וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאבי: "כנראה שלא מגיע לי להיות בחמישיה הראשונה"

30.8.2009 / 18:39

בעקבות הכשלון באליפות העולם, הג'ודוקא השלים עם העובדה שנכון לעכשיו מקומו לא בצמרת העולמית. אבל יש גם צד אופטימי

עד לא מזמן אריק זאבי היה מתקשה לדבר ולתפקד אחרי הפסדים. הכרנו אותו בתור אחד הווינרים הגדולים בספורט הישראלי והתנהגותו הייתה בהתאם. גם אם היה זוכה רק במדליית הכסף או הארד הוא היה כועס על עצמו, כי כל הפסד היה הפסד אחד יותר מדי בשבילו, ולא משנה באיזו מסגרת.

אריק זאבי של היום, אב טרי, כבר רואה את החיים בפרופורציות אחרות, במיוחד לאור העובדה שלא עשה את ההכנה הראויה לאליפות העולם ברוטרדאם, בה הודח כבר בקרב הראשון וסיים את חלקו בתחרות. עם זאת, קשה שלא לשמוע בקולו מידה רבה של אכזבה ותהייה האם יש בו את הכוח להמשיך ולהיות ספורטאי ברמות הגבוהות אחרי כל כך הרבה שנים.

באליפות העולם, זאבי הפסיד לגסימוב מאזרבייג'אן, שהגיע לתחרות כג'ודוקא אלמוני יחסית, אבל זכה בסופו של דבר במדליית הארד. "עבדתי מולו שלוש דקות מצוין, ובסופו של דבר עשיתי שטות שהוא ניצל. זה לא מסוג הקרבות שאחריהם אני חושב מה הייתי או לא הייתי צריך לעשות, הוא פשוט הוכיח שהוא ג'ודוקא מאוד חזק והיה מגיע לו לנצח. אני לא המדורג הכי בכיר שהפסיד, גם אלוף אירופה הרוסי הודח בקרב הראשון".

על ההרגשה הכללית שלו באליפות אמר זאבי: "האמת, ממש לא ידעתי מה הולך לקרות. מבחינה מנטלית הרגשתי מעולה, ואולי אם דברים היו קורים אחרת והייתה הגרלה אחרת הייתי יכול להצליח, אבל אין מתנות. אם לא ניצחתי את גסימוב, אז כנראה שלא מגיע לי להיות בחמישיה הראשונה בעולם".

"צריך לעשות הכול כדי להגשים את החלום"

ולמרות הכל, זאבי הודיע כבר לפני יציאתו להולנד כי בלי שום קשר להישגיו באליפות, הוא ימשיך להתאמן לקראת עונת 2010. "הדבר היחיד שמפחיד אותי עכשיו זה הצליבה של התקשורת", אמר זאבי והוסיף: "אני אמשיך להתנהג כרגיל. אני מקווה שאמצא את התמיכה הכלכלית המתאימה לי כי המצב הולך ונהיה קשה. החוזה שלי עם 'מגדל' נגמר החודש ואני אפגש איתם. כל דבר יכול להשפיע על המשך דרכי. מצד אחד, קשה להתאמן כשאין תמיכה כלכלית אבל מצד שני אם יש חלום, צריך לעשות הכול כדי להגשים אותו".

לא רק זאבי כשל בתחרות, כי אם גם יואל רזבוזוב. צריך לזכור, מדובר בשני הג'ודאים המוצלחים בקרב הגברים בשנים האחרונות, ולמעשה כבר שנים שאיגוד הג'ודו לא מצליח לטפח להם יורשים. "יש פער משמעותי בין הדור שלי ושל יואל לדור הנוכחי", אומר זאבי ומסביר: "זה תוצר של עבודה לא נכונה בחמש או שש השנים האחרונות, אבל זה לא משהו שהוא לא בר שיפור. בסך הכל יש דור מוכשר".

זאבי חזר לאחרונה למאמנו אלכס אשכנזי, אבל הודרך באליפות על ידי הוברט רורור האוסטרי, שכנראה יסיים בקרוב את תפקידו כמאמן הנבחרת. בכל מקרה, הוא לא מתכוון ללכת לנוח עם חזרתו ארצה. "אין לי ממה לקחת חופש, גם ככה לא התאמנתי הרבה השנה. יש בדצמבר תחרות גרנד סלאם בטוקיו, עם פרסים כספיים ומחנה אימונים ואני מתכוון להשתתף בה. מבחינתי, אני חוזר לאימונים מלאים". וזאבי, כמו זאבי, יכול להרשות לעצמו לסיים בנימה אופטימית למרות הכל ולומר: "יש לי תחושה טובה והרגשה טובה לקראת העתיד".

  • עוד באותו נושא:
  • אריק זאבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully