותם הלפרין, דיון תומאס, גור שלף, אסף דותן ורגב פאנן.

מה קרה באותה עונה: יניב גרין הצטרף ונטע תקווה כי מכבי מצאה את שחקן הציר הישראלי אותו הייתה צריכה, אך גם הוא נמוג בהמשך העונה. מלבד בורשטיין ושארפ שהמשיכו לתרום בצורה מובהקת, שאר הישראלים המשיכו להוות תפאורה להטבעות של באסטון והעין העקומה של שאראס.

מה נזכור: הרכב אפור בעונה נוצצת במיוחד. לא בכדי שלף התעקש להניף את גביע היורוליג עם פארקר ושאראס.

עונת 2005/06

הסגל הישראלי: דרק שארפ, טל בורשטיין, שרון ששון, יניב גרין, עמרי כספי, אסף דותן, רגב פנאן ואילן קדוש.

מה קרה באותה עונה: השם המעניין בסגל הוא הילד עמרי כספי שהגיע לראשונה לבוגרים וכבר אז לא התבייש. צירופו של ששון המבטיח חיזק את הצהובים מעבר לקשת, אך בעונה זו מכבי הציגה סגל ישראלי שהציפיה כי ישפיע וייתן את הטון בקבוצה הייתה ממנו והלאה.

מה נזכור: למרות ההצלחה האירופית, אין שום תמונת ניצחון ישראלית.

עונת 2006/07

הסגל הישראלי: יותם הלפרין, ג'יימי ארנולד, ליאור אליהו, דרק שארפ, שרון ששון, יניב גרין, טל בורשטיין ורגב פנאן.

מה קרה באותה עונה: לאחר מספר שנים בהם מכבי איבדה את הצביון הישראלי שלה, חזר הצבע הכחול-לבן ללחיים. שתי תוספות משמעותיות לסגל הישראלי של מכבי - האזרחות של ארנולד וליאור אליהו הפכו אותו לסגל אטרקטיבי מאוד, חזק התקפית ומשפיע.

מה נזכור: סל האליפות של ארנולד על ירושלים סימל את חזרתם של הישראלים לבמה.

עונת 2007/08

הסגל הישראלי: יותם הלפרין, עמרי כספי, דיוויד בלות'נטאל, דרק שארפ, ליאור אליהו וטל בורשטיין.

מה קרה באותה עונה: סגל ישראלי קצר מהרגיל, אך איכותי מאוד נוכח הניסיון הרב שצברו שארפ ובורשטיין, חתום על אחת העונות המוזרות והכושלות של מכבי, שהפסידה את תואר האליפות בישראל, למרות שהגיעה לגמר היורוליג. הכתם דבק בעיקר הנהלה, בצוות האימון ובזרים.

מה נזכור: הייבוש של אליהו על ידי שרף הוא עוד עדות לחוסר האמון של מכבי בישראלים שלה.

עונת 2008/09

הסגל הישראלי: טל בורשטיין, ליאור אליהו, עמרי כספי, יניב גרין, דרק שארפ, דרור חג'ג', רביב לימונד ואנטון שוטבין.

מה קרה באותה עונה: למרות העזיבה של הלפרין ובלות'נטאל, שני השחקנים המשמעותיים האחרים - כספי ואליהו - נשארו והיו לסוג של סלע איתן במערבולת של העונה האחרונה. לראשונה מזה שנים לאוהדים היו סמלים ישראלים עמם יכלו להזדהות, אך התקווה לשושלת חדשה נקטעה בקיץ האחרון.

מה נזכור: את ההתלהבות שזרעו אליהו וכספי בהיכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully