וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שלב הבתים באלופות זה לא רק בונוס"

26.8.2009 / 19:04

אלישע לוי, בראיון מיוחד, מסתכל לענקיות של אירופה בלבן של העיניים ומצהיר: "מכבי חיפה זה גדיר וגולסה"

כולם חששו אמש (שלישי) שמכבי חיפה שוב תקרוס ברגע האמת. שוב קבוצה ישראלית, שוב מאני טיים, שוב חגיגות מוקדמות, שוב שאננות – אבל לא אלישע לוי. הוא נצמד לגרף ההתקדמות של שחקניו והיה בטוח שהפיק החדש בדרך, שזה אומר עלייה לליגת האלופות אם נזכרים שהפיק הקודם היה שבוע קודם לכן בזלצבורג. "אני חושב שמה שקרה ברמת גן הוא המשך לתהליך שאנחנו בונים במכבי חיפה. אפשר לראות שבכל משחק אנחנו טובים יותר. התחלנו נגד גלנטורן ובכל משחק הפכנו ממוקדים יותר. אפשר לומר שמכבי חיפה שינתה פניה בכל משחק", אומר המאמן הכי מאושר בישראל בימים אלו.

- אלישע, דווקא בעניין הזה תרשה לי לחלוק עליך. לא שינית מערך וכמעט לא ערכת רוטציה.

"ההרכבים והמערכים באמת לא השתנו בצורה דרמטית, אבל הסגנון השתנה בהתאם ליריבה. בסך הכל היו 13 או 14 שחקנים קבועים ששיחקו, אבל ההוראות היו שונות. אם זה לשחק מסודר בהגנה, ללחוץ קדימה, להניע כדור במרכז, כדורים ארוכים בשילוב הנעת כדור".

- באת מוכן למשחקים באירופה.

"קודם כל הייתה כאן עבודת צוות, הרבה אנשים עסקו במלאכת הסקאוטינג. למדנו את היריבות שלנו בכל האמצעים, דרך קלטות ואינטרנט ולא פעם נסענו בעצמנו לעקוב".

- נכון, אבל זה לא רק סקאוטינג, אלא גם סוג של טקטיקה. גרמתם לזלצבורג להיראות כמו קבוצה חלשה.

"זלצבורג לא קבוצה חלשה, כמו שאקטובה לא קבוצה חלשה. עובדה היא שהיא שיחקה בברמן, כבשה שלושה שערים והובילה 1:2 עד דקה 60, למרות שבסופו של דבר היא הפסידה (3:6, א"י). גם זלצבורג קבוצה טובה, אבל אמרתי כבר לפני המשחק לשחקנים שיש לנו קבוצה טובה וחזקה והסיכויים שווים. לא אמרנו מהתחלה שלא מסוגלים, לא הרמנו ידיים. היה כאן עניין מנטלי".

- לא פחדת להמר על התקפה בחלקים מסוימים במשחק?

"ממש לא, משום שכל השחקנים ההתקפיים שלנו יודעים לעשות הגנה. אני חושב שהגענו לרמת איזון מבחינה ההגנה וההתקפה".

- הגעתם הכי רחוק שאפשר?

"לומר ששלב הבתים זה רק בונוס יהיה לא נכון. עכשיו אנחנו בשלב הבתים וברור שמדובר בליגה אחרת. רוב הקבוצות הן מהדרג הראשון של אירופה, יש כאן קבוצות טובות וחזקות, אבל אני חושב שצריך לעשות הכל כדי לנצח. נבוא עם חוצפה חיובית".

- אתה יכול להשוות את העלייה שלך לעלייה של שום? היו לו שחקנים יותר מנוסים, שמות יותר גדולים.

"אבל היום כולם מכירים את דוידוביץ', קינן, קטן, בוקולי וחרזי ואת הזרים שלנו. גם גולסה, גדיר, רפאלוב וכיאל הם שחקנים שכולם ידברו עליהם. זה עניין של תהליך. מכבי חיפה של היום היא לא קבוצה של הימורים, אלא קבוצה עם דרך. אנחנו בונים צעירים לשנים הבאות".

- את מי אתה שואף לקבל בכל דרג? זה ריאלי לעבור שלב?

"כל הקבוצות חזקות, אבל אני טוען שעדיף לקבל הגרלה מעורבת, כלומר שתי קבוצות אטרקטיביות ועוד אחת יותר נוחה יחסית. הסיכויים לעבור לשלב הבא? תראה, סיכוי תמיד קיים, אבל בוודאי שזה קשה מאוד. כל הקבוצות חזקות מאוד".

- ההגעה שלך לשלב הבתים מלמדת אולי שצריך לאמן בלי קיצורי דרך. זאת בשורה למאמנים שקופצים מהר מדי?

"אני לא מאמין בקיצורי דרך. עשיתי מסלול קשה, באתי מלמטה, דרך קבוצה בליגה השלישית. בוודאי שברמות האלה אתה רוכש הרבה מאוד ניסיון ומתקדם. הגעתי לליגה השניה ומשם לראשונה, התנסיתי בכל המקומות ורכשתי ניסיון שעזר לי בהמשך. באתי בשל. אני מאמין שאנשים רואים את הדברים מהצד. קיבלתי בעונה שעברה הזדמנות טובה ואני שמח על כך. במכבי חיפה יש מנגנון שעוזר למאמנים להצליח. העונה הקבוצה יותר לחוצה בגלל המסגרת האירופאית ועדיין היא לא נפגעת, אנחנו אפילו מצליחים".

- ואולי זה המבחן הגדול שלך. האם להביא שחקנים שישדרגו את חיפה או שחקני סגל לגיטימיים שלא יפגעו במה שבנית.

"אמרנו כבר שאם נגיע לשלב הזה נבדוק את עצמנו ונביא שחקנים באופן נקודתי. אסור לפגוע במרקם החברתי. נביא שחקנים בעמדות שאין לנו עומק בהן".

- כלומר, לא תביא שחקנים בכירים, חלוץ בכיר למשל?

"לא נפגע באיזון המקצועי ואסור להרוס את מה שנבנה כאן מבחינה חברתית. לא נכון להביא שחקנים למקומות שבהם יש עומס. בנוגע לעמדת החלוץ, ברור שלא נפגע עכשיו בארבייטמן. גם אם נביא חלוץ, נביא מישהו שהדקות בינו לבין השאר יתחלקו".

- אם אתה מאמין בשחקנים שלך, בטח לא תביא שחקנים שיפגעו בגדיר וגולסה. אתה מאמין שהם יובילו את חיפה לאליפות שניה?

"מכבי חיפה זה גדיר וגולסה, אלו שחקנים שבשנה שעברה עזרו להם להתאקלם למרות שאנחנו נאבקים על תארים. אנחנו אף פעם לא מוותרים על הדרך, שהיא להשתמש במאגר המקומי וקבוצת הנוער. השנה יתחילו להשתלב שחקנים כמו טאלב טוואטחה וישראל זגורי. גדיר וגולסה מהווים היום פאקטור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully